Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kastet opp for en times tid siden og er i jævlig dårlig form. Når på døgnet er det «normalt» å si at man er syk? Skal jeg ringe nå eller midt på natta?

Anonymkode: b4349...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på arbeidsplassen, de fleste kan ikke si fra på kveld/natt til jobben.

Anonymkode: 628eb...1f9

Skrevet

Ååå... Når skal du på jobb da? Du kan vurdere å sende sms til sjefen, ellers får du ringe i morgen tidlig

Skrevet

Du ringer da heller nå enn midt på natta? Hvorfor skal du vente?

Anonymkode: 0d3e6...466

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på når du skal på jobb. Er det snakk om i morgen tidlig så bør du si fra så fort som mulig slik at arbeidsgiver kan finne en erstatter. 

Skrevet

Når skal du på jobb? Trenger arbeidsplassen å sette inn vikar? Er arbeidsplassen din drevet døgnet rundt ville jeg ringt  med det samme. 

Skrevet
1 minutt siden, Runnershigh skrev:

Når skal du på jobb? Trenger arbeidsplassen å sette inn vikar? Er arbeidsplassen din drevet døgnet rundt ville jeg ringt  med det samme. 

Jobber på et sykehus, så er nattvakter på som jeg kan ringe, men har selv opplevd flere ganger når jeg går natt at de har ringt midt på natta😳 Vi er mange på jobb, så er ikke fullstendig krise sånn sett.

Skrevet

Man sier da i fra så snart som mulig!

Anonymkode: d9d73...af3

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man sier da i fra så snart som mulig!

Anonymkode: d9d73...af3

Da gjør jeg det! Men skal jeg si grunnen til at jeg er syk, eller holder det å si at jeg er i dårlig form og kommer ikke i morgen?

Skrevet

Så fort man vet man ikke kan møte.

Anonymkode: 61e86...a71

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da gjør jeg det! Men skal jeg si grunnen til at jeg er syk, eller holder det å si at jeg er i dårlig form og kommer ikke i morgen?

Hvis du kaster opp så har du ingenting på et sykehus å gjøre så da er det vel greit å si det siden alle forstår det. Men strengt tatt trenger du bare å si at du er syk. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsplassen har ikke krav på å vite hvordan syk du er. Så det er opp til deg å velge om du vil sykdosmgrunnen eller ei. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Runnershigh skrev:

Arbeidsplassen har ikke krav på å vite hvordan syk du er. Så det er opp til deg å velge om du vil sykdosmgrunnen eller ei. 

Hva foretrekker du? Å fortelle grunnen eller kun syk?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva foretrekker du? Å fortelle grunnen eller kun syk?

Pleier bare si at jeg er syk, og må holde senga. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke si grunnen til at du er syk, men det kan være greit å opplyse om at du har oppkast siden du ikke kan komme på jobb før det har gått 48 timer siden siste oppkast. Og det vil jo si at det blir flere dager du er borte.

Anonymkode: 52260...ccc

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kastet opp for en times tid siden og er i jævlig dårlig form. Når på døgnet er det «normalt» å si at man er syk? Skal jeg ringe nå eller midt på natta?

Send SMS og/eller e-post til sjefen når du forstår at du har blitt så syk at det blir fravær. 

🙂

Anonymkode: a887f...d98

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send SMS og/eller e-post til sjefen når du forstår at du har blitt så syk at det blir fravær. 

🙂

Anonymkode: a887f...d98

På sykehus vil jeg heller ring nattevaktene. Sjefen vår er ikke på jobb i helgene, og om de skal ha folk inn så blir jo ikke dette gjort.

Anonymkode: b2200...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...