Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Hvilke jobber kan man få med god lønn uten utdanning? Jeg ser etter ny jobb. Jeg er ute etter en jobb jeg får en god lønn. Jeg er villtig til neste hva som helst så lenge jeg får jobb. Noen med tips? Jeg er villig til og gå på  kurs. Håper noen kan hjelpe meg litt her. På forhånd takk for svar :)

Anonymkode: d84e0...6dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å være litt slem nå, men tenk litt over hva jeg skriver...

Hvorfor syns du selv at du fortjener god lønn uten utdanning? Det finnes mange i landet her som har investert blod, svette og tårer i en utdanning. Siden du selv sier at du ikke har en utdannelse så regner med at du ikke er en del av den nevnte gruppen. I Norge er utdanning nesten gratis, og man får gode betingelser på studielån. Den enste gyldige grunnen er sykdom, og hvis du ikke havner i den gruppen heller så forslår jeg at du enten aksepterer at du aldri vil få en god lønn uten å satse litt. Eller sett deg på skolebenken og få papirer på at du kan noe. Da først få du min respekt, og fortjener en god lønn!

Anonymkode: 58390...12e

• Liker 2
Skrevet

Har du vgs? Finnes voksenopplæring. Men hvis du har fullført vgs med studiekompetanse, gå høgskole! Skal du bare ha OK jobber hele livet der du må ta det du får? Aldri forsent med utdannelse.. 

Anonymkode: a7956...a85

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor syns du selv at du fortjener god lønn uten utdanning? Det finnes mange i landet her som har investert blod, svette og tårer i en utdanning. Siden du selv sier at du ikke har en utdannelse så regner med at du ikke er en del av den nevnte gruppen. I Norge er utdanning nesten gratis, og man får gode betingelser på studielån. Den enste gyldige grunnen er sykdom, og hvis du ikke havner i den gruppen heller så forslår jeg at du enten aksepterer at du aldri vil få en god lønn uten å satse litt. Eller sett deg på skolebenken og få papirer på at du kan noe. Da først få du min respekt, og fortjener en god lønn!

Så din respekt krever altså utdannelse...? Om en har et tungt arbeid, som f.eks tømmerhogger, har ikke denne personen din respekt?

Anonymkode: 43957...4d9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så din respekt krever altså utdannelse...? Om en har et tungt arbeid, som f.eks tømmerhogger, har ikke denne personen din respekt?

Jeg er ganske sikker på at du ikke slipper til i skogen uten noen form for skogbruksutdannelse. Men får å svare på spørsmålet ditt, jeg respekterer ikke folk som klager over lav lønn når de selv ikke har sørget for adekvat utdannelse. Hva ellers folk er utdannet eller ikke udannet som bryr jeg meg ikke om.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at du ikke slipper til i skogen uten noen form for skogbruksutdannelse. Men får å svare på spørsmålet ditt, jeg respekterer ikke folk som klager over lav lønn når de selv ikke har sørget for adekvat utdannelse. Hva ellers folk er utdannet eller ikke udannet som bryr jeg meg ikke om.

En kan hogge så mye en vil uten utdannelse. Man bør ha et kurs i bruk av motorsag og i ergonomi, men dette er ikke påkrevd.

En tømmerhogger uten utdannelse har din respekt, om jeg forstår deg rett da.

Skrevet

Man kan bli mellomleder i ganske mange bedrifter uten utdannelse. Søk på noe,jobb deg opp,ta det obligatoriske 'lederkurset' bedriften har og vipps så er du en middelmådig mellomleder.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kan hogge så mye en vil uten utdannelse. Man bør ha et kurs i bruk av motorsag og i ergonomi, men dette er ikke påkrevd.

En tømmerhogger uten utdannelse har din respekt, om jeg forstår deg rett da.

Har du fullført videregående? Hvis ikke ville jeg ha begynt der. Enten om du ønsker fagbrev eller høyere utdanning. Det skal veldig mye til å tjene godt uten noen form for utdannelse.

Anonymkode: aa35a...c8b

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utannelse kan hjelpe, men det er slett ikke lenger slik at utdannelse = god lønn. Da må man ta den rette utdannelsen, for en bransje som typiske betaler godt. Det er slik at det ikke er utdannelse i seg selv som avgjør lønnsnivå med unntak av enkelte profesjonsstudier. Markedet betaler en det man er verdt uansett. 

Anonymkode: 7c5c2...6ae

• Liker 1
Skrevet

Hørt man kan tjene bra om man er villig til å kle av seg! 

Anonymkode: 6f017...4ad

Skrevet

Alle disse krever opplæring av kortere eller lengre grad, samt relevante sertifiseringer, men tror de skal kunne innbringe minst en halv mill i året:

Trikke-/t-banefører, noen typer bussjåfør (?), flyvert, flytogvert, togkonduktør, søppeltømmer, brannkonstabel, samt nattevakt (vekter) noen plasser.

Disse lønnes godt pga ansvar, risiko og/eller ubekvemme arbeidstider.

Pga skattebestemmelser, skal det visstnok også være innbringende å jobbe på Svalbard eller offshore, på danske-/tyskefergene og Hurtigruta. 

Å ta så mange overtidsvakter man kan, kan mange steder gjøre en stor  forskjell.

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...