AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Til 48 kilo? Vil det kreve veldig mye av meg? La meg opplyse om at jeg da fortsatt har normalvekt. Holder liksom 53 kilo uansett hvor mye jeg spiser😶 Anonymkode: 34e41...af0
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Hvorfor i huleste skal du gå NED i vekt? Vil du se ut som et beinrangel? Jeg har gått fra 53 til 59 kg på ett år og ser mye bedre ut enn noen gang. Pga mer former og markerte muskler som toner kroppen. Prøv heller det, mye sunnere. Anonymkode: 1e664...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i huleste skal du gå NED i vekt? Vil du se ut som et beinrangel? Jeg har gått fra 53 til 59 kg på ett år og ser mye bedre ut enn noen gang. Pga mer former og markerte muskler som toner kroppen. Prøv heller det, mye sunnere. Anonymkode: 1e664...d2a Trener allerede styrke, om det er det du mener Anonymkode: 34e41...af0
Pringle Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Det er mulig, men er det hensiktsmessig? På hvilken måte vil det å veie mindre, gjøre livet ditt bedre? Høres ut som 53 kilo er en mye riktigere vekt for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 Hvor enkelt det er å gå ned fra 53 til 48 vil jo variere etter hvor høy man er. Er man veldig lav har man mer å miste enn noen som er høyere også videre. Men 5 kg er uansett mye når man bare veier 53 kg. Det er snakk om nesten 10% av total kroppsvekt så man kommer nok ikke unna uten drastiske tiltak. Til sammenligning gikk jeg ned fra 69 til 64kg i fjor høst, altså "bare" 7% av kroppsvekten og det tok ganske mange uker med et strengt regime. Man skal også være forsiktig med å stole blindt på BMIs utregning for normalvekt. Selv var jeg nede på en BMI på 19,9 en gang og da var jeg skikkelig tynn, selv om jeg fortsatt var "normalvektig". Anonymkode: 74cfc...652
Sykkelkopp Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 Du holder 53 uansett hvor mye du spiser. Det kombinert med den allerede lave vekten din er et tegn på at kroppen rett og slett liker seg best på den vekten. Å gå ned mer vil nok være usunt Fra en som hater overvekt- Hvorfor i all verden skal du gå under 53kg? Ikke gjør det 1
Gjest Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 Tråden er ryddet for innlegg som inneholder høyde og vekt. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Du holder 53 uansett hvor mye du spiser. Det kombinert med den allerede lave vekten din er et tegn på at kroppen rett og slett liker seg best på den vekten. Å gå ned mer vil nok være usunt Fra en som hater overvekt- Hvorfor i all verden skal du gå under 53kg? Ikke gjør det Nja, hvertfall til 50. Greide å veie det ifjor, men da fordi jeg var deprimert en periode pga brudd og ble kvalm av mat. Tror jeg veide 49 på det laveste, men gikk opp igjen når jeg begynte å spise normalt igjen. Sånn generelt sett trur jeg kanskje jeg ville vært litt slankere om jeg greide snu kostholdet litt. Trening er jeg glad i. Anonymkode: 34e41...af0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Du vet at ingen her vil gi deg råd om slanking når du veier så lite. Så jeg tenker det er mest oppmerksomhet du er ute etter når du oppgir vekten din. Anonymkode: d9a0f...c96 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 Innenfor normalvekt i følge BMI betyr ikke innenfor normalvekt for deg. Du kan fortsatt være undervektig med den vekta selv om BMI ikke sier det, og du kan fortsatt ende opp med å få store hjerteproblemer (som gjør at man kan dø) og beinskjørhet sånn som mennesker med undervekt. Jeg vet dette ikke hjelper å si hvis du har spiseproblematikk så anbefaler deg på det sterkeste å få hjelp fra psykolog. Anonymkode: c059c...355 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innenfor normalvekt i følge BMI betyr ikke innenfor normalvekt for deg. Du kan fortsatt være undervektig med den vekta selv om BMI ikke sier det, og du kan fortsatt ende opp med å få store hjerteproblemer (som gjør at man kan dø) og beinskjørhet sånn som mennesker med undervekt. Jeg vet dette ikke hjelper å si hvis du har spiseproblematikk så anbefaler deg på det sterkeste å få hjelp fra psykolog. Anonymkode: c059c...355 Har overhodet ikke spiseproblemer. Spiser ganske mye, så det er jo en ganske drøy påstand å komme med. Anonymkode: 34e41...af0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har overhodet ikke spiseproblemer. Spiser ganske mye, så det er jo en ganske drøy påstand å komme med. Anonymkode: 34e41...af0 Alle mennesker med spiseproblematikk sier de ikke har det og at de er friske og alt selv om at det er tydelig de ikke er det. Det er noe som gjør at du ønsker å gå ned i vekt når du allerede er slank som gjør at du bør oppsøke hjelp. Anonymkode: c059c...355 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle mennesker med spiseproblematikk sier de ikke har det og at de er friske og alt selv om at det er tydelig de ikke er det. Det er noe som gjør at du ønsker å gå ned i vekt når du allerede er slank som gjør at du bør oppsøke hjelp. Anonymkode: c059c...355 Jeg har en BMI på nesten 22 og du påstår jeg har et problem? Om jeg er/ser slank ut vet vel ikke du noe om. Noen trives i øvre og andre i nedre sjikt av normalvekt. Trenger ikke ha et problem av den grunn. Anonymkode: 34e41...af0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en BMI på nesten 22 og du påstår jeg har et problem? Om jeg er/ser slank ut vet vel ikke du noe om. Noen trives i øvre og andre i nedre sjikt av normalvekt. Trenger ikke ha et problem av den grunn. Anonymkode: 34e41...af0 Du vil som sagt ikke få noen tips om slanking her når du har så lav BMI. Så om du fortsetter å poste så blir det bare mer diskusjon helt til moderator stenger tråden din. Dersom du vil gå ned et par kilo så gjør det for deg selv. Bare ikke snakk så mye om det. Det kan fort provosere. Anonymkode: d9a0f...c96 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #16 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg veier det samme som deg, ligger på rundt 53 kg uavhengig av hvor mye jeg trener og spiser. Dette er min normalvekt og trivselsvekt. Den eneste gangen jeg har veid 48 kg var da jeg slet med angst og ikke klarte å få i meg nok mat. Det anbefales ikke, jeg følte meg som et beinrangel og hadde det heller ikke bra psykisk. Jeg føler meg mye finere nå og i mye bedre psykisk form, og får kommentarer på at jeg ser sunn og frisk ut nå som jeg har gått opp i vekt. Hvis du veier 53 kg hele tiden, så er det det du skal veie! Anonymkode: fa404...95c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #17 Skrevet 8. oktober 2017 Det vil kreve mye av deg å gå ned fra 53 til 48. Jo lavere vekt, desto vanskeligere er det å gå ned. Hvis du veier 53 kg uansett hva du gjør, så virker det som kroppen din mener at dette er optimal vekt for deg. Å stramme opp kroppen eller bygge muskler er bra, men jeg syns ikke du bør fokusere på å gå ned i vekt. Drit i den vekta. Selv veier jeg ca 50, og regnes også som normalvektig med et par kilo mindre. Det betyr ikke at jeg bør veie mindre, for jeg har hatt samme vekt i mangemange år. For å svare på spørsmålet ditt: ja, det er mulig, men det vil kreve mye og er veldig lite hensiktsmessig Anonymkode: ec6fa...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå