Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vidaxl.no/e/8718475956266/7-stykk-keramikk-panne-sett-induksjon

Tenker å kjøpe dette pannesette og kaste mitt gamle oppskrapte arve sett, det er det rimeligste jeg har funnet.
Noen som har erfaringer og om det er trygt å kjøpe der? 
Vet det står gratis frakt, men har også lest at noen har vært nødt å betale toll. 
Om jeg må betale toll, ligger det på rundt 150 kr, som fremdeles er såpass rimelig at jeg føler meg villig.
Prisen vil lege seg på 700 kr i så fall, og er fremdeles det rimeligste og beste keramikk gryte settet jeg finner. :) 

Men vil være sikker på at jeg ikke kjøper fra en dårlig nettside. :) 
Jeg har lyst å gå til keramikk gryter da jeg vet de er bedre (prøvd sånt hos andre). 
Så... andres erfaring er velkommen. :lillesky2:

Og om nettsiden ikke er trygg, hadde det vært hyggelig om noen delte andre rimelige tilbud. :) 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Drakan skrev:

https://www.vidaxl.no/e/8718475956266/7-stykk-keramikk-panne-sett-induksjon

Tenker å kjøpe dette pannesette og kaste mitt gamle oppskrapte arve sett, det er det rimeligste jeg har funnet.
Noen som har erfaringer og om det er trygt å kjøpe der? 
Vet det står gratis frakt, men har også lest at noen har vært nødt å betale toll. 
Om jeg må betale toll, ligger det på rundt 150 kr, som fremdeles er såpass rimelig at jeg føler meg villig.
Prisen vil lege seg på 700 kr i så fall, og er fremdeles det rimeligste og beste keramikk gryte settet jeg finner. :) 

Men vil være sikker på at jeg ikke kjøper fra en dårlig nettside. :) 
Jeg har lyst å gå til keramikk gryter da jeg vet de er bedre (prøvd sånt hos andre). 
Så... andres erfaring er velkommen. :lillesky2:

Og om nettsiden ikke er trygg, hadde det vært hyggelig om noen delte andre rimelige tilbud. :) 

Hei :) Det er lurt å undersøke som du gjør. Sjekk også alltid om butikken står på listen over falske nettbutikker på Forbrukerombudets side. "Falske nettbutikker. Lar du deg lokke av annonser for billige merkevarer på sosiale medier og andre nettsteder? Da risikerer du falske merkevarer, skadelig programvare på datamaskinen din eller at varene ikke dukker opp.Sjekk vår liste over useriøse nettbutikker. Listen nedenfor er ikke fullstendig, så en butikk som ikke står på listen, er ikke nødvendigvis trygg. Er adressen satt sammen av merkenavnet og norske ord kan nettbutikken være useriøs."

https://forbrukerombudet.no/netthandel/falske-nettbutikker

Anonymkode: 712dc...030

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, alli634 skrev:

Takk for info, leser igjennom.
Ser også at vidaxl er ganske nytt enda, så kan være derfor noen har dårlig erfaringer (de som kjøper store møbler virker som de har hatt de fleste problemer der).

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Det er lurt å undersøke som du gjør. Sjekk også alltid om butikken står på listen over falske nettbutikker på Forbrukerombudets side. "Falske nettbutikker. Lar du deg lokke av annonser for billige merkevarer på sosiale medier og andre nettsteder? Da risikerer du falske merkevarer, skadelig programvare på datamaskinen din eller at varene ikke dukker opp.Sjekk vår liste over useriøse nettbutikker. Listen nedenfor er ikke fullstendig, så en butikk som ikke står på listen, er ikke nødvendigvis trygg. Er adressen satt sammen av merkenavnet og norske ord kan nettbutikken være useriøs."

https://forbrukerombudet.no/netthandel/falske-nettbutikker

Ser ikke de på nettsidens liste, men gjennomsøker nett etter erfaringer i tillegg til dette. 
Er vanligvis veldig forsiktig, spesielt om de ikke er en del av f.eks cdon sin liste. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettstedet diskuteres her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1778935

Er ikke så mange som har skrevet der. :) 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se også her: http://forum.babyverden.no/threads/vidaxl.1858728/

" Frakta i seg selv er nok gratis, men tollavgift og beregning er ikke inkludert i prisen. Og alt over 350kr (inkludert frakt) skal betales toll for. "

Regner med toll i tillegg. :) 

Takk for svar. :lillesky2:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Drakan skrev:

Takk for info, leser igjennom.
Ser også at vidaxl er ganske nytt enda, så kan være derfor noen har dårlig erfaringer (de som kjøper store møbler virker som de har hatt de fleste problemer der).

Ser ikke de på nettsidens liste, men gjennomsøker nett etter erfaringer i tillegg til dette. 
Er vanligvis veldig forsiktig, spesielt om de ikke er en del av f.eks cdon sin liste. 

Er ikke så mange som har skrevet der. :) 

Regner med toll i tillegg. :) 

Takk for svar. :lillesky2:

Se også denne. Det står noe om at man i tillegg må betale MVA https://prisguiden.no/butikker/vidaxlno

Skrevet

Tror jeg tar sjansen. :lillesky2:
Om de var useriøse ville de ikke respondert til kunder i det hele tatt, men ser at de svarer noen, forsøker å svare alle. 
I verste fall tapper jeg bare 535 kr da tollen ikke burde regnes med om det ikke kommer frem, og tror jeg kan få pengene pent tilbake om noe skjer. Om jeg ikke gjør det, er det ikke verdens undergang. Kan si ifra her om de er pålitelige når/om jeg får varen. :) 

Siden alle som har gitt en stjerne har bestilt møbler som de fikk problemer med, og alle andre har gitt god respons (som jeg regner med har bestilt mindre gjenstander som gryter og slikt).
Jeg bare skal ha et mindre grytesett, så går det sikkert bra. :) 

Jeg gambler litt :pasha:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Virker utrolig useriøst. Les denne siden, f. eks. 

https://www.vidaxl.no/t/1061/returrett

"Etter vi får bekreftelse vi skal sende den retur informasjonen. Du kan deretter planlegge en avtale for å hente varen. Vi anbelaffer at du ikke sendes produktet tilbake til oss på ditt eget ansvar. Vår retur bilbud er gratis" .

Opp til deg, men jeg hadde ikke "anbelaffet" å bruke penger her. 

Endret av Guile
Skrevet
1 minutt siden, Guile skrev:

Opp til deg, men jeg hadde ikke brukt penger her. 

gambler som jeg sier. 
Gryter er vanligvis i en boks eller noe, så regner med jeg kan åpne og lukke den, returnere uten problemer om noe mangler. :) 

Skrevet

Dårlig norsk er et alvorlig faresignal.

• Liker 2
Skrevet

Hm... blir å vente med bestilling til mandag eller tirsdag.
Har en C/O adresse, så sender dem en mail først hvordan man går frem da. Kan teste kundeservicen da. :) 
Kanskje jeg kan få det til å bli faktura betaling også, slik at jeg betaler ved ankomst :P 
Får se hvordan de responderer. 

• Liker 1
Skrevet

Litt rart av TS å spørre om nettbutikken her, for deretter å blåse i all sunn fornuft og gode råd etterpå. 

Anonymkode: 93929...d4c

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Drakan skrev:

gambler som jeg sier. 
Gryter er vanligvis i en boks eller noe, så regner med jeg kan åpne og lukke den, returnere uten problemer om noe mangler. :) 

"Gambler" er rette ordet. Den nettsiden der virker ikke seriøs på en flekk. Her hadde jeg aldri lagt igjen verken penger eller (gud forby) kredittkortinfo. 

Anonymkode: 6ef1a...452

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart av TS å spørre om nettbutikken her, for deretter å blåse i all sunn fornuft og gode råd etterpå. 

Har ikke bestilt noe enda. :P 
Tester via mail først kundeservice. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Gambler" er rette ordet. Den nettsiden der virker ikke seriøs på en flekk. Her hadde jeg aldri lagt igjen verken penger eller (gud forby) kredittkortinfo. 

Anonymkode: 6ef1a...452

Er derfor jeg prøver å få til fakturaløsning via mail. :) 
(mwahahahahaha)

Skrevet

Fått til en løsning, bestiller litt sent på kvelden/morgenen nå. 
Var ute grunnen allergi hele mandagen, men hadde fått en respons veldig tidlig mandagen med løsning som fungerer for meg. :pasha:
Så har bestilt nå. 

Regner med den er fremme til torsdag eller fredag. 
Så kan se om alt kommer frem. :pasha:

Skrevet
På 7.10.2017 den 22.02, Guile skrev:

"Etter vi får bekreftelse vi skal sende den retur informasjonen. Du kan deretter planlegge en avtale for å hente varen. Vi anbelaffer at du ikke sendes produktet tilbake til oss på ditt eget ansvar. Vår retur bilbud er gratis" .

Opp til deg, men jeg hadde ikke "anbelaffet" å bruke penger her. 

:skratte:

Anonymkode: a0c93...e6b

• Liker 3
Skrevet
På 7.10.2017 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Man er ikke pålagt å følge de rådene man får, selv om det virker som enkelte på forumet tror det. Forøvrig har TS fulgt flere av dem. 

Anonymkode: dbbf0...836

• Liker 1
Skrevet

Denne hadde jeg holdt meg laaangt unna.

Anonymkode: b5e2c...c26

Skrevet
4 timer siden, Drakan skrev:

Fått til en løsning, bestiller litt sent på kvelden/morgenen nå. 
Var ute grunnen allergi hele mandagen, men hadde fått en respons veldig tidlig mandagen med løsning som fungerer for meg. :pasha:
Så har bestilt nå. 

Regner med den er fremme til torsdag eller fredag. 
Så kan se om alt kommer frem. :pasha:

Selvfølgelig er butikken imøtekommende hvis du vurderer å la deg bli svindlet. Det er jo bare å si "da gjør vi det slik og slik", og så ender du opp med å bestille, selv om du i utgangspunktet var skeptisk. Du ber jo simpelthen bare om en annen måte å miste penger på?

Bruk heller 200-500 kr mer på grytesettet i en butikk i Norge, ta vare på kvitteringen og ha reklamasjonsrett hvis det skulle være noe galt med grytesettet.

Anonymkode: b5e2c...c26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...