Gå til innhold

Definisjonen på tette barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken aldersforskjell mener du faller inn under definisjonen av tette barn?

Ser at det er veldig varierende forståelse av dette begrepet. Selv tenker jeg at opp til 2 år i mellom er tett. 

Anonymkode: ba84e...fe6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Max 2 år mellom tenker jeg 

Anonymkode: 26818...d64

• Liker 1
Skrevet

Nå trodde jeg dette handlet om noe helt annet.... Har ikke så mye definisjon på tette barn.... men folk som er tett i pappen derimot... hehe

Skrevet

11 mnd mellom mine. Syns ikke to år er spesielt tett. 

Anonymkode: 84990...cf4

Skrevet

10 mnd mellom de to minste. Det er tett.

Så 18 mnd mellom de neste to og 2 år til største. 

2 år er ikke tett, synes jeg. 

Skrevet

Vil si at under 2år er tett :) Mens under 1år er veldig tett.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Maju Mjau skrev:

Nå trodde jeg dette handlet om noe helt annet.... Har ikke så mye definisjon på tette barn.... men folk som er tett i pappen derimot... hehe

Det trodde jeg også. Å omtale noen som tett betyr jo vanligvis at man synes de er dumme. 

Anonymkode: 99d2f...25a

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg også. Å omtale noen som tett betyr jo vanligvis at man synes de er dumme. 

Anonymkode: 99d2f...25a

:fnise:

Skrevet

Jeg har 2,5 mellom mine og det føles tettere enn jeg tror det ville vært å fått den andre når eldste var 1. 

Å få søsken midt i trassen. Grøss. Skulle gjort det om, men nå er det flere år siden og det er bare litt traumer som sitter i ennå. 

Anonymkode: eb7af...762

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2,5 mellom mine og det føles tettere enn jeg tror det ville vært å fått den andre når eldste var 1. 

Å få søsken midt i trassen. Grøss. Skulle gjort det om, men nå er det flere år siden og det er bare litt traumer som sitter i ennå. 

Anonymkode: eb7af...762

Jeg over her med 11 mnd mellom mine og jeg tror du har rett i at det er mer travelt på mange måter å ha 2,5 mellom. Men det betyr jo ikke at det er tettere :-p tett handler jo om tid, ikke travelhet. 

Men må si at det var jæslig travelt med en nyfødt og en som ikke kunne gå, men kunne klatre opp på alle møbler fullstendig uten kontroll. Det var det aller verste, og det slipper man med en 2åring. Nå er de 6 mnd og 1,5 og det er veldig lett i forhold til de første 3 mnd. 

Anonymkode: 84990...cf4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er født 2. januar og søsteren min er født 16. desember, samme år. Det er tett :fnise:.

Vi har gått i barnehage, samme klasse og blitt konfirmert sammen. Praktisk for foreldrene. Men tror de syns det har vært litt slitsomt også.  

Anonymkode: 0e6ea...a89

• Liker 2
Skrevet

Mine tre eldste er det litt under et år mellom hver.

Gjest NotNaomi
Skrevet

To år mellom er ikke tett syns jeg.  Mindre enn to heller.

Gjest NotNaomi
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født 2. januar og søsteren min er født 16. desember, samme år. Det er tett :fnise:.

Vi har gått i barnehage, samme klasse og blitt konfirmert sammen. Praktisk for foreldrene. Men tror de syns det har vært litt slitsomt også.  

Anonymkode: 0e6ea...a89

Kult. Ene født helt først på året og neste siste måneden :-) 

Skrevet

Pseudotvillinger betegnes vel som søsken som er inntil 2,5 år mellom. 

Mine er det 1 minutt mellom, synes det er ganske tett. 

Anonymkode: 72b73...227

Skrevet

En venninne har nå tre på hhv 3, 2 og 1 år - det er tett :fnise: men de har mye glede av hverandre..

Anonymkode: 54254...a05

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pseudotvillinger betegnes vel som søsken som er inntil 2,5 år mellom. 

Mine er det 1 minutt mellom, synes det er ganske tett. 

Anonymkode: 72b73...227

Da har du vel "ekte" tvillinger. :)

Skrevet

Inntil to år mellom kaller jeg tette barn. Pseudotvillinger er født inntil 18 mnd fra hverandre, ikke 2,5 år.

• Liker 2
Skrevet

Det er 11 månender og 28 dager mellom to av mine brødre (om jeg ikke tar feil). Syes det er veldig tett jeg.

Anonymkode: 55af1...d84

Skrevet (endret)

Jeg kjenner forøvrig et søskenpar hvor den ene er født i januar og den andre i desember samme år og de gikk i samme klasse. Det er bare 10 mnd mellom dem og det er vel nesten så tett det er fysisk mulig å få til.

Endret av Arkana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...