Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #1 Del Skrevet 21. januar 2005 Hei jeg skal bytte fra p-pillen Loette til Cerazette og lurte på hvordan jeg gjør det?? :-? Tar jeg den første pilla på den dagen jeg skulle ha begynt med nytt brett på Loette eller første "mensendag"? må ha svar fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #2 Del Skrevet 21. januar 2005 Ring legen og spør henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. januar 2005 #3 Del Skrevet 21. januar 2005 Det står i pakningsvedlegget hva man skal gjøre om man bytter fra andre typer p-piller (leser du ikke dette før du begynner?). Jeg byttet fra Trinordiol som er en trefasepille, hvor man etter tre uker skal ha en pillefri uke. Jeg begynte da på Cerazette etter siste pille, uten å ta pillefri uke. Jeg ville ikke stole helt på legen om du ringer ham/henne. Min lege sa at jeg skulle begynne etter den pillefrie uken, mens det i pakningsvedlegget stod at jeg ikke skulle gjøre det. Jeg stoler mer på pakningsvedlegget, og regner ikke med at legen vet absolutt alt om alle p-piller utenat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #4 Del Skrevet 21. januar 2005 Nettopp, legen min sa noe helt annet enn det som var riktig, hun sa jeg skulle begynne etter den pillefrie uka på pille en som på det vanlige brettet men i vedlegget stod det at jeg skulle hoppe over den pillefire uka og gå rett på cerazette. Dumt da..har jo akkuratt begynt på den pillefrie uka, da må jeg vente en hel måned jo... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. januar 2005 #5 Del Skrevet 21. januar 2005 Du trenger ikke vente en hel mnd. Bare begynn nå med en gang. Den eneste forskjellen er at de ikke virker med en gang, så du må bruke annen prevensjon i tillegg de første to ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå