Gå til innhold

Cosylan

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Cosylan funker - Ferdig snakka. DERSOM man har "rett type" hoste! Tar man cosylan for feil type funker den kleint, så enkelt er det. Det finnes flere typer gode hosesafter på markedet, men cosylan er en av de mer effektive.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei det er alle typer:

– "Tradisjonelt sett har det vært et høyt forbruk av hostesaft og lite dokumentasjon av effekten. Det er i stor grad å kaste penger ut av vinduet, sier avdelingsoverlege Steinar Madsen i legemiddelverket.

Han understreker at han snakker om både reseptbelagt hostesaft og de man får kjøpt uten resept.

Den mest kjente hostesaften på resept er Cosylan."

Anonymkode: 4d9bd...1f4

Det beskrives HOVEDSAKLIG reseptfrie hostesafter.

Som jeg skrev: Det fremkommer ikke i artikkelen at Cosylan har en dose-/responskurve som kan gjøre at effekten KAN bli utilfredsstillende i de doser man vanligvis bruker ved lette plager.

Forøvrig kommenteres det også at Cosylans virkning ikke bare er hostedempende, og at dette dermed også kan oppleves som positive effekter for pasientene.

Du synser, og har ikke innblikk i hvordan disse medikamentene virker i kroppen. Du lener deg på en enkelt artikkel som ikke er vitenskapelig, og overdriver de utsagnene som kommer der.

Anonymkode: 7a7b8...035

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det beskrives HOVEDSAKLIG reseptfrie hostesafter.

Som jeg skrev: Det fremkommer ikke i artikkelen at Cosylan har en dose-/responskurve som kan gjøre at effekten KAN bli utilfredsstillende i de doser man vanligvis bruker ved lette plager.

Forøvrig kommenteres det også at Cosylans virkning ikke bare er hostedempende, og at dette dermed også kan oppleves som positive effekter for pasientene.

Du synser, og har ikke innblikk i hvordan disse medikamentene virker i kroppen. Du lener deg på en enkelt artikkel som ikke er vitenskapelig, og overdriver de utsagnene som kommer der.

Jeg synser ikke. Jeg bare gjengir hva som er sagt av folk som har peiling på dette. Jeg gir meg pokker i om folk mener det virker. Det er bare noe de sier for å rettferdiggjøre bomkjøpet sitt.

Så hiv i dere hostesaften deres, fortsett å hevde at den virker. Se hvor det bryr meg.

Ha en hostefri aften:-). You wish:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor fort cosylan mot hoste skal virke?  

Anonymkode: f5951...6a5

Cosylan er morfin som demper hoste og gjør mye annet i kroppen. Fungerer ikke Cosylan så må du oppsøke lege for å bli undersøkt for hvorfor du hoster. 

Anonymkode: 574e1...9f2

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at cosylan funker. Fordi det smaker så heslig, at kroppen blir frisk for å unngå å få i seg mer av cosylan. 

Anonymkode: 2e475...5bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg synser ikke. Jeg bare gjengir hva som er sagt av folk som har peiling på dette. Jeg gir meg pokker i om folk mener det virker. Det er bare noe de sier for å rettferdiggjøre bomkjøpet sitt.

Så hiv i dere hostesaften deres, fortsett å hevde at den virker. Se hvor det bryr meg.

Ha en hostefri aften:-). You wish:fnise:

Du synser - i den forstand at du henviser til en enkeltartikkel som ikke er vitenskapelig, og åpenbart uten å vite noe om virkningsmekanismen til medikamentet du synser om.

Det Madsen og Aarseth tar opp er betimelig nok - men du kan ikke uten videre konkludere med at "slik er det." Særlig ikke når du ikke helt har forstått det du leste heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cosylan begynner å virke etter 20-30 minutter. Den virker i 4-5 timer og man må vente i 8 timer etter inntak før man kjører bil. Bruk målebeger og ikke ta mere enn det som står på etiketten fra apoteket. Ta helst bare på kvelden. Ps.Cosylan er tilsatt avførende middel

Anonymkode: 74b78...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg om dosering. HI og direkte svar er også redigert.

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...