AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Det er ikke skinn i de, kun stoff og plastaktig materiale - helt standard bagger og sekker som man bruker på reise, har også en liten veske i det samme stoffet. Står ingen vaskeinstruksjoner på de, og de jeg kjenner visste ikke da de ikke vasker slikt. Noen som vet? og evt hvilket program man bør bruke? Anonymkode: 0c77b...85c
Gjest Coolaid Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Ja du kan det. Jeg vasket en skinnveske som stanket etter et uhell med matrester som hadde rent ut. Funket fint. Kjør greiene i maskinen. Pass bare på at det ikke er løse deler slik at de forsvinner inn i maskinen og maskinen må repareres. Bruk det meste opp til 60 grader. Det kommer an på hvor skittent det er.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Ja, men jeg pleier ikke å vaske dem på mer enn 40 grader. Går sikkert fint på 60 også. Skinnvesker kjører jeg på 20-30 grader. Anonymkode: 6b501...a75
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 42 minutes ago, AnonymBruker said: de jeg kjenner visste ikke da de ikke vasker slikt. Egentlig ganske ekkelt å tenke på hvor mange som ikke rengjør vesker/bager. Ei venninne av meg vasket for eksempel aldri ytterjakkene sine, selv om hun gikk med dem i årevis. Ugh. Anonymkode: 6b501...a75
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig ganske ekkelt å tenke på hvor mange som ikke rengjør vesker/bager. Ei venninne av meg vasket for eksempel aldri ytterjakkene sine, selv om hun gikk med dem i årevis. Ugh. Anonymkode: 6b501...a75 Helt enig med deg! Derfor jeg tenkte å ta en runde her nå, trenger jo ikke være så ofte men har jo mye rart i vesker og bagger som kan lukte (jeg reiser f.eks mye med hunden, og da havner gjerne leker med sikkel og matrester inni der, hundehår). Har også en sekk jeg bruker på jobb, men tar bussen og den står jo på gulvet og i setene, så er nok egentlig ganske skitten selv om det ikke vises. Takk for svar dere, skal prøve på 30 grader finvask og se hva som skjer nå Hilsen TS Anonymkode: 0c77b...85c 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 18 timer siden, Coolaid skrev: Ja du kan det. Jeg vasket en skinnveske som stanket etter et uhell med matrester som hadde rent ut. Funket fint. Kjør greiene i maskinen. Pass bare på at det ikke er løse deler slik at de forsvinner inn i maskinen og maskinen må repareres. Bruk det meste opp til 60 grader. Det kommer an på hvor skittent det er. Hei Vet du om slike kan vaskes, selv om det står på vaskeanvisningen at den ikke kan vaskes? https://www.getinspired.no/rohnisch-belle-sport-bag Anonymkode: 9560c...0cb
GammelKaktus Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg vasker alt jeg får inn i maskinen jeg, ennå ikke ødelagt noe selv om man i utgangspunktet ikke kan vaske det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg pleier å bruke en bergans sekk på jobb. Jeg pleier å vaske den for hånd. Legger den i en svær balje med biotex, og lar den ligge i 20-30 min. Og så skyller jeg den i mange omganger. Og henger den opp til tørk. Vasker den 1 gang pr. ca. Anonymkode: 628cd...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å bruke en bergans sekk på jobb. Jeg pleier å vaske den for hånd. Legger den i en svær balje med biotex, og lar den ligge i 20-30 min. Og så skyller jeg den i mange omganger. Og henger den opp til tørk. Vasker den 1 gang pr. ca. Anonymkode: 628cd...e0d 1 gang pr. mnd. Anonymkode: 628cd...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 Noe kan du vaske andre ting krymper i enten ytterstoffet eller foret, eller stoffet mellom ytterstoffet og foret krøller seg. Jeg ville prøvd forsiktig å vaske for hånd i ei bøtte vann med Milo. Det jeg gjør med både sekker, vesker, sko m.m. når de er nye er å sprayimpregnere før tingene taes i bruk. Da beskytter du mot både smuss og fukt. Anonymkode: 74cf4...1bb
Gjest Coolaid Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Vet du om slike kan vaskes, selv om det står på vaskeanvisningen at den ikke kan vaskes? https://www.getinspired.no/rohnisch-belle-sport-bag Anonymkode: 9560c...0cb Jeg ville prøvd med en finvask eller noe. Det går sikkert Jeg har til og med vasket svart, rødt og hvit i samme vask for å teste ut. Det var bomull og gikk helt fint. (Nb, det var ingen nye plagg, alle var blitt vasket før)
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 3 timer siden, Coolaid skrev: Jeg ville prøvd med en finvask eller noe. Det går sikkert Jeg har til og med vasket svart, rødt og hvit i samme vask for å teste ut. Det var bomull og gikk helt fint. (Nb, det var ingen nye plagg, alle var blitt vasket før) Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 9560c...0cb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 TS her, 30 grader finvask ble det og alt ble rent og pent, ikke noe krymping eller tull. Brukte nok litt for mye vaskemiddel så måtte skylle noen ekstra ganer. Tok litt tid før de største baggene tørket, fordi jeg ikke hadde på så høy sentrifuge (satte 800 som var maks for finvask på min maskin). Takk for alle tips Anonymkode: 0c77b...85c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå