Gjest Coolaid Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Kom til å tenke på dette når jeg leste en annen tråd... Har vært på noen visninger i sin tid. Når man kommer på visning blir man presentert med liste fra megler hvor man skal skrive kontaktinformasjon. (Jeg vet at megler selvfølgelig vil melke de som har vært på visning. ) Jeg tenker at jeg selv vurderer om jeg er interessert i boligen, og tar kontakt med megler om jeg er en potensiell kjøper. Jeg hater den telefonen jeg får fra megler dagen derpå dersom jeg ikke er interessert i boligen. Men må man faktisk skrive seg opp på liste, er dette standard?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Nei, man skriver seg bare opp om man faktisk er interessert Anonymkode: e7b07...4d3 2
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Nei, det må man ikke. Er man interessert så skriver man seg opp eller kontakter megler, er man ikke interessert så sier man nei takk og lar være. Så enkelt er det. 1
Gjest Coolaid Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Interessant - da er det pågående meglere / meglerassistenter som gjør dette. Når jeg så på bolig sist så fikk man inntrykket av at dette var noe man skulle gjøre. For flere år tilbake før det, ble man høflig spurt. Artige forskjeller
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg gjør det av og til fordi jeg er interessert i å vite hva boligen går for. Da har jeg ikke planer om å legge inn bud, men vurderer området eller lignende bolig. Før la de ut solgtprisen på finn, men det har de sluttet med, derfor gjør jeg dette. Problemet både for megler og meg er at meglerene ringer for å spørre om bud (som ikke kommer) og bruker tid på det, mens jeg enten ikke gidder å ta telefonen eller sier jeg ikke er interessert (bare i sluttprisen). Noen meglere har begynt å sende ut tekstmeldinger istedet for å ringe rundt. Da får man hele budrunden på sms. For såvidt greit å se den også for å sjekke hvor populære boligene er. Anonymkode: 2cdaa...7af
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 11 timer siden, Coolaid skrev: Kom til å tenke på dette når jeg leste en annen tråd... Har vært på noen visninger i sin tid. Når man kommer på visning blir man presentert med liste fra megler hvor man skal skrive kontaktinformasjon. (Jeg vet at megler selvfølgelig vil melke de som har vært på visning. ) Jeg tenker at jeg selv vurderer om jeg er interessert i boligen, og tar kontakt med megler om jeg er en potensiell kjøper. Jeg hater den telefonen jeg får fra megler dagen derpå dersom jeg ikke er interessert i boligen. Men må man faktisk skrive seg opp på liste, er dette standard? Det er frivillig (tvang). Får megler deg på listen så er det enkelte som plager livet av de med mail og telefon i lang tid etterpå. Jeg skriver meg aldri på listen. Jeg vet hvor jeg finner megler neste morgen dersom jeg er interessert etter å ha sovet på saken. Anonymkode: ea11d...555
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 Nei, det er idiotisk å skrive seg opp om du ikke er interessert. Hvis det er få som byr, ringer megler og maser på alle på listen. Anonymkode: 2ac22...2d8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 Nei. Jeg gjorde i hvert fall ikke det når jeg skulle ta en leilighet på intern forkjøp. Meglere sjekker deg ut også. Anonymkode: e3c89...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå