AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg studerer innenfor helsefag. Skal ha eksamen i sykdomslære om 1 måned. Har hittil lest gjennom det meste av pensum (mangler noen kapitler ennå). Det jeg har lest gjennom har jeg også skrevet notater fra. MEN: Hvordan leser jeg videre? Har prøvd å lese notatene og huske etterpå, men det går rett og slett ikke. Må finne en effektiv måte å få lært meg dette på, det er utrolig mye pensum og jeg husker absolutt ingenting Anonymkode: 6c452...150
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Husker du ikke det du har lest? Man må jo repetere det jevnlig, men husker du ingenting når du leser i boka og fra notater? Hvordan er det du egentlig går gjennom boka og notatene dine? Ellers er det jo en slager med flashcards og eksamensoppgaver. Anonymkode: a2b9d...c13
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker du ikke det du har lest? Man må jo repetere det jevnlig, men husker du ingenting når du leser i boka og fra notater? Hvordan er det du egentlig går gjennom boka og notatene dine? Ellers er det jo en slager med flashcards og eksamensoppgaver. Anonymkode: a2b9d...c13 Jeg husker jo litt, men ikke slik at jeg greier å gjøre rede for alle sykdommer, lidelser og tilstander. Det er så utrolig stort pensum, derfor blander jeg kjennetegnene for de ulike sykdommene. Hvis jeg leser om én ting, kan jeg gjengi det sånn helt greit rett etterpå, men etter å ha lest om ti ting til, så har det første jeg leste om gått i glemmeboka for lengst. Hvis du skjønner hva jeg mener Anonymkode: 6c452...150
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker jo litt, men ikke slik at jeg greier å gjøre rede for alle sykdommer, lidelser og tilstander. Det er så utrolig stort pensum, derfor blander jeg kjennetegnene for de ulike sykdommene. Hvis jeg leser om én ting, kan jeg gjengi det sånn helt greit rett etterpå, men etter å ha lest om ti ting til, så har det første jeg leste om gått i glemmeboka for lengst. Hvis du skjønner hva jeg mener Anonymkode: 6c452...150 Trener du på å forklare det uten å lese det rett før? Trener du på å gjengi ulike temaer blandet? Er du opptatt av å få en god forståelse for det du leser på og ikke bare pugg? Man lærer som kjent bedre ved å se sammenhenger, så om du bygger deg opp en god forståelse for faget vil det være lettere å huske. Har du kollokvie med andre? Det er vanlig å blande litt i starten, men man må terpe på det i den grad at man ikke gjør det lenger. Når man hører kjennetegnene for en sykdom bør man kunne det så godt at det slår en umiddelbart. Du har en måned igjen til eksamen, så det er jo god tid. Det er ikke krise at du ikke føler at du har alt på plass enda. Samtidig bør du bruke de neste dagene til å finne ut hva slags arbeidsmetode som får deg til å huske bedre. Anonymkode: a2b9d...c13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå