Kongle6599 Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Hei. Sliter veldig med dette her. Jeg har et barn på litt over 2 år, med en mann som er psykopat. Jeg brukte litt over ett år på å flytte ut å komme med litt vekk fra denne mannen. Nå har vi bodd fra hverandre siden januar, å jeg føler han blir bare verre og verre. Trodde ting skulle roe seg etterhvert, men det tok jeg grundige feil.. Vi skal i teorien ha 50/50 ordning med barnet. Men han kan aldri ha henne. Er alltid en unnskyldning. Men jeg å datteren min skal komme å spise middag sammen med han mange ganger hver uke, slik at han får sett henne. Men det han er mest opptatt av da, det er meg, ikke henne. Jeg har strekt meg veldig langt for at de skal få tid sammen. Selv om jeg ikke vil være der selv. Å så sier han «dette kan du ikke bruke mot meg senere, det at jeg ikke kan ha henne så mye. Du må skjønne det at jeg har mye å gjøre. Vil gjerne se henne, men det er så mye annet.» Greit nok det, det er han som taper på å ikke bruke tid med datteren sin. Menndet jeg sliter mest med, er kontrollen han skal ha på meg. Han har til og med funnet seg ny dame, å da trodde jeg ting skulle roe seg ned. Men den gang ei. Han ringer meg ned, skal vite hva jeg gjør, hvor jeg er og hvem jeg er sammen med. Å når jeg sier det, så tror han ikke på meg. Da lyver jeg. Jeg blir snart gal av dette styret her. Sletta Facebook profilen min her om dagen, å når han fant ut det klikka han. Da er det ting jeg skal sjule for han osv. Jeg trenger litt råd og tips på hvordan jeg skal takle han. Andre som har vært i damme situasjon?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Har han fått diagnosen psykopat, eller er det bare noe du antar? Anonymkode: 469e8...5e0 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Ta kontakt med familevernkontoret eller barnevernet og forklar situasjonen. De kan hjelpe deg med å hente/ bringe slik at du slipper å forholde deg til ham mer enn du må. Han kommer ikke til å gi seg, og du vil ha tungt for å kutte ham helt ut. Han gir seg neppe før du enten finner en ny selv, eller klarer å sette foten fullstendig ned. Du er nødt til å gi KLARE grenser om at du IKKE ønsker NOE kontakt utover avtalt samvær. Slutt å dra dit for å spise middag. Anonymkode: a198f...86c 4
Kongle6599 Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2017 Har ikke diagnose. Men jeg har vært i kontakt med krisesenter og diverse som sier at han er det. Men ingen diagnose nei.
Sunstone Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 Hva med å blokkere han fra alt og bare snakke sammen om barnet ved henting og levering. Ville ikke blitt med barnet til han. Hvis han ikke kan ha henne ville jeg droppet det. Ta deg en time hos familievernkontoret alene for så å bestille time begge to. Dette er ikke bra for noen av dere. Ville også redusert samværet fra 50/50 til annenhver helg og en dag i uken feks. Hvis han har så mye og gjøre at han ikke kan gjennomføre 50/50 må det bare endres på. 5
Ulla Ullsokk Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 Enig i at du endrer vekk 50/50, for sånn det er nå kan du ikke ha deg. Pluss at du bør få barnebidrag! Du må sette ned foten! Han har ikke NOE med hva du driver med, så ikke svar ha på det i det hele tatt! Så utrolig bra at du kom deg vekk fra han!! IKKE dra dit på middga, han har altfor mye makt over deg! Hvis han vil være pappa, fint! Da kan du levere barnet hos han, uten å gå inn selv! Hvis han har så mye å gjøre (...) at han ikke kan se henne, så får han ikke se henne, da! Det er ikke DITT ansvar og komme dit på middag! Kan hende har ikke datteren din så godt av en sånn pappa heller, så det er ikke store tapet for henne, hvis du er redd for det. Sett grenser! 4
Kongle6599 Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2017 Nei kan ikke ha 50/50. Men han vil nok ha det på papiret sånn at jeg ikke tar med meg henne å flytter tilbake til hjemstedet mitt tenker jeg. Jeg har blitt flinkere til å sette ned foten, men han vet akkuratt hva han skal si for at jeg gjør som han sier. Ja han har alt for mye makt, å jeg prøver litt etter litt å bli flinkere til å sette grenser osv. Men han er sp god til å snakke for seg, så på en eller annen måte klarer han å snakke meg rundt, å får meg til å føle at alt er min skyld. Han bruker henne som pressmiddel rett og slett, mitt svakeste punkt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 På 7.10.2017 den 13.31, Kongle6599 skrev: Nei kan ikke ha 50/50. Men han vil nok ha det på papiret sånn at jeg ikke tar med meg henne å flytter tilbake til hjemstedet mitt tenker jeg. Jeg har blitt flinkere til å sette ned foten, men han vet akkuratt hva han skal si for at jeg gjør som han sier. Ja han har alt for mye makt, å jeg prøver litt etter litt å bli flinkere til å sette grenser osv. Men han er sp god til å snakke for seg, så på en eller annen måte klarer han å snakke meg rundt, å får meg til å føle at alt er min skyld. Han bruker henne som pressmiddel rett og slett, mitt svakeste punkt. Sei NEI TAKK til middag neste gong. Anonymkode: 3ac9f...739 3
ForestRun Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 (endret) Begynn å dokumenter hver gang det er hans samvær, og han ikke kan ha henne likevel. Kommer det en dag der du ønsker at han skal redusere samværet med jentungen, har du det svart på hvitt at han ikke har mulighet til å ha henne så mye går hun i barnehage? Da kan du få barnehagen til å dokumentere hvem det er som henter og leverer hver dag, for å ha flere å spille på hvis det blir en samværssak. Også dra mye på besøk og ha mye besøk i de periodene du har barnet i hans samvær. Da har du vitner på at barnet har vært hos deg edit; ta bilder når dere er på besøk. Av deg, barnet og besøket . Bilder og annen dokumentasjon er gull verdt i barnefordelingssaker Endret 7. oktober 2017 av ForestRun 1
Gjest Mass Skrevet 7. oktober 2017 #10 Skrevet 7. oktober 2017 Stakkars barn. Alt dette uforutsigbare og den ustabile kontakten med faren er ikke bra for barnet. Folk kan si at barnet kommer først og alt det der, men her i disse tilfellene så er det forelderen som gjelder. Hvordan tror man at barnet opplever dette? Det lærer seg å ikke stole på det man blir fortalt og det man ser, eller på det som kommer. I forhold til faren. Håper du får en god løsning på dette etterhvert, TS - og jeg vet at det ikke er lett når fedre (eller mødre) ikke er lett å samarbeide med og det går utover barnet. For barnet blir straffet når faren straffer deg.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #11 Skrevet 7. oktober 2017 Dokumenter, dokumenter og dokumenter!! All kommunikasjon må foregåes skriftlig slik at du kan vise det tilbake senere. Jeg brukte 8 år før jeg var tilbake til normalen. Anonymkode: 2c410...0dc
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 2 timer siden, Kongle6599 skrev: Har ikke diagnose. Men jeg har vært i kontakt med krisesenter og diverse som sier at han er det. Men ingen diagnose nei. Sier han er det? For et useriøst senter. Anonymkode: f9862...c9b 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 Begynn å spar på all kommunikasjon med han med det samme. Ikke ta telefonen, la alt gå på melding, så alt kan dokumenteres. Gi det noen mnd, og du bør ha nok dokumentasjon til å kreve han på avstand resten av ditt liv om du formidler det til rette instanser.. Anonymkode: 36eb2...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #14 Skrevet 7. oktober 2017 Hva med å svare "det har ikke du noe med"? Det enkle er ofte det beste. Anonymkode: ec233...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #15 Skrevet 7. oktober 2017 Hadde jeg hatt barn med en psykopat, så skulle ikke han hatt barnet vårt 50%... hallo? Anonymkode: a270d...241
Gjest NotNaomi Skrevet 7. oktober 2017 #16 Skrevet 7. oktober 2017 Altså. Hvis han er psykopat,-hvorfor drar du og spiser middag hos han flere ganger pr uke?? Er han psykopat vil han ikke være en ok far heller,men at han har rett til å ha barnet er greit. Men han bryr seg jo ikke om det uansett? Så hvorfor Ts? Du har anledning til å kutte ham helt ut av livet ditt,og er han psykopat,så er det det riktige å gjøre! Så får det bli opp til ham om han vil være pappa eller ikke. Ikke si at det er for barnets skyld du er der,for han gir ikke noen ting. Jeg fatter ikke hvorfor du gjør det.
Antoinette Skrevet 7. oktober 2017 #17 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg skjønner heller ikke hva TS driver med. Hvis han virkelig ER psykopat er det ekstremt skadelig for barnet å tilbringe tid sammen med han. Ingen psykopat kan ha 50/50, må du skjønne selv. Du må dokumentere alt han sier/gjør og skafe deg time på FVK. Og midag med han flere ganger i uken, hva er det for noe tull?
Antoinette Skrevet 7. oktober 2017 #18 Skrevet 7. oktober 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å svare "det har ikke du noe med"? Det enkle er ofte det beste. Anonymkode: ec233...3e6 Det nytter ikke hvis mannen er psykopat.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #19 Skrevet 7. oktober 2017 Ordet psykopat blir ikke brukt lengre. På krisesenteret diagnoser de han,uten å ha møtt han. De har kun dine ord. Vel...det sier alt. Du deler omsorg, spiser middag osv...da vet du ikke hvordan en "psykopat" er Etter et brudd kan den ene parten si mye rart. Det behøver ikke være tilfelle. Så hvordan skal du få bekreftet at han har en lidelse nå da?for den trenger du.... Anonymkode: f9862...c9b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #20 Skrevet 7. oktober 2017 4 minutes ago, Antoinette said: Det nytter ikke hvis mannen er psykopat. Her virket det ikke som at TS har prøvd en gang. Anonymkode: ec233...3e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå