AnnaLavinda Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Hei! Jeg fjernet hud over øynene for ca 6 uker siden, men det ser ut til at øyenbryna synker ned over øynene der hvor huden er fjernet. I enkelte tilfeller har jeg hørt at det kan være hensiktsmessig med et panneløft i slike tilfeller. Er det noen som har erfaringer? Foreløpig ser jeg verre ut enn før operasjon.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, AnnaLavinda skrev: Hei! Jeg fjernet hud over øynene for ca 6 uker siden, men det ser ut til at øyenbryna synker ned over øynene der hvor huden er fjernet. I enkelte tilfeller har jeg hørt at det kan være hensiktsmessig med et panneløft i slike tilfeller. Er det noen som har erfaringer? Foreløpig ser jeg verre ut enn før operasjon. Merkelig at du ikke ble informert av de utførende i forkant...! Anonymkode: f780b...229 1
AnnaLavinda Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2017 Det ble nevnt under konsultasjonstime at panneløft av og til var å foretrekke, men de kom frem til at øyelokksoperasjon ville bli bra på meg. Men jeg er virkelig fortvila over det foreløpige resultatet og håper det finnes noe hjelp å få.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 På 7.10.2017 den 19.53, AnnaLavinda skrev: Det ble nevnt under konsultasjonstime at panneløft av og til var å foretrekke, men de kom frem til at øyelokksoperasjon ville bli bra på meg. Men jeg er virkelig fortvila over det foreløpige resultatet og håper det finnes noe hjelp å få. Hei. Jeg har ikke peiling, og har tunge lokk og bryn selv. Jeg har tatovert bryna mine slik at de ser litt løftet ut. Og bruker også botox i bryna for å heve de noe. Jeg snakket med en kirurg og ei som kosmetisk sykepleier. De begge anbefaler brynløft ved et panneløft istedenfor å ta huden rundt øynene. Det gjøres ved kikkhullsmetode med et lite snitt på hver side i pannen over bryna i hårfestet. Det hender at det ikke er nok pga overflødig hud slik at litt hud over øyelokk også fjernes eventuelt bruk av laser uten å skjære. Husker ikke hva kirurgen sa, men han nevnte et navn på en som er veldig dyktig i dette i Bærum el noe. Synes det er rart at du ikke fikk opplyst at ved å fjerne overflødig hud er det kun det, og brynene ser ut som før. Jeg kommer til å ta brynløftoperasjon om noen år, og kanskje co2 fraksjonert laser rundt øynene for å stramme opp. Ingen krise med det enda, og må være sikker på ca åssen jeg blir seende ut etterpå for å tørre å gjøre det. Anonymkode: 98300...d6d
AnnaLavinda Skrevet 1. november 2017 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2017 På 11.10.2017 den 20.04, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ikke peiling, og har tunge lokk og bryn selv. Jeg har tatovert bryna mine slik at de ser litt løftet ut. Og bruker også botox i bryna for å heve de noe. Jeg snakket med en kirurg og ei som kosmetisk sykepleier. De begge anbefaler brynløft ved et panneløft istedenfor å ta huden rundt øynene. Det gjøres ved kikkhullsmetode med et lite snitt på hver side i pannen over bryna i hårfestet. Det hender at det ikke er nok pga overflødig hud slik at litt hud over øyelokk også fjernes eventuelt bruk av laser uten å skjære. Husker ikke hva kirurgen sa, men han nevnte et navn på en som er veldig dyktig i dette i Bærum el noe. Synes det er rart at du ikke fikk opplyst at ved å fjerne overflødig hud er det kun det, og brynene ser ut som før. Jeg kommer til å ta brynløftoperasjon om noen år, og kanskje co2 fraksjonert laser rundt øynene for å stramme opp. Ingen krise med det enda, og må være sikker på ca åssen jeg blir seende ut etterpå for å tørre å gjøre det. Anonymkode: 98300...d6d Jeg fikk ikke så innmari mange andre opplysninger eller råd om hvordan å gjøre noe annerledes. Jeg ble heller ikke fortalt på hvilken måte de skulle gjennomføre inngrepet og ble veldig overrasket over snittene. Om de hadde tatt seg tid til å vise meg markeringen med tusj, ville jeg ha stoppet dem med en gang. Jeg ville ha sett at det gikk for langt inn til nesebenet og at de tok alt for mye, og avlyst operasjonen. I stedet for å gå grundig igjennom prosedyren med meg da jeg sa jeg var bekymret over resultatet, betrygget de meg heller om å stole på dem. Nå er det iallefall mindre hud over øynene mine, fortsatt tunge øyenbryn og jeg ser ikke bra ut. Lokkene ser helt merkelige ut i forhold til resten av ansiktet. En god venninne av meg fikk tårer i øynene på mine vegne og nå er det 2 mndr siden operasjon, som betyr at jeg mest sannsynlig kan se resultatet. Vær forsiktig med kniver! Nå undersøker jeg om det går an å strekke ut huden på noe vis for å jevne det ut litt. Den sies å være strekkbar. Et forferdelig mareritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå