Gå til innhold

Mugne filler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens :hallo: 

Har ett problem... Hadde en haug med filler som ble liggende en dag for mye, de luktet noe muggent.

Holder det å koke disse noen ganger? Har kjørt de på tredje kokevask nå og de lukter helt fint. Er det bra, eller bør jeg kaste?

Anonymkode: 4aa53...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, holder fint å kokvaske dem. Du ser jo om de har råtnet helt. 

Anonymkode: 8d828...1f8

Skrevet

Takk for svar :blomst:

Skrevet

Mine er mugne daglig (lukter surt, men ikke noe mugg/soppsporer el). Skifter den ut minst en gang om dagen. Så henger de opp for lufting uavhengig av om de er våte eller tørre. Vasker slike kluter en dag i uka, så samler da opp (minst) syv kluter før jeg vasker dem. Alle henger oppe til lufting.

Går helt fint, det. Lukter nyvaskede kluter etterpå. 

Anonymkode: a9cd0...53c

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine er mugne daglig (lukter surt, men ikke noe mugg/soppsporer el). Skifter den ut minst en gang om dagen. Så henger de opp for lufting uavhengig av om de er våte eller tørre. Vasker slike kluter en dag i uka, så samler da opp (minst) syv kluter før jeg vasker dem. Alle henger oppe til lufting.

Går helt fint, det. Lukter nyvaskede kluter etterpå. 

Jeg skifter klutene ofte :Nikke: Problemet var at de ble liggende halvvåte i en haug og når jeg skulle vaske dem så luktet det skikkelig jordslag/mugg. Er redd for å ikke få bort alle sporer. Men har kokt dem tre ganger nå, så det må vel holde?

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skifter klutene ofte :Nikke: Problemet var at de ble liggende halvvåte i en haug og når jeg skulle vaske dem så luktet det skikkelig jordslag/mugg. Er redd for å ikke få bort alle sporer. Men har kokt dem tre ganger nå, så det må vel holde?

Jeg tenker at om du ikke ser tegn til jordslag, så er det i orden. Anbefaler også å henge opp klutene, så de ikke blir liggende i en haug. Da gjør det ingenting om du drøyer litt med å vaske dem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...