Gå til innhold

Flytte og delt omsorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett barn på 5år og 50/50 delt omsorg med far. Har veldig lyst å flytte til en plass som ligger 1 times kjøring unna der vi bor nå. Men usikker på om det lar seg gjøre.

Er det noen som har vært i samme situasjon, og hvordan løste dere det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tenkt å opprettholde 50/50?? Da er svaret absolutt NEI!!! Barnet blir større ganske fort, skolestart neste år, det praktiske blir IKKE enkelt!

Hvis du tenker at barnet blir boende hos far, og du skal ha vanlig samvær? Da må du ta samtalen med far. Om han sier seg enig,  bestemmer jo du selv hva du gjør.

Jeg vet om ETT tilfelle hvor et barn har foreldre knappe to timer unna hverandre. De har 50/50. Barnet går i to barnehager. Jeg fatter og begriper ikke at det går an. Man har ikke 50/50 om barnet ikke kan opprettholde sin normale hverdag uansett hvem barnet er hos. Det er min mening, men ja... Å ha 50/50 for et barn som nærmer seg skolealder, når foreldrene bor en time unna hverandre? NEI!

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Ulrikke skrev:

Hvis du har tenkt å opprettholde 50/50?? Da er svaret absolutt NEI!!! Barnet blir større ganske fort, skolestart neste år, det praktiske blir IKKE enkelt!

Hvis du tenker at barnet blir boende hos far, og du skal ha vanlig samvær? Da må du ta samtalen med far. Om han sier seg enig,  bestemmer jo du selv hva du gjør.

Jeg vet om ETT tilfelle hvor et barn har foreldre knappe to timer unna hverandre. De har 50/50. Barnet går i to barnehager. Jeg fatter og begriper ikke at det går an. Man har ikke 50/50 om barnet ikke kan opprettholde sin normale hverdag uansett hvem barnet er hos. Det er min mening, men ja... Å ha 50/50 for et barn som nærmer seg skolealder, når foreldrene bor en time unna hverandre? NEI!

100 % enig!! Da blir barnet skikkelig kasteball, og alt blir bare stress!!!

Anonymkode: 67a67...346

• Liker 4
Skrevet

Når dere har delt bosted må far samtykke til at barnet flytter. Ellers må du flytte uten barnet og bli samværsmamma

Anonymkode: 317ea...a5b

Skrevet
9 timer siden, Ellinora skrev:

Har ett barn på 5år og 50/50 delt omsorg med far. Har veldig lyst å flytte til en plass som ligger 1 times kjøring unna der vi bor nå. Men usikker på om det lar seg gjøre.

Er det noen som har vært i samme situasjon, og hvordan løste dere det? 

Nei det lar seg ikke gjøre. Hvordan tenker du hat det skal gå for seg når barnet begynner på skolen og ha 50/50?
Du får heller flytte og la far få hovedomsorgen hvis det å flytte er viktigere for deg.

Anonymkode: 8d3b2...f0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om et par som har det med en på syv år. Barnet uttrykker et sterkt ønske om å redusere tiden med den som bor langt unna, nettopp på grunn av avstanden. 

Anonymkode: 0905a...312

• Liker 1
Skrevet

Forutsatt at barnet er under skolepliktig alder.. Det kan funke mens barnet går i barnehagen, men hvordan tenker du at det skal gå når det begynner på skolen? Det er neppe praktisk gjennomførbart å frakte barnet en time hver vei, og heller ikke veldig tilrettelagt for barnets beste.

Mulig du har en veldig god grunn til å flytte altså, men du skriver bare veldig lyst så det høres ut som det er for din egen del. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...