Gå til innhold

Når vender kroppen seg til matinntak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

For ca 1 måned siden økte jeg kaloriinntaket mitt med 300kcal fordi jeg følte meg sulten og irritabel mesteparten av dagen, og jeg følte kroppen trengte mer mat. Jeg holdt vekta stabil på 2500kcal og spiser nå ca 2800kcal. Jeg hadde egentlig ingen plan om å gå mer opp i vekt men veier nå 2kg mer enn på 2500kcal. Er det sånn at kroppen vil stabilisere seg/vende seg til dette inntaket, eller vil jeg gå enda mer opp i vekt? Er ganske lav, 158cm men trener mye. Da jeg økte fra 2000 til 2500kcal gikk jeg opp ca 1kg, men etter en stund gikk jeg ned igjen i vekt uten å spise mindre. Hadde håpet at dette ville skje denne gangen også!

Anonymkode: 29a23...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker kan venne seg til det meste, men kroppen føyer seg etter det vi gjør med den. Folk kan bli både alvorlig undervektige, og veie flere hundre kilo. Selv stabil og normal vekt varierer fra dag til dag, og trener du mye vil det ha en innvirkning på vekta -  så du må nesten bare se på vektutviklingen din over tid, og finne ut hva som føles mest komfortabelt og praktisk for deg, med tanke på generelt energinivå og humør, hverdagsliv og trenings- og matglede.

Skrevet
3 hours ago, Pringle said:

Mennesker kan venne seg til det meste, men kroppen føyer seg etter det vi gjør med den. Folk kan bli både alvorlig undervektige, og veie flere hundre kilo. Selv stabil og normal vekt varierer fra dag til dag, og trener du mye vil det ha en innvirkning på vekta -  så du må nesten bare se på vektutviklingen din over tid, og finne ut hva som føles mest komfortabelt og praktisk for deg, med tanke på generelt energinivå og humør, hverdagsliv og trenings- og matglede.

Greia er bare at jeg føler meg sulten, men jeg kan liksom ikke "stole" på kroppen lenger etter runder med underspising etc. Jeg prøver liksom å "fikse" forbrenningen igjen...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greia er bare at jeg føler meg sulten, men jeg kan liksom ikke "stole" på kroppen lenger etter runder med underspising etc. Jeg prøver liksom å "fikse" forbrenningen igjen...

Du kan stole på at kroppen din gjør det den skal gjøre med det du gir den. Du kan kanskje ikke stole på din metthetsfølelse. Du kan definitivt ikke fikse forbrenningen din (den er ikke ødelagt, da hadde du vært dau). Hvis du er undervektig, må du må spise mer, og da er det veldig bra at du er sulten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...