Gå til innhold

Vanlig pris for dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det har vært tråder om det før, men nå har vi kommet i en situasjon hvor vi vurderer dagmamma mens vi søker barnehageplass til høsten. Vi har to barn, ei på 1 og ei på 3.

Hva er vanlig timesbetaling? Vi kjenner dagmammaen, hun er svigerinna mi. Blir nok ikke hver dag, kanskje 2-3 dager i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Bergen er det vanlig med 3500-4000 for full plass, det vil si 200 kr per dag. Timespris blir 25 hvis man regner 8-timers dag.

Skrevet

Prisen til en dagmamma bør ikke ha noe si om de er i familie eller ikke, alle tenger penger for å leve!

Jeg har bodd på forskjellige steder i byen (Oslo), og prisene varierer fra 3500-6500. :o

Min venninne er dagmamma for to på Majorstuen, den ene går full tid, hver dag fra 0800-1600 og betaler 6300,- i mnd. Noe som blir 315 kr dagen.

Det andre barnet hun har ter dager i uka, betaler 4000,-

Jeg mener selv at alt fra 200,- dagen og oppover er akseptablet. Det har litt å si hvor hun har dem, hva måltider barna får, hvem som kjøper bleier og hvem som vasker klærne!

Lykke til :)

Skrevet

Her jeg bor er 5000pr barn, for full uke vanlig..

Gjest Molly mus
Skrevet

Når jeg er dagmamma for søsken "gir" jeg søskenrabatt så de betaler for 1,5 og ikke 2. Synes det er rått å kreve foreldre for 10000kr i mnd i barnepass.

Ellers har det vært ganske mange tråder om dagmammabetalinger hvis du har tid tl å kikke litt bakover på sidene.

Skrevet

Enig at prisen ikke skal ha noe å si om man er i familie eller ikke, skal jo ikke prøve å få det billigere av den grunn!

Vi har tenkt å tilby 200 kr. dagen, og da er storesøster i park fra 10 - 15 sammen med de to barna hennes. Så da får hun i hovedsak mest minstejenta på 1 år å ta seg seg, men hun må jo kjøre og hente de andre barna også.

Skrevet

Vi betaler 170kr dagen for sønnen var på 1,5 år.

Da får han mat og drikke der.

Vi betaler for bleiene.

Skrevet

Vi betalte 4000,- mnd for dagmamma. Da stod vi for bleier og annet utstyr hun trengte selv, og også matpakke hver dag.

Datteren min var der bare fram til hun var 3 år så vi fikk jo da kontantstøtten på 3000,- mnd. :wink:

Skrevet

Kontantstøtten kan være grei å ta med seg ja, differansen er stor på barnehage/dagmamma fram til de er tre år. Burde heller vært gratis barnehageplass til alle spør du meg, de fleste må jo jobbe begge to for å få endene til å møtes..

Vi tenkte egentlig at barna skulle ha halv plass i barnehagen, men da blir jo kontantstøtta så å si borte; fikk vel igjen ca. 700 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...