Gå til innhold

Kvalm, svimmel og trøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Dette startet igår natt, jeg ble plutselig kvalm også ble jeg svimmel og trøtt, men jeg hadde litt vondt i halsen igår litt av dagen med det er borte nå, jeg vuderer å kontakte en lege men håper såklart at det skal gå over av seg selv det som jeg har nå er at jeg er svimmel også kvalm og trøtt, noen som vet hva dette er? noen som kan gi tips hva det kan være og hva jeg burde gjøre? 
Kan man bli kvalm, svimmel og trøtt av at man har mensen også? fordi jeg er på slutten av mensen min nå og kan det være en etter rreaksjon av at man har brukt p-sprøyte? kan det være fordi jeg har bare spist 2 pizza stykker igår? 
Men jeg vil også gjerne forklare at jeg sliter med tanker hver eneste dag med bekymringer og har mye tanker som plager meg og jeg klarer ikke ha 1 dag uten å tenker på problemer og bekymringer og jeg sliter ganske mye... kan det ha noe med det å gjøre også?

Endret av Tinapusen22x
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Gravid

-MS

-Angst

Anonymkode: 0326c...f5c

Skrevet

- gravid 

- jernmangel 

- dehydrert 

Skrevet

Forkjøla? Det går noe omgangssyke for tida. Kvalm og trøtt er ofte så syk som vi voksne blir av slikt..

Anonymkode: f07d7...ddf

Gjest Axl Rose
Skrevet

Jernmangel? 

Vitaminmangel?

Eller forkjølelse?

Skikkelig kraftig forkjølelse har jeg blitt kvalm og svimmel av. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forkjøla? Det går noe omgangssyke for tida. Kvalm og trøtt er ofte så syk som vi voksne blir av slikt..

Omgangssyke hadde hun spydd av og merket at hun har. Da skal hele magen tømmes. Spyr og spyr og spyr (eller driter) og helvetes vondt i magen. Kommer brått med magesmerter og kvalme. Så plutselig skal alt ut og det stopper ikke selv om du ikke har mer. Trodde jeg skulle dø i vinter. 

Skrevet

Men kan det ha noe med f.eks at igår så fikk jeg veldig lite mat i meg, jeg fikk bare 2 stykker pizza biter i meg kan det ha noe å gjøre med også? 

Skrevet

Akutt svimmelhet skal alltid sjekkes opp av lege.

Skrevet
5 minutter siden, Sparkling_Pink skrev:

Akutt svimmelhet skal alltid sjekkes opp av lege.

ja, jeg har bestemt meg for at  hvis det ikke gir seg til mandag så må jeg oppsøke lege, det eneste er at jeg er i Spania nå og jeg vet ikke helt om de kan være til å stole på å sånne ting

Gjest Frankenstein1
Skrevet
20 minutter siden, Tinapusen22x skrev:

Men kan det ha noe med f.eks at igår så fikk jeg veldig lite mat i meg, jeg fikk bare 2 stykker pizza biter i meg kan det ha noe å gjøre med også? 

Pleier du å spise lite?

Skrevet
1 time siden, Bootyhunter skrev:

Jernmangel? 

Vitaminmangel?

Eller forkjølelse?

Skikkelig kraftig forkjølelse har jeg blitt kvalm og svimmel av. 

Omgangssyke hadde hun spydd av og merket at hun har. Da skal hele magen tømmes. Spyr og spyr og spyr (eller driter) og helvetes vondt i magen. Kommer brått med magesmerter og kvalme. Så plutselig skal alt ut og det stopper ikke selv om du ikke har mer. Trodde jeg skulle dø i vinter. 

Neida. Jeg har hatt omgangssykke og bare vært intenst kvalm i 2-3 dager og det har alle småbarnsforeldre jeg kjenner også. Som sagt: det er helt vanlig for voksne å ikke spy. Du tenker på matforgiftning. Da må tarm og mage tømmes.

Skrevet
13 minutter siden, Tinapusen22x skrev:

ja, jeg har bestemt meg for at  hvis det ikke gir seg til mandag så må jeg oppsøke lege, det eneste er at jeg er i Spania nå og jeg vet ikke helt om de kan være til å stole på å sånne ting

Er det varmt der, ts? 

Du vet at dehydrering forårsaker samtlige av dine 3 symptomer? Drikk minst 3 liter vann per dag og 1/2 liter per time tilbragt i sol.

Skrevet
2 minutter siden, Frankenstein1 skrev:

Pleier du å spise lite?

Vel noen ganger så spiser jeg 2 brødskiver til frokost og jeg spiser middag men 1 tallerken og noen ganger spiser jeg ikke hele opp og på kvelden noen ganger spiser jeg brød eller så spiser jeg granat eple eller frokost blanding. så for å si det slik så kan jeg kanskje ha 2-3 måltider om dagen? Men jeg sliter ganske mye med har veldig mye å tenke på for tiden. det skjer mye i livet mitt for tiden og det gjør meg så sliten til tider, kanskje det er det som er grunnen til at jeg har blitt sånn som jeg er  nå? jeg har bekymringer hver dag og nå som jeg bare skriver det så er jeg allerede på gråten

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det varmt der, ts? 

Du vet at dehydrering forårsaker samtlige av dine 3 symptomer? Drikk minst 3 liter vann per dag og 1/2 liter per time tilbragt i sol.

Ja det er varmt her i Spania ja, dehydrering hva er det?

Skrevet
11 minutter siden, Tinapusen22x skrev:

Ja det er varmt her i Spania ja, dehydrering hva er det?

Dehydrering er et svært vanlig ord. 

Det betyr at du over en periode har drukket dor lite vann. 

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Jeg har hatt omgangssykke og bare vært intenst kvalm i 2-3 dager og det har alle småbarnsforeldre jeg kjenner også. Som sagt: det er helt vanlig for voksne å ikke spy. Du tenker på matforgiftning. Da må tarm og mage tømmes.

Har aldri vært matforgiftet så det kan jeg ikke si noe om, men er vant med folk spyr med omgangssyke eller andre vei. Jeg spydde noe jævlig ca 12 timer. Hver halvtime. Heldige dere som ikke spyr men bare er kvalm. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm når jeg tenker over det kan jeg ikke huske sist gang jeg drakk vann 🤔 men drikker man ikke vann uansett når man drikker iste da? 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men var du svimmel også? Og sliten i kroppen eller trøtt? Og ja jeg tror kanskje det er noe med mat å gjøre eller at jeg har drukket for lite vann eller har for mye å tenke på 

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Tinapusen22x skrev:

Hmmm når jeg tenker over det kan jeg ikke huske sist gang jeg drakk vann 🤔 men drikker man ikke vann uansett når man drikker iste da? 

Du får væske i deg av iste ja. Må ikke være vann. Dehydrering kommer av for lavt væskeinntak og/eller for høy væsketap.

Endret av Axl Rose
Skrevet
13 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Du får væske i deg av iste ja. Må ikke være vann. Dehydrering kommer av for lavt væskeinntak og/eller for høy væsketap.

Nettopp, da tror jeg enten at det er noe jeg ikke har tålt eller så er det fordi jeg har for mye å tenke på 🤔 men jeg tenker hvis jeg ikke blir bedre til mandag så får jeg se om jeg finner en bra lege har egt aldri vært hos en lege i Spania før 🤔

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...