AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Har noen av dere vært på julemarked i Helsinki? Det er en by jeg foreløpig har hatt et stykke ned på listen, synes den ser litt grå og trist ut og det har jeg også hørt av andre. Men kanskje det er koseligere ved juletider? Anonymkode: 9c89a...e31
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Forstår ikke helt hvordan du får Helsinki et stykke ned på listen da denne byen kan lett måle seg med København og Stockholm. Oslo derimot, den burde ikke finnes på en listen noen sted. Julemarkedet i Helsinki ved Domkirken er utrolig bra, mange boder og hele byen er pyntet til jul, pyntet på en måte som får de fleste byer i Norge til å virke som et tafatt forsøk på å virke storslagent. Helsinki byr på mange fine serverdigheter, det være seg restauranter, barer og fine steder som man bare må få med seg. Det er billig å fly hit, enkelt å komme seg til og fra flypassen med flytoget (koster Euro 5.50 en vei). Lett å komme seg fra A til B med Metro, trikk og buss (koster Euro 2.10 for 1 time og gir deg tilgang til de tre nevnte transportmidlene). Finnene er hyggelige, byen er ren og pen og ikke grå og trist som du måtte mene. Jeg reiste hit en gang med de samme tankene du har og forandret fort mening om denne byen, likte den så godt at jeg har vært her siden. Ta turen hit og jeg er sikker på at du aldri vil angre. Anonymkode: 51bfe...403
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Så bra at du liker den Tanken om at den er trist og grå har jeg delvis fra bilder, og delvis fra venner som har besøkt byen og sagt den ikke kan måle seg med København eller Stockholm. Men nå har jeg vært i de byene flere ganger før jul, og det kunne vært interessant med noe nytt. Og selv grå plasser blir jo fine med litt julepynt. Vet ikke hvorfor du må nevne Oslo, men det er min hjemby som jeg elsker og glatt ville anbefalt juleshopping i. Jul i Vinterland er jo kjempekoselig Anonymkode: 9c89a...e31
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Ja, der ser du. Jeg kjenner mange fra både Norge og utlandet som har besøkt Oslo og de har sagt at de aldri vil sette sin fot i den byen igjen med mindre de er på gjennomreise. Siden du allerede har vært i Køben og Stockholm så anbefaler jeg på det sterkeste å ta turen hit, samtlige jeg har hatt her på besøk har kommet tilbake flere ganger og liker byen veldig godt. Det være seg på sommeren eller vinteren. Har selv bodd i Oslo og desverre måtte jeg tjenestegjøre i den byen når jeg var i forsvaret. Den byen er grå og trist, folkene er uhøfflige og tror de er noe de ikke er. Beklager, men slik er det bare. Er det noe mer du lurer på så er det bare å slenge inn et spørsmål eller to så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan. Velkommen til Helsinki/julemarked o.l Helsinki What to do in Helsinki Anonymkode: 51bfe...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå