Gå til innhold

Sende storesøsken på høstferie når vi venter på babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De vil reise bort selv. Største er 7 år. Men saken er at vi venter på en baby nå, og jeg er over termin så det blir jo snart. Både besteforeldre og storesøsken maser, men jeg føler litt på at de bør være de første som ser babyen? Er redd de vil angre hvis ikke! Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: ef3d2...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send de på høstferie. Du kan jo skype/fasetime etter fødsel, da er det de som får se først.

• Liker 7
Skrevet

Så heldige dere er som har mulighet til å sende dem bort! De får tidsnok se babyen, de ønsker jo å dra bort, hadde vært noe annet hvis ikke. Selv om du har barn fra før er alle fødsler ulike, du vet ikke om du eller babyen trenger ekstra oppfølging en stund, og da er det fint å kunne ha mannen din til å støtte deg. I stedetfor at dere plutselig skal måtte sende barna bort for at han skal være med deg og babyen. Da vil de kunne bli bekymra eller sjalu. Eventuelt har du ingen mann ved din side ettersom han er med barna.

Anonymkode: 182d1...3a5

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vil reise bort selv. Største er 7 år. Men saken er at vi venter på en baby nå, og jeg er over termin så det blir jo snart. Både besteforeldre og storesøsken maser, men jeg føler litt på at de bør være de første som ser babyen? Er redd de vil angre hvis ikke! Hva tenker dere om dette? 

Er vel bare å sende avgårde det, hva frykter du?!

Anonymkode: aa06a...ca9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men herlighet, send de på ferie. De får tidsnok møte lillebror/lillesøster. Dette er ikke så spennende for barn som for dere som foreldre. Ofte mye sjalusi med en ny baby i hus, får de andre søsknene en ferie med besteforeldre i forkant - så vil de føle seg ekstra satt pris på. 

Anonymkode: be9c8...dd9

• Liker 4
Skrevet

Ungene har garantert ikke noen tanker om at det er krise om de ikke er de første til å se babyen. De tankene er det du som eventuelt presenterer for dem. Jeg var 9 år og på ferie med ei venninne da lillesøstra mi ble født, falt meg aldri inn at det spilt noen rolle at andre så henne før meg.

• Liker 4
Gjest NotNaomi
Skrevet

Du projikterer nå Ts. De vil ikke angre :-) la de dra på ferie. De kan være de første til å se uansett nå for tiden :-)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing

sofie777, mod

Skrevet

Send på ferie! Det er du som tenker på hvem som ser babyen først, ille legg dine følelser over på ungene. Hvis de ikke får dra på ferie fordi babyen skal bli født, er det også større sjanse for at de blir negative og sjalu mot baby.

Anonymkode: 28f7a...57b

• Liker 1
Skrevet

Send de på ferie :) Jeg var på ferie hos morfar da min lillebror ble født. Kan helt ærlig si at jeg ikke husker hvem som så ham først eller at jeg kan si at jeg angrer på ferien hos morfar. Jeg var et barn på morfarferie istedefor å vente hjemme på den "teite" broren som aldri kom ;)

Vil tro at de fleste her inne med yngre søsken ikke tok særlig notis av hvem som så og ikke så babyen først

Anonymkode: 8cc8f...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...