AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Del Skrevet 7. oktober 2017 Har akkurat vært på katteutstilling på kjøpesenteret, og spiste mat på ei burgersjappe. Med fingrene såklart, uten å vaske hendene. Har klappet kattene i pelsen, og holdt litt på labbene. Glemte selvsagt å vaske hendene Er 9 uker på vei.. Anonymkode: 1b975...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Del Skrevet 7. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har akkurat vært på katteutstilling på kjøpesenteret, og spiste mat på ei burgersjappe. Med fingrene såklart, uten å vaske hendene. Har klappet kattene i pelsen, og holdt litt på labbene. Glemte selvsagt å vaske hendene Er 9 uker på vei.. Anonymkode: 1b975...f1a Jeg vasket selvsagt hendene, etter å ha spist 4 biter pomes frites. Da kom jeg på det! TS Anonymkode: 1b975...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Del Skrevet 7. oktober 2017 Så panisk kan man da ikke være. Du kan ha hatt toxo fra før, å da er det ikke farlig Mange har blitt immune mot toxo hvis de har/har hatt katt. Anonymkode: 651b8...0d7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Del Skrevet 7. oktober 2017 Det skal mye til for å bli smittet. Har selv jobber og bodd med katter i mange år. Fortsatt ikke smittet. Og sliker det for de fleste I Norge er 80-90 prosent av fertile kvinner smittemottakelige. Om lag 0,2 prosent av de som er mottakelige, smittes med Toxoplasma gondii under svangerskapet. Risikoen for smitte til fosteret er under 5 prosent hvis mor smittes tidlig i svangerskapet, og rundt 70 prosent hvis det skjer sent Anonymkode: 5cc32...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 7. oktober 2017 #5 Del Skrevet 7. oktober 2017 Dersom du ikke har vært i kontakt med avføringen til kattene, har det nok ikke skjedd. Men ja, det kan være alvorlig å få i en graviditet så ta en prøve hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Del Skrevet 7. oktober 2017 Jeg har to katter, og har garantert gjort det der mange ganger uten å ha tenkt meg om. Fikk ikke toxoplasmose i graviditeten. Anonymkode: 0b833...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #7 Del Skrevet 7. oktober 2017 Dette er toppen av hysteri. Katter er ikke farlig for gravide!! Det er katteavføringen man skal være forsiktig med. Utstillingskatter har neppe avføring i pelsen. Man anbefaler ikke gravide å tømme kattedoen, men mange gravide har jo katt. Det skal litt til for å smittes, og selv om du er smittet er sjangsen for å smitte fosteret svært lav. Anonymkode: 62cf7...3fa 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #8 Del Skrevet 7. oktober 2017 Du fikk mest sannsynlig i deg litt talkum, men neppe avføring. Sprøtt hvor inderlig de pudrer noen av de kattene. Anonymkode: 2f50d...ade 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9 Del Skrevet 7. oktober 2017 Katten min hoppet opp på stuebordet,gikk i gang med en grundig rumpevask og kom rett bort til meg og ga meg en suss.- En toksoplasmotisk suss,trodde jeg da.. Men nå som gravid viser det seg at jeg ikke har blitt smittet.Så det skal nok litt til ja. Anonymkode: 24900...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #10 Del Skrevet 7. oktober 2017 Jeg har fem egne katter og er aktiv som fosterhjem for katter...skikkelig ccl altså. Jeg har ikke fått det. Det er faktisk svært få katter som har det og du må, satt litt på spissen, spise kattebæsj fra en sånn pus for å få det. Så slapp av. Anonymkode: 7aac6...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #11 Del Skrevet 7. oktober 2017 Toxoplasmose er en symbiose og ikke en sykdom. Vær glad hvis ditt barn blir utvalgt. Anonymkode: 32684...0be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. oktober 2017 #12 Del Skrevet 7. oktober 2017 Sannsynligheten er svært liten. Du må omtrent spise katteavføring for å få toksoplasmose. Jeg har hatt katt hele livet, jeg renset kattedo (vasket selvsagt hender etterpå)og koste og stelte kattene som normalt under svangerskapene og har aldri hatt toksoplasmose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Del Skrevet 7. oktober 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Toxoplasmose er en symbiose og ikke en sykdom. Vær glad hvis ditt barn blir utvalgt. Anonymkode: 32684...0be please. hold deg for god for slike innlegg.. Anonymkode: 5cc32...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #14 Del Skrevet 7. oktober 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Toxoplasmose er en symbiose og ikke en sykdom. Vær glad hvis ditt barn blir utvalgt. Anonymkode: 32684...0be Ååå så morsom da gitt. Herrefred for noe bullshit Anonymkode: 651b8...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #15 Del Skrevet 7. oktober 2017 Mest sannsynlig har du bare helseangst. Anonymkode: 25630...6ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #16 Del Skrevet 7. oktober 2017 Jaja. Anonymkode: 0e4b7...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #17 Del Skrevet 7. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig har du bare helseangst. Anonymkode: 25630...6ee Vil nok ikke si at jeg har det.. Men jeg og mannen er selvsagt livredde for at det siste tilskuddet i familien skal få hjerneskade, eller andre alvorlige problemer.. TS Anonymkode: 1b975...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaraAvis78 Skrevet 7. oktober 2017 #18 Del Skrevet 7. oktober 2017 Er du redd, drar du til legen din og tar en blodprøve. Tidlig behandling er avgjørende OM du skulle være smittet (noe som er meget usannsynlig). Men bedre å få det utelukket, enn å gå redd resten av svangerskapet. Gratulerer forresten :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #19 Del Skrevet 7. oktober 2017 33 minutter siden, RaraAvis78 skrev: Er du redd, drar du til legen din og tar en blodprøve. Tidlig behandling er avgjørende OM du skulle være smittet (noe som er meget usannsynlig). Men bedre å få det utelukket, enn å gå redd resten av svangerskapet. Gratulerer forresten :-) Tenker jeg tar det på min første kontroll:) Er veldig sint på meg nå for at jeg er så uforsiktig av meg. Jeg har spist noen skiver salami, smakt noen munner med kumelk for første gang, og nå dette med kattene... Herregud så avslappet jeg er på dette med kostholdet og rutinene! Jeg ber jo omtrent om å få problemer.. Selvsagt vet jeg at dette kan gå bra, men risikoen lever alltid i beste velgående, dessverre. Og det blir til at en tenker på det, og bekymrer seg uvel. Den katten jeg koset med, kommer fra et bur med kattedo. Jeg tenker derfor at den må ha tråkker/gravd i avføringen sin, Men regner med at utstillerne møtte opp til seansen med rene kattedoer, for lukten sin skyld. TS Anonymkode: 1b975...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #20 Del Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenker jeg tar det på min første kontroll:) Er veldig sint på meg nå for at jeg er så uforsiktig av meg. Jeg har spist noen skiver salami, smakt noen munner med kumelk for første gang, og nå dette med kattene... Herregud så avslappet jeg er på dette med kostholdet og rutinene! Jeg ber jo omtrent om å få problemer.. Selvsagt vet jeg at dette kan gå bra, men risikoen lever alltid i beste velgående, dessverre. Og det blir til at en tenker på det, og bekymrer seg uvel. Den katten jeg koset med, kommer fra et bur med kattedo. Jeg tenker derfor at den må ha tråkker/gravd i avføringen sin, Men regner med at utstillerne møtte opp til seansen med rene kattedoer, for lukten sin skyld. TS Anonymkode: 1b975...f1a hæ? Som i råmelk? Anonymkode: 5cc32...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå