AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Har ei jente på litt over 3 år som nekter å bruke bleie om natten mer. Hun sier selv at hun er alt for stor til det. Dette har nå gått fint en liten uke, men hun har da vært oppe en gang om natten for å gå på do (dette i forbindelse med at hun sover hos meg halve natten. En vane hun har lagt til seg). Nå har hun derimot hatt to netter på rad med uhell. Først fordi hun for én gangs skyld sov hele natten i egen seng. Har tisselaken + kladd, men både dyne, jenta og litt av overmadrassen var våt. Hun våknet ikke av det selv. Foreslo at hun kunne ha bleie i natt, men det var totalt uaktuelt. I natt har hun sovet i senga mi siden hun la seg. Hun våknet av at hun tissa seg ut, og vekte meg med sutrestemme og «Ånei, mamma, jeg tissa i senga di...». Har nå nettopp hatt fullt skift, og kjenner på meg at hun egentlig ikke er helt klar for dette. Men! Hun nekter jo bleie. Hun er kjempeflink på dagtid, og har vært 100% tørr i et halvår. Hva gjør jeg? «Tvinger» henne til å bruke bleie om natten? Eller smører meg med tålmodighet og satser på det går over? Anonymkode: e1f0c...a8a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg slet med det samme som di gjør. Min jente er 5 år nå, når hun var 3,5 så ville hun ikke ha på bleie på natta. Vi prøvd uten i noen dager, da tisset hun på seg. Så tilsluttet satte jeg på henne bleie når hun hadde sovnet. Det funket bra for oss. Hun bruker bleie ennå på natten grunnet sengevæting. Nå tar hun av og på selv (buksebleier) Anonymkode: 7bde3...c93
Sushi Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Prøv å ta henne på do før du legger deg om kvelden. Begrens også drikke, for eksempel slutt å gi drikke etter klokka 17 (dere må kanskje prøve dere fram med klokkeslett her). Ville virkelig prøvd å la henne slippe bleie om natta når hun er så motivert for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå