AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Er høyreekstreme islamofober også i større grad misogyner? Er personer som sprer hat mot andre på grunn av deres etnisitet også mer tilbøyelige å spre hat mot kvinner? Anonymkode: 4f790...3b7 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Man må huske på at et forum som dette er åpent for alle; også de med alvorlige psykiske lidelser deriblant lidelser som innebærer vrangforestillinger. Jeg har min mistanke om at de personene som sitter her inne og sprer hat hver dag som om at det er totalt hakk i plata kan ha noe sånt, men jeg tror nok ikke det er nødvendigvis samme menneskene som er rasister som også hater kvinner. De finnes nok de også; de som både er kvinnehatere og rasister, men jeg tror ikke det gjelder for disse menneskene som lager tråd etter tråd etter tråd om kvinnehat her inne. Anonymkode: d544f...896 1
bortebra Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Det er sikkert ingen automatikk i det, men det er noen bevegelser, som Alt.Right-bevegelsen, som er svært anti-feminstisk og samtidig innvandringsskeptiske. Jeg omskriver fra hat, for så vidt jeg har sett mener ikke disse menneskene at de hater kvinner eller folk av annen etnisk opprinnelse, de vil vel i grunnen bare se mindre til dem, at disse gruppene skal ta mindre plass i offentligheten. Og så kan man jo diskutere om det er hat eller ikke. Kjærlighet ville jeg nok ikke kalt det hvert fall. 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 Når det kommer til menn som har fremmedfrykt vil jeg si det som regel går hånd i hånd med negativt kvinnesyn. Anonymkode: 313bb...4d0 7
Nicathv Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 Ikke alle kvinnehatere er xenofober, og ikke alle xenofober er kvinnehatere. Men det er et stort overlapp. 2
Gjest Rosetelys Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er høyreekstreme islamofober også i større grad misogyner? Er personer som sprer hat mot andre på grunn av deres etnisitet også mer tilbøyelige å spre hat mot kvinner? Anonymkode: 4f790...3b7 Ehh, nei det er vel heller eksakt motsatt! Er det noen som setter pris på sine kvinner og er tro mot sin kone så er det de "høyreekstreme". Nå er jeg veldig nysgjerrig på bakgrunnen for det spørsmålet.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 8 timer siden, bortebra skrev: Det er sikkert ingen automatikk i det, men det er noen bevegelser, som Alt.Right-bevegelsen, som er svært anti-feminstisk og samtidig innvandringsskeptiske. Jeg omskriver fra hat, for så vidt jeg har sett mener ikke disse menneskene at de hater kvinner eller folk av annen etnisk opprinnelse, de vil vel i grunnen bare se mindre til dem, at disse gruppene skal ta mindre plass i offentligheten. Og så kan man jo diskutere om det er hat eller ikke. Kjærlighet ville jeg nok ikke kalt det hvert fall. Dette var egentlig et veldig fint innlegg. Tommel opp til deg. Jeg tror om folk hadde satt seg litt mer inn i ting enn å bare sluke alt media sier rått, så hadde de aller aller fleste hatt et helt annet bilde av menneskene på ytre høyre. Jeg er der selv, men pga fordommer sier jeg det ikke til noen... Anonymkode: d4466...bda
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Huff, her trenger man ikke si stort mer enn at man ikke synes noe om at Islam ikke er forenelig med norske verdier før man blir kallt høyreekstremist. Da er det ikke vits å debattere. Kjenner flere innvandringsskeptikere som lever gode og kjærlige liv med et godt kvinnesyn. Ofte er de mer fornuftige mennesker, som ikke lar seg bare styre av følelser. Anonymkode: fa454...339 1
Gjest Nordavind Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, her trenger man ikke si stort mer enn at man ikke synes noe om at Islam ikke er forenelig med norske verdier før man blir kallt høyreekstremist. Da er det ikke vits å debattere. Kjenner flere innvandringsskeptikere som lever gode og kjærlige liv med et godt kvinnesyn. Ofte er de mer fornuftige mennesker, som ikke lar seg bare styre av følelser. Anonymkode: fa454...339 +100
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, Rosetelys skrev: Ehh, nei det er vel heller eksakt motsatt! Er det noen som setter pris på sine kvinner og er tro mot sin kone så er det de "høyreekstreme". Nå er jeg veldig nysgjerrig på bakgrunnen for det spørsmålet. "Sine kvinner", ja - det er vel kanskje litt der problemet ligger? Det er en skremmende stor andel av dem som føler eierskap, ikke bare til sine egne partnere (der et gjensidig "eierskap" på en måte hører med), men i overført betydning til alle kvinner som tilfeldigvis stammer fra samme område som dem selv. Og det vitner ikke akkurat om en overflod av respekt og likeverd, spør du meg. Anonymkode: d76ce...33a 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Sine kvinner", ja - det er vel kanskje litt der problemet ligger? Det er en skremmende stor andel av dem som føler eierskap, ikke bare til sine egne partnere (der et gjensidig "eierskap" på en måte hører med), men i overført betydning til alle kvinner som tilfeldigvis stammer fra samme område som dem selv. Og det vitner ikke akkurat om en overflod av respekt og likeverd, spør du meg. Anonymkode: d76ce...33a Helt enig. «Våre kvinner» gir meg grøsninger. Innlegget du siterte ga meg frysninger på ryggen og er garantert skrevet av en mann. Samtidig ser jeg ofte et voldsomt hat mot «de jævla kvinnene som stemmer rødt som er skyld i innvandring». «De fortjener å bli voldtatt» er også en gjenganger. Menn som stemmer liberalt snakkes det aldri om, merkelig nok. Er de unnskyldt på grunn av kjønn? Så min oppfatning er at menn med en usunt syn på mennesker med utenlandsk bakgrunn også ofte har et usunt syn på kvinner. Også «sine kvinner». (Grøss!) De mener implisitt at sitt kjønn og sin «rase» stiller seg overlegen alle andre mennesker. Anonymkode: 1ac22...882 6
Gjest Walkingdead Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huff, her trenger man ikke si stort mer enn at man ikke synes noe om at Islam ikke er forenelig med norske verdier før man blir kallt høyreekstremist. Da er det ikke vits å debattere. Kjenner flere innvandringsskeptikere som lever gode og kjærlige liv med et godt kvinnesyn. Ofte er de mer fornuftige mennesker, som ikke lar seg bare styre av følelser. Anonymkode: fa454...339 Du har jo ikke prøvd. Jeg er sikker på at du blir overrasket over også å finne flere på venstresiden som helt fint klarer å diskutere uten å hetse.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 Kvinnehat her....kvinnehat der. Slutt å misbruk ordet. Det er minimalt med ekte kvinnehat på kg Anonymkode: c3137...d04
bortebra Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. «Våre kvinner» gir meg grøsninger. Innlegget du siterte ga meg frysninger på ryggen og er garantert skrevet av en mann. Samtidig ser jeg ofte et voldsomt hat mot «de jævla kvinnene som stemmer rødt som er skyld i innvandring». «De fortjener å bli voldtatt» er også en gjenganger. Menn som stemmer liberalt snakkes det aldri om, merkelig nok. Er de unnskyldt på grunn av kjønn? Ja, jeg husker at jeg fikk høre at jeg hadde fortjent å bli "gruppevoldtatt av en gjeng arabere" av en fyr jeg faktisk hadde vært på en date med fordi jeg var trykka liker på en artikkel mot burkini-forbud. Fanatikere er fanatikere er fanatikere. 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #16 Skrevet 8. oktober 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Kvinnehat her....kvinnehat der. Slutt å misbruk ordet. Det er minimalt med ekte kvinnehat på kg Anonymkode: c3137...d04 Du må være ganske ny på KG. Anonymkode: 2c124...451 3
bortebra Skrevet 8. oktober 2017 #17 Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette var egentlig et veldig fint innlegg. Tommel opp til deg. Jeg tror om folk hadde satt seg litt mer inn i ting enn å bare sluke alt media sier rått, så hadde de aller aller fleste hatt et helt annet bilde av menneskene på ytre høyre. Jeg er der selv, men pga fordommer sier jeg det ikke til noen... Anonymkode: d4466...bda Jeg prøver så langt det er hensiktsmessig å lytte til folk, også de jeg er uenige med, det hender jeg endrer mening, men innlegget mitt var ikke ment som noen tommel opp til høyreekstremister/høyrepopulister. Det var mer et forsøk på å forklare en virkelighetsforståelse jeg ikke deler. Jeg prøver å forstå mennesker jeg er uenig med, selv om det koster litt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #18 Skrevet 8. oktober 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Sine kvinner", ja - det er vel kanskje litt der problemet ligger? Det er en skremmende stor andel av dem som føler eierskap, ikke bare til sine egne partnere (der et gjensidig "eierskap" på en måte hører med), men i overført betydning til alle kvinner som tilfeldigvis stammer fra samme område som dem selv. Og det vitner ikke akkurat om en overflod av respekt og likeverd, spør du meg. Anonymkode: d76ce...33a Du sa det så bra! Har aldri tenkt over denne problemstillingen, men kjenner at jeg er så enig. Altså..er kvinner noe som skal eies og beskyttes? Jeg, som hvit norsk kvinne, skal beskyttes av hvite menn? Det er paradoksalt nok akkurat som de ekstreme muslimske mennene, men det ser jo ikke de høyreekstreme og islamofobe. Anonymkode: 09f95...df5 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #19 Skrevet 8. oktober 2017 16 minutter siden, bortebra skrev: Jeg prøver så langt det er hensiktsmessig å lytte til folk, også de jeg er uenige med, det hender jeg endrer mening, men innlegget mitt var ikke ment som noen tommel opp til høyreekstremister/høyrepopulister. Det var mer et forsøk på å forklare en virkelighetsforståelse jeg ikke deler. Jeg prøver å forstå mennesker jeg er uenig med, selv om det koster litt. Jeg så det heller ikke som en tommel opp til høyreekstreme fra din side, men det var forfriskende å se en nøytral og korrekt fremstilling av hva alt-right bevegelsen faktisk ønsker. Anonymkode: d4466...bda
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #20 Skrevet 8. oktober 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Sine kvinner", ja - det er vel kanskje litt der problemet ligger? Det er en skremmende stor andel av dem som føler eierskap, ikke bare til sine egne partnere (der et gjensidig "eierskap" på en måte hører med), men i overført betydning til alle kvinner som tilfeldigvis stammer fra samme område som dem selv. Og det vitner ikke akkurat om en overflod av respekt og likeverd, spør du meg. Anonymkode: d76ce...33a Det jeg mente med sine kvinner var nettopp i et partnerskap da. Hvis jeg skulle omtalt min kjære så sier jeg jo min mann. Anonymkode: d4466...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå