Gå til innhold

Hvordan føler du deg i kroppen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en øvelse i å bli mer bevisst på egen kropp.

Kjenn etter nakken og skuldrene- er du anspent eller avslappet? Forsøk å slappe av i de områdene. Sett deg på gulvet eller i en sofa om du trenger en bedre sittestilling

Hvordan er magen din- full, tom eller noe mellom de? Er du sulten eller har du bare trang til å spsie fordi du kjeder deg eller har søtsug? Er søtsuget resultat av sult eller er du egentlig mett?

Hvordan føles musklene dine? Er de slitne fra en treningsøkt, er de slappe fordi du aldri trener? 

Hvordan føler du deg i hodet? Har du smerter? Er smertene fre sykdom eller anspenthet? Er du klar i hodet eller føler du deg sløv? Er du sløv grunnet en natt på byen, dårlig kosthold eller andre faktorer? Når føler du deg mest skarp og klar i hodet?

Hvordan føles kroppen din når du trener? Blir du raskt andpusten, eller føler du deg lett og smidig? 

Hvordan føles kroppen din akkurat nå når du sitter på kg og skriver? Hvordan tenker du at det du føler nå kan bli bedre eller verre med trening og kosthold?

Så dette er spørsmål dere ikke trenger svare på om dere ikke vil, det er spørsmål for å øke egen bevissthet for egen kropp. Hvordan dere føler dere, hvor friske dere føler dere, hvor i kroppen dere  føler dere syke. Denne evnen kan hjelpe dere i å gjenkjenne små positive endringer i kosthold eller livsstil, eller det kan hjelpe dere merke endringer i kropp tidligere om dere blir syke. 

Men viktigst av alt, det lærer dere å kjenne etter hvordan dere har det akkurat nå. 

Anonymkode: c79ff...6a2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååh, jeg liker godt slike reflekteringer for å øke bevissthetsnivået! 

Skrevet

Wow, denne likte jeg. Ikke interessant for andre men jeg føler meg fortsatt mett fra frokosten jeg hadde for 3 timer siden. Har også forberedt lunch og middag så smakte sikkert litt der også. Er litt anspent da jeg har mye som skal gjøres i dag, men prøver å slappe av. Jeg har ikke noe sug etter mat, men hadde eeeeelsket en til espresso, men prøver å kutte ned. 

Musklene er litt slitne etter en hard seng og mye aktivitet i helen (inkludert trening). Blir ganske lett annpusten men kan holde ut lenge. Jeg føler meg motivert og glad når jeg leser på "kropp og helse" siden på KG. Liker å se at andre har like problmer som meg, og syntes det motiverer å se andre som også vil ned i vekt, og som faktisk klarer det. 

Føler meg litt tung i hodet, er kanskje fra varmen (bor ikke i Norge) og air condition gjør meg litt tett. 

Anonymkode: 78455...001

• Liker 1
Skrevet

Prøver å lære det motsatte jeg da.

Anonymkode: 49230...4dd

Skrevet

Jeg føler meg generelt bra og avslappet, foruten at jeg er veldig trøtt fordi jeg slet litt med å sove i natt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...