AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg har et lite problem. Jeg blir alt for knyttet til og glad i strikketøyet mitt! Jeg starter ofte på prosjekt med tanke på gaver til nære og kjære, men når jeg omsider er ferdig klarer jeg ikke å levere det fra meg fordi det blir så fint og jeg blir så glad i det... flere som har det på samme måte? Jeg har en hel kurv full av baby- og barneklær jeg har strikket med tanke på gaver til dem rundt meg, men klarer ikke å gi det vekk, ender med å kjøpe noe. Selv om det er minst 5 år til barn er aktuelt for meg selv og da er sikkert klærne av mote igjen 😅 Svigerinnen min er faktisk litt sur på meg for at jeg aldri strikker til henne og barna.. men jeg blir alt for knyttet til det! Det er jo så mye arbeid.... noen som har det likt, eller er jeg sinnsykt sær? Anonymkode: 6f71d...14c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Du er selve definisjonen på sær. Anonymkode: a0fc7...7b8 3
Gjest Cocosa Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Det morsomste som finnes er jo å gi bort hjemmestrikk! 😃 Men svigerinnen din kan ikke bli sur på deg... 😳
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 3 minutter siden, Cocosa skrev: Det morsomste som finnes er jo å gi bort hjemmestrikk! 😃 Men svigerinnen din kan ikke bli sur på deg... 😳 Det sier min mor også - men det blir jo så fint og jeg har jobbet så lenge med det og det har (til tider) kostet sååå mye frustrasjon kanskje jeg må bare bite i det sure eplet og gi min mor et par sokker og se om jeg overlever 😂 Anonymkode: 6f71d...14c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 Oj. Det var bare spesielt synes jeg. høres ut som du knytter deg for mye til ting! Anonymkode: c3b37...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 De kan jo ikke bli sinte på deg da! Du bestemmer jo selv hva fu vil gi bort jeg har det på samme måte. Men jeg har feks strikket så mange av en type votter så de er ikke noe problem å gi bort lenger 😅 Anonymkode: a490e...0e9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj. Det var bare spesielt synes jeg. høres ut som du knytter deg for mye til ting! Anonymkode: c3b37...ac2 Ja, jeg gjør det - det har vært et problem siden jeg var liten husker når jeg var barn så følte jeg skikkelig at bamsene mine ble sure på meg hvis de ikke fikk være i sengen med meg men det er ikke et PROBLEM i den forstand, har ingen samlemani eller noe og det er ikke noe som går ut over livet mitt på noe måte - men jeg har en tendens til å knytte meg litt mye til enkelte ting ja. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan jo ikke bli sinte på deg da! Du bestemmer jo selv hva fu vil gi bort jeg har det på samme måte. Men jeg har feks strikket så mange av en type votter så de er ikke noe problem å gi bort lenger 😅 Anonymkode: a490e...0e9 Godt å høre at du skjønner hva jeg snakker om hvertfall 😅 Kanskje det er trikset, å strikke flere av noe! Det er liksom hvis jeg strikker én kjole eller én genser liksom - så vil jeg ikke gi den bort 😂 Anonymkode: 6f71d...14c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg syns det er veldig sært. Du kan selvsagt spare det til egne barn, men syns du ikke det er gøy å gi bort? Se gleden hos andre når de får noe fint? Skulle ønske jeg kunne strikke til tantebarna mine, for jeg hadde følt meg kjempestolt når jeg så dem gå rundt i klærne Anonymkode: da361...624
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Det er veldig sært. Anonymkode: 4ccd0...c68
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg er kjempedårlig på å strikke. Men de få tingene jeg har strikket ferdig har vært gaver og jeg har vært sprekkeferdig av stolthet av å se andre gå rundt i og ha bruk for noe jeg har laget :D Jeg får masse strikketøy av venninner i gave og av bestemor, synes det er kjempegøy å få Tror ikke jeg har et eneste plagg jeg har strikket til meg selv eller mine barn. Synes du bør prøve å gi bort noe og kjenne på den fantastiske følelsen av å unne andre noe Anonymkode: 4ad7c...c51
Vera Vinge Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg kan forstå det litt, men samtidig skjønner jeg ikke motivasjonen for å strikke noe som ikke blir brukt. Jeg strikker aldri noe som ikke passer med en gang eller votter om sommeren f.eks. Jeg vil se det i bruk og syns det er halve gleden med å strikke. Men, man skal ikke føle at man må gi bort ting bare fordi man lager ting. Men da kunne du jo heller strikket noe til deg selv som du faktisk får bruk for? Jeg strikker lite til andre, men holder meg i ånde med å strikke til mine to barn, meg selv og litt til mannen. Men gir typisk et mindre plagg når venninner får barn. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg skjønner deg godt jeg, og noen ganger føler jeg at de som får det ikke forstår hvor mye tid og frustrasjon som ligger bak. Jeg lar det ofte ligge en stund i en pose, til det går opp for meg at når jeg trenger dette selv, så har jeg hatt år på å lage noe nytt - da er jeg også flinkere (forhåpentligvis!) så da går det fortere og resultatet blir penere. La det ligge en stund, tenk litt på det, kanskje du føler for å gi det bort til jul, kanskje ikke Synes ikke du er rar av den grunn. Anonymkode: 84daf...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå