AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Hei folkens Har ett problem... Hadde en haug med filler som ble liggende en dag for mye, de luktet noe muggent. Holder det å koke disse noen ganger? Har kjørt de på tredje kokevask nå og de lukter helt fint. Er det bra, eller bør jeg kaste? Anonymkode: 4aa53...364
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Neida, holder fint å kokvaske dem. Du ser jo om de har råtnet helt. Anonymkode: 8d828...1f8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Takk for svar Anonymkode: 4aa53...364
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 Mine er mugne daglig (lukter surt, men ikke noe mugg/soppsporer el). Skifter den ut minst en gang om dagen. Så henger de opp for lufting uavhengig av om de er våte eller tørre. Vasker slike kluter en dag i uka, så samler da opp (minst) syv kluter før jeg vasker dem. Alle henger oppe til lufting. Går helt fint, det. Lukter nyvaskede kluter etterpå. Anonymkode: a9cd0...53c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine er mugne daglig (lukter surt, men ikke noe mugg/soppsporer el). Skifter den ut minst en gang om dagen. Så henger de opp for lufting uavhengig av om de er våte eller tørre. Vasker slike kluter en dag i uka, så samler da opp (minst) syv kluter før jeg vasker dem. Alle henger oppe til lufting. Går helt fint, det. Lukter nyvaskede kluter etterpå. Anonymkode: a9cd0...53c Jeg skifter klutene ofte Problemet var at de ble liggende halvvåte i en haug og når jeg skulle vaske dem så luktet det skikkelig jordslag/mugg. Er redd for å ikke få bort alle sporer. Men har kokt dem tre ganger nå, så det må vel holde? Anonymkode: 4aa53...364
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skifter klutene ofte Problemet var at de ble liggende halvvåte i en haug og når jeg skulle vaske dem så luktet det skikkelig jordslag/mugg. Er redd for å ikke få bort alle sporer. Men har kokt dem tre ganger nå, så det må vel holde? Anonymkode: 4aa53...364 Jeg tenker at om du ikke ser tegn til jordslag, så er det i orden. Anbefaler også å henge opp klutene, så de ikke blir liggende i en haug. Da gjør det ingenting om du drøyer litt med å vaske dem. Anonymkode: a9cd0...53c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå