Minitroll Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 hadde du vært rik eller fattig? Og hvordan skulle du overlevd?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Da ville jeg ha vært rik. Anonymkode: 15b18...416 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Er rik og hadde fortsatt å være rik Anonymkode: 4cc14...3fe
GauteS Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 Det kommer jo helt an på hva som VAR gyldig valuta, i stedet. Hadde det vært f.eks. bøker, hadde jeg nok vært 10 eller 100 ganger rikere enn de aller fleste. Om det hadde vært potteplanter, hadde jeg vært lutfattig. 3
Minitroll Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2017 1 minutt siden, GauteS skrev: Det kommer jo helt an på hva som VAR gyldig valuta, i stedet. Hadde det vært f.eks. bøker, hadde jeg nok vært 10 eller 100 ganger rikere enn de aller fleste. Om det hadde vært potteplanter, hadde jeg vært lutfattig. Jeg tenker at det hadde vært sånn som i gamledager før penger, med bytting av varer og tjenester.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 Akkurat nå, Minitroll skrev: Jeg tenker at det hadde vært sånn som i gamledager før penger, med bytting av varer og tjenester. Oj... I tifelle hadde jeg vært steinrik.. Har så mye greier.. Men til helgen skal jeg da i den nye økonomien gi vekk enn mill eller så til det lokale loppemarkede.. (altså de skal komme å hente halvparten av alt jeg eier omtrent ). Men nok her likevel. Og om kommaer var verdi da... Men syns det er en trist måte å være rik på om det er dingser du mener. Syns de som har svar anderledes er inne på noe. Det er mye å være rik. Har endel venner f.eks. men ville jo eller kunne jo ikke bytta dem bort i gulrøtter eller salt til maten... For å skffe seg mat vil jo være det virktigste. Og så mye drit de fleste har i skuffer og skap ville det det vel bli inflasjon og koste ett helt ikeakjøkken for en biff.... Anonymkode: de90c...005
GauteS Skrevet 7. oktober 2017 #7 Skrevet 7. oktober 2017 5 minutes ago, Minitroll said: Jeg tenker at det hadde vært sånn som i gamledager før penger, med bytting av varer og tjenester. Da er svaret uhyre enkelt: Jeg (og alle andre) hadde vært lutfattige. For uten at et eller anna fungerer som penger/byttemiddel, fins det ingen nevneverdig spesialisering og sivilisasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 47 minutter siden, Minitroll skrev: hadde du vært rik eller fattig? Og hvordan skulle du overlevd? Da hadde jeg fått lønn utbetalt i matvarer, tekstiler og ved tenker jeg. Anonymkode: e781f...02d
ajarRun Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 Ville blitt kvitt all gjeld og gått over til bitcoiN!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå