Gå til innhold

Hvilke kosenavn har du på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjært barn har mange navn sies det - og her er det mye koselig å velge i! Husker godt min far kalte meg påsan og sjefen fra jeg var en neve stor. 

Hva går det i hos deg og dine barn? 

Noen artige kosenavn; snufsetufsa, hønemor, klumpen min, gullungen, tulla, bøtteknotten, vesla, snuppa, skatten min, lilleperla, bøllefrøet, tullehøna, veslemor, pia mi, go jenta, go gutten, røveren, knerten, tuppa, koseklumpen, tullemor, solstråla osv osv :babygutt: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hønemor, gojenta, tullemor, snuppeline, vakringen osv😅

Anonymkode: 7de3f...4f8

Skrevet

Sønnene mine heter Stian og Kristian. Kosenavnet til Stian er Kristian og kosenavnet til Kristian er Stian. 

Anonymkode: ea09f...ee4

• Liker 4
Skrevet

Snuska, snuppa, vennen, tullehøna, lillefis, snuppeguri, søta + flere interne jeg ikke vil fortelle 😊

Anonymkode: b3ff3...379

Skrevet

Ungen min, er det eneste. Men jeg ble kalt for mye, det mest spesielle var vel bestemor som kalte meg for lille puselort🙈😂 Var kjempe koselig som barn, altså. Visste ikke hva det brydde, hun snakket dialekt😄

Anonymkode: 401a5...4c4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snuska, snuppa, vennen, tullehøna, lillefis, snuppeguri, søta + flere interne jeg ikke vil fortelle 😊

Anonymkode: b3ff3...379

Lillefis :laugh: Den har jeg ikke hørt før! :fnise:

Skrevet

*betydde

Anonymkode: 401a5...4c4

Skrevet

Datteren min har blitt kalt for "ballen" siden hun ble født. Hun er snart seks nå og elsker kallenavnet. Da hun var baby, brukte vi aldri hennes ordentlige navn... Bare "Hvor er ballen?" og "Må hente ballen i barnehagen." Starta med en intern greie, men ble varig!

• Liker 5
Skrevet

Jeg kaller noen ganger datteren min for jenta mi, ellers ingen kosenavn på noen. Jeg foretrekker å bruke de fine navnene deres.

• Liker 1
Skrevet

Siden har snart er tenåring så bør jeg vel slutte å kalle han for "babyen min", men det er ikke så lett. Han er jo babyen min. Jada, jeg behandler han som en stor gutt.

Anonymkode: 3d690...769

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bolla, Potifar, blidfisen, melkemonsteret, lille persille, Pelle, Sneipen, Arvingen og sikkert 10 variasjoner av navnet...

Endret av Puny
  • Liker 1
Skrevet

Snoppen :unsure: Prøver å slutte, men greier det ikke...

Anonymkode: 9e469...9a4

Skrevet

Gullgutt, gullskatt, gullungen. Tydeligvis lite fantasi på meg😅

Anonymkode: b99c5...df3

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gullgutt, gullskatt, gullungen. Tydeligvis lite fantasi på meg😅

Anonymkode: b99c5...df3

Ikke si det, du sitter på en gullgruve fylt med gullkorn 👍

• Liker 1
Skrevet

Skrållan, Lillebror, Broren, Systa, lillebølle, trollungen, røverungen, pusekatt, skatt, elskling, vennen min, skjønning, ungen min, lilletroll, snusmumrik, lille mi, lillen min. 

Anonymkode: d78f4...621

Skrevet

Lille My, Kosegutten og Lillepus. :) 

Anonymkode: 1c48f...c24

Skrevet

Snuppa er nok mest brukt. Men bestemoren hennes har lært henne noen tyske ord så zuckerpuppe bruker jeg også av og til. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Snoppen :unsure: Prøver å slutte, men greier det ikke...

Anonymkode: 9e469...9a4

Du kaller barnet ditt tissefanten?

Anonymkode: 6684e...8af

• Liker 6
Skrevet

Gojentene mine.

Anonymkode: ed072...f2f

Skrevet

Lille gull, gullet mitt, gulli, baby, og ulike varianter av snuppa: snupp, snuppi, snuppsnupp og lillesnupp. Og så legger jeg til -mor på slutten av navnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...