Gå til innhold

Ekte kebab i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må først og fremst innrømme at jeg har sett tråden «Taco i konfirmasjon» og hvor mye støtte det forsøaget fikk.

Sønnen vår skal konfirmeres til våren og vi har sett ut et likale hvor vi kan ordne mat selv/bestille. Men sønnen vil ha kebab. Ikke sånn farse, men elte kjøtt som grilles. Sånn man kjøper i rull. Jeg syntes det ikke passer seg helt, men det er jo fin kvalitet på kjøttet.

Han sier at man ikke søler på klærne når det er rullekebab. Stemmer dette?

Har sett litt på muligheten til å leie inn noen som kan servere dette. Men hvordan skal man få til at det ikke blir så mye ventetid.

Er sånn som dette bildet: 51G9rQ2WzFL._SL500_.jpg

Anonymkode: 68986...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Han sier at man ikke søler på klærne når det er rullekebab. Stemmer dette?

Man må jo ikke ha kebab i rull eller pitabrød. Går jo an å ha det på tallerken, da kan det jo se litt mindre ut som gatemat. 

Anonymkode: eb185...8e9

• Liker 2
Skrevet

Ja, det var en god idé. Kebab betyr jo bare grillet kjøtt. Flere kollegaer på nattejobb her som syntes det hørtes morsomt ut. Så lenge det er det han ønsker seg. Tror det er viktig for han at kjøttet kommer fra den maskinen og ikke en grill. Er det mange av dere som har sånn grill hjemme?

Skrevet

Tøft! og gode sauser, og... mmmm! Orginalt og stilig!

Skrevet

Syntes dette var kjempemorsomt og kult!

Kebab med ordentlig kjøtt kan være veldig snacksy mat. Go for it! 

Hvorfor ikke la det være opp til den enkelte? Tallerk eller rull? For de eldre vil vel kanskje rull med alufolie være litt mye, så la det være opp til den enkelte. 

Dette kan bli bra og litt avhengig av hvor dere bor så kan dere nok lett finne noen som kan gjøre dette. 

Skrevet

Hva med å kjøre en koldtbordløsning med kebabruller lagt opp litt mer elegant enn én stor folierull til hver? Noe à la lakseruller bare med kebabkjøtt i. Så kan dere ha skåler med diverse sauser, grønnsaker/salat, stekte potetbåter og annet passende tilbehør :)

Anonymkode: 33186...514

• Liker 2
Skrevet

Da ville jeg heller laget et stort bål i hagen og grillet kjøttet ordentlig der. 

Anonymkode: 1d34e...a07

• Liker 2
Skrevet

Kunne kanskje gjort det slik de gjør på mongolske restauranter. Der henter man seg en skål med tilbehør og grønnsaker. Så går man til disken å får kjøtt som de står å steker. 

Vi burdre kanskje ha to personer til å lage kjøttet da. Men hva mer trenger jeg. Dette skjæres ned og stekes på en søags plate. Kan man bruke stekepanner eller må man ha sånn plate?

Skrevet

Høres ut som deilig mat og litt annerledes, alltid bra det :) 

Man trenger ik en sånn maskin for kebab og som nenvt over, kebab kan serveres på flere måter:

- rull

-pita

-tallerken med grønt

100% sikker på at om  du henvender deg til en av kebabsjappene så kan gi deg en pris på hvor mye det koster for dem å komme og lage maten for dere. Er ik mye stas å slå på 3-4 grill for å grille kebab :) 

Selv syns jeg at kebab smaker best fra et "sverd" tilberedt over kull. mhmmmmm. Noe som dette:

Anonymkode: f3441...f2e

• Liker 1
Skrevet

Kontakt en restaurant som serverer kebab, vet at noen leide inn til et selskap jeg var i en gang. 

Skrevet

Awsome idé, sønnen din setter ny standard. Er jeg invitert? 😆

• Liker 2
Skrevet

Det er vist slutt på den tiden at konfirmasjon var eleganse

Anonymkode: e261f...ba3

• Liker 1
Skrevet

Ro ned, da Grandiosa kom var det alt fetteren min ville ha til konfirmasjonen. Og gjett hva? Foreldrene tillot det! De hadde selvsagt masse annet også men, la nå oss bestemme selv!

Skrevet
On 9.10.2017 at 12:56 PM, AnonymBruker said:

Det er vist slutt på den tiden at konfirmasjon var eleganse

Anonymkode: e261f...ba3

Konfirmasjon er da vel så mye ungdomsfest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet i telefonen til Peppes Pizza en stund, og da var det en hotellansatt som ringte og forhåndsbestilte pizza på vegne av brudgommen. Det var det ENESTE han ville spise til bryllupsmiddagen! Resten av selskapet skulle ha annen bryllupsmat, men selv skulle han altså ha Peppes Pizza. Så det var VELDIG viktig at pizzaen var fremme i tide!

Anonymkode: e22fd...a48

Skrevet

Veldig godt forslag med kebab, forresten! Kan jo være greit med koldtbordløsning som noen nevnte over her. Så kan man ha falafel etc. også :-)

Anonymkode: e22fd...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...