Gå til innhold

Noen "jobbsøkere" er rare...

Amarone

Anbefalte innlegg

Vi har en stilling ledig nå, og for litt siden ringte det en ukjent(!) mann og sa at han skulle i hvert fall ikke søke, fordi vi hadde rare kompetansekrav! (Kravene er ikke spesielt underlige...) Hva foregår i hodet på folk som gjør sånn? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoho: Den var god! Hva svarte en på det da?

Når jeg har vært på intervju så har jeg spurt om det er mange søkere og da har de avogtil kommet med en kommentar om "rare" søkere. Til en stilling så var det en ung gutt som "egentlig" skulle ta videregående, men han kunne godt tenke seg å jobbe i dette firmaet "avogtil". Eh...dette var da en fulltidsstilling på andre siden av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har ansatt noen ... kommer vel ut for noen som er litt "spesielle"...

Skulle en gang ansette en sekretær - som skulle ha som hovedoppgave å skrive rapporter (full stilling).. fikk da en ung mannlig søker - med strykkarakter i norsk ... som ikke en gang hadde klart å skrive firmanavnet vårt riktig .. og når han da ringte og lurte på om det var diskriminering - og at vi ikke ville ansette ham siden han var mann.. kan man jo lure på hva som foregår i hodet på folk.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og leste igjennom noen jobbsøknader her på jobben. En jente på ca. 35 år hadde ikke jobbet lenger en max. 4 mnd pr. arbeidssted og hadde hatt 1-2 jobber pr. år (mye dødtid innimellom).

Hun ringte når avslaget kom og var forbannet fordi hun ikke ble innkalt til samtale. Jeg prøvde å si at vi fikk veldig mange søknader og valgte ut de med erfaring innen arb. området, og at vi så bort ifra de som hadde jobbet i 20 forskjellige butikker. Det er ikke de kvalfikasjonene vi er på jakt etter når vi utlyser en ledende stilling innen et spes. arbeidsområde.

Hun hadde et språkbruk som ikke ligner noen ting jeg har hørt tidligere, og når hun var ferdig med triadene sine så sa jeg at hvis dette er sånn hun reagerer i en presset situasjon så viste det igjen at vi hadde tatt det rette valget. Da truet hun med å gå til TV2 Hjelper deg (?????) og anmelde oss for diskriminering (igjen ?!?). Jeg prøvde å si at kanskje det var feil sted å henvende seg, at det faktisk finnes andre steder hun kunne kontakte som ville være mere korrekt. Da sa hun at dette skulle hun ta opp med sin mor (??) og så skulle de nok finne på noe lurt(??). Var ganske glad når hun la på røret, og jeg kunne fortsette arb. dagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:  Den var god! Hva svarte en på det da?  

Jeg svarte noe a la: "Øh, nei vel?" Og jeg prøvde å la være å le.. Han avsluttet samtalen ganske raskt, og det var omtrent så lenge jeg klarte å holde meg.

Blir spennende å se gjennom bunken om det er rare søknader (håper litt på det - "glede i hverdagen" :ler: ), men det har ringt flere ok folk, så jeg har godt håp om at det er mange bra søkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ
Jeg satt og leste igjennom noen jobbsøknader her på jobben. En jente på ca. 35 år hadde ikke jobbet lenger en max. 4 mnd pr. arbeidssted og hadde hatt 1-2 jobber pr. år (mye dødtid innimellom).

Hun ringte når avslaget kom og var forbannet fordi hun ikke ble innkalt til samtale. Jeg prøvde å si at vi fikk veldig mange søknader og valgte ut de med erfaring innen arb. området, og at vi så bort ifra de som hadde jobbet i 20 forskjellige butikker. Det er ikke de kvalfikasjonene vi er på jakt etter når vi utlyser en ledende stilling innen et spes. arbeidsområde.

Hun hadde et språkbruk som ikke ligner noen ting jeg har hørt tidligere, og når hun var ferdig med triadene sine så sa jeg at hvis dette er sånn hun reagerer i en presset situasjon så viste det igjen at vi hadde tatt det rette valget. Da truet hun med å gå til TV2 Hjelper deg (?????) og anmelde oss for diskriminering (igjen ?!?). Jeg prøvde å si at kanskje det var feil sted å henvende seg, at det faktisk finnes andre steder hun kunne kontakte som ville være mere korrekt. Da sa hun at dette skulle hun ta opp med sin mor (??) og så skulle de nok finne på noe lurt(??). Var ganske glad når hun la på røret, og jeg kunne fortsette arb. dagen min.

:o Skulle tro man var litt mer voksen ved 35 års alder, men det gjelder jo ikke alle det da åpenbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kunne godt ha tenkt meg å oppføre meg som en "rar arbeidssøker" jeg. Finnes steder og arbeidsgivere jeg slettes ikke har noen respekt for og heller ikke ønsker å jobbe for...liksom bare for å vise min "gir faen" holdning. Det kan jo også hende det ligger noe dypere bak...tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Er det mulig!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha tenkt meg å oppføre meg som en "rar arbeidssøker" jeg. Finnes steder og arbeidsgivere jeg slettes ikke har noen respekt for og heller ikke ønsker å jobbe for...liksom bare for å vise min "gir faen" holdning. Det kan jo også hende det ligger noe dypere bak...tenkt på det?

Kan hende det ligger noe dypere bak???

Så om du har noe imot kyllingholdet på Prior og de søker etter folk så ringer du dit og oppfører deg alldels på trynet for å markere din holdning???

Vet ikke om jeg skal :hoho: eller :o eller :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan hende det ligger noe dypere bak???

Så om du har noe imot kyllingholdet på Prior og de søker etter folk så ringer du dit og oppfører deg alldels på trynet for å markere din holdning???

Vet ikke om jeg skal :hoho: eller :o eller :klaske:

Ja, trekk fram et eksempel og bruk det som svar på "dypere mening".....Du får jo reagere som du vil på dine egne tolkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette: ? er kjent som et spørsmålstegn og settes bak utsagn for å markere at det stilles et spørsmål...

Jeg spurte om det var det du la i utsagnet ditt. Var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja ja, om noe har lyst til å kaste bort tiden sin slik så velbekomme. Det gir jo intervjuerene en god latter (som sikkert forlenger livet) i ettertid slik vi ser det i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...