AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Merker samboer blir litt irritert over at jeg ønsker å sitte oppe til 02-03 i helgene. Jeg jobber turnus til vanlig, barna er 13, 15 og 18, så de vil jo ikke ha frokost før kl 12 uansett. Jeg sover til ca kl 10 i helgene. Denne tiden føler jeg at jeg får helt fred, koser meg med TV-programmer jeg ikke har rukket å se feks. Hadde du blitt irritert for dette? Får kommentarer på at jeg er dårlig forbilde for barna osv. Anonymkode: cfeac...a60
Kontormus Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Helt greit. Slikt gjør jeg også, og ser ikke helt hvorfor du er et dårlig forbilde. Ikke alle jobber fra 8 til 16. 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg hadde blitt irritert ja. Både fordi mannen hadde vekket meg når han kom og lå seg, og fordi jeg synes det er hyggelist å legge seg sammen. Og også fordi om partneren sover til langt på dag så kommer vi ikke igang med felles gjøremål. Anonymkode: acc07...11f 2
Minitroll Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 Du er helt normal. Ikke bry deg om hva folk sier. Dessuten er barna dine store nok til å lage frokosten sin selv:) 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 Akkurat nå, Minitroll skrev: Du er helt normal. Ikke bry deg om hva folk sier. Dessuten er barna dine store nok til å lage frokosten sin selv:) Det er jo kjempehyggelig at alle skal spise hver for seg i stedet for å ha en god helgefrokost sammen... Anonymkode: acc07...11f
Gjest Axl Rose Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 03 tiden. Er da jeg legger meg hver natt.
Gjest Axl Rose Skrevet 7. oktober 2017 #7 Skrevet 7. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo kjempehyggelig at alle skal spise hver for seg i stedet for å ha en god helgefrokost sammen... Anonymkode: acc07...11f Ingen skal tvinges tidlig i seng og tidlig opp for å spise frokost sammen når den første personen er våken. Så må alle gå etter den personen? WTF?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo kjempehyggelig at alle skal spise hver for seg i stedet for å ha en god helgefrokost sammen... Anonymkode: acc07...11f Her spiser vi jo sammen, tilpasset meg når barna var små, men nå sover de jo lengre enn meg. Anonymkode: cfeac...a60 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo kjempehyggelig at alle skal spise hver for seg i stedet for å ha en god helgefrokost sammen... Anonymkode: acc07...11f Hvorfor må man spise frokost sammen? Jeg for min del klarer ikke å spise noe før etter et par timer etter jeg har stått opp. Anonymkode: a19cc...4b2 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #10 Skrevet 7. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt irritert ja. Både fordi mannen hadde vekket meg når han kom og lå seg, og fordi jeg synes det er hyggelist å legge seg sammen. Og også fordi om partneren sover til langt på dag så kommer vi ikke igang med felles gjøremål. Anonymkode: acc07...11f Mannen vekkes ikke, har spurt. Skal jeg bli sur for at han sovner på sofaen kl 20-21 da? Da er det mye igjen av min kveld Anonymkode: cfeac...a60 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #11 Skrevet 7. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt irritert ja. Både fordi mannen hadde vekket meg når han kom og lå seg, og fordi jeg synes det er hyggelist å legge seg sammen. Og også fordi om partneren sover til langt på dag så kommer vi ikke igang med felles gjøremål. Anonymkode: acc07...11f Å sove til kl 10 vil jeg ikke si er langt på dag akkurat. Noen trenger mer søvn enn andre. Hvorfor skal et a-menneske alltid kreve at et b-menneske kommer seg opp på morgenen? Skal et b-menneske aldri få sove ut ordentlig? Ikke i helgene en gang? Her hjemme så har vi det i alle fall sånn at i helgene så gjør vi mer som vi vil. Nei TS. Jeg hadde ikke blitt irritert for dette. Anonymkode: cffed...42d 10
Gjest Mythic Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo kjempehyggelig at alle skal spise hver for seg i stedet for å ha en god helgefrokost sammen... Anonymkode: acc07...11f Tror knapt jeg har spist helgefrokost sammen med mine barn noen gang da de var tenåringer. De sov jo til langt på dag. Deilig for meg som også er b-menneske, og endelig kunne få sove litt i helgene. Skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem at TS har en slik døgnrytme i helgene, når hun koser seg med det. Jeg forstår henne godt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg synes også det er koselig å legge meg sammen med mannen min, men det er langt i fra noe jeg blir sur for hvis han vil sitte lenger oppe. Jeg sover som regel lenger enn han, noe han ikke blir sur for. Hvorfor skulle han det? Så lenge ikke man har små barn og må stå opp med dem så synes jeg folk skal få velge når de selv vil legge seg og stå opp. Anonymkode: bd1a5...74b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt irritert ja. Både fordi mannen hadde vekket meg når han kom og lå seg, og fordi jeg synes det er hyggelist å legge seg sammen. Og også fordi om partneren sover til langt på dag så kommer vi ikke igang med felles gjøremål. Anonymkode: acc07...11f Felles gjøremål i helgene? Glad jeg bor alene!! Legge seg når man vil, stå opp når man hil. Anonymkode: 67f8f...feb 2
Minlillelykke Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 Mannen i huset her legger seg utelukkende etter meg. Jeg er i seng mellom 21:30-22 hver kveld. Vi har en sovedag hver i helgen da vi har små barn. Når han legger seg og står opp den dagen legger jeg meg ikke oppi. Jeg tar med meg barnet på noe gøy intill pappen står opp, også spiser vi lunsj sammen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #16 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg tenkte han gjerne ville ha litt semgekos. Men hvis han sovner i 20-21-tiden,så er det gjerne ikke det som er problemet. Når tenker han at du skal legge deg da? Anonymkode: 5631b...4f8 2
Vera Vinge Skrevet 8. oktober 2017 #17 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg syns det høres helt greit ut, når du ikke sover hele dagen neste dag og går glipp av familietid.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #18 Skrevet 8. oktober 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte han gjerne ville ha litt semgekos. Men hvis han sovner i 20-21-tiden,så er det gjerne ikke det som er problemet. Når tenker han at du skal legge deg da? Anonymkode: 5631b...4f8 Det samme lurer jeg på... Som en som sliter med å sovne skjønner jeg ikke at folk frivillig legger seg kl. 3 jeg da kl. 10 er helt kurant å stå opp! Synes kanskje tenåringene sover litt lenge igjen da. Koselig med felles frokost Anonymkode: 70468...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå