Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter en periode med AAP er jeg på god vei mot jobb. Problemet er at jeg svært gjerne ønsker jobb som barnehageassistent, i SFO eller lignende - og bor i Oslo. Mange søkere... Vil ha et par gode referanser fra barnehage. Så jeg lurer på om noen her inne som ansetter folk i barnehage eller av annen grunn har litt peiling, som har vært borti søkere med denne utdannelsen? https://www.nki.no/velg-ditt-studium/barnehageassistent Kan en kombinasjon av dette, samt litt arbeidserfaring muliggjøre det å få jobb? Eller er det omtrent verdiløst å bruke tid og penger på? Forventer ikke lønn på lik linje som en barne-og ungdomsarbeider, men på lik linje som helt ufaglærte eventuelt (som det tydeligvis knapt ansettes lenger, om i det hele tatt). 

Anonymkode: b83d3...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da burde du heller ta barne- og ungdomsarbeiderfaget da dette er en bortkastet utdanning. I barnehager så blir det krav om å være utdannet bua eller barnehagelærer. 

Anonymkode: a7b3f...cf9

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du heller ta barne- og ungdomsarbeiderfaget da dette er en bortkastet utdanning. I barnehager så blir det krav om å være utdannet bua eller barnehagelærer. 

Anonymkode: a7b3f...cf9

Ikke mulig dessverre. Har dessuten dette planlagt som en "midlertidig" greie, så jeg kan få en startjobb og dermed ha råd og mulighet til å få studiekompetanse over tid ved siden av, og så studere videre (barnehagelærer e.l.). 

Når blir det et krav da? 

Skrevet
På 6.10.2017 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Hei.

Etter en periode med AAP er jeg på god vei mot jobb. Problemet er at jeg svært gjerne ønsker jobb som barnehageassistent, i SFO eller lignende - og bor i Oslo. Mange søkere... Vil ha et par gode referanser fra barnehage. Så jeg lurer på om noen her inne som ansetter folk i barnehage eller av annen grunn har litt peiling, som har vært borti søkere med denne utdannelsen? https://www.nki.no/velg-ditt-studium/barnehageassistent Kan en kombinasjon av dette, samt litt arbeidserfaring muliggjøre det å få jobb? Eller er det omtrent verdiløst å bruke tid og penger på? Forventer ikke lønn på lik linje som en barne-og ungdomsarbeider, men på lik linje som helt ufaglærte eventuelt (som det tydeligvis knapt ansettes lenger, om i det hele tatt). 

Å betale over 14 000,- for dette ser jeg dessverre på som ganske bortkastet. Ville heller prøvd å få meg jobb som tilkallingsvikar i barnehage og etterhvert tatt barne- og ungdomsarbeiderutdannelse. Hvorfor kan du ikke utdanne deg som BUA?

Anonymkode: 5aeeb...346

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å betale over 14 000,- for dette ser jeg dessverre på som ganske bortkastet. Ville heller prøvd å få meg jobb som tilkallingsvikar i barnehage og etterhvert tatt barne- og ungdomsarbeiderutdannelse. Hvorfor kan du ikke utdanne deg som BUA?

Anonymkode: 5aeeb...346

Kan egentlig ikke ha så ustabil inntekt pga barn.

Fordi det er langvarig (det innebærer en del vgs-fag i tillegg til det som er mer relevant for barnehage, det er derfor det tar så mye lengre tid - hvis ikke hadde det tilsvart det jeg linket til), dyrt (må ta det som privatist da jeg ikke har rett på videregående opplæring, og på grunn av de videregående fagene er det mye, mye dyrere), du har ikke fagbrev før etter ytterligere tre år praksis, og jeg vil egentlig ikke være BUA - men grunnskolelærer, evt barnehagelærer, på sikt.

15.000 er "ingenting" for fag som privatist, så hadde det endt i en (riktig nok lite betalt jobb) hadde det virkelig vært verdt det. Kunne nok fått med NAV på en ettåring utdannelse/kurs om det var fornuftig... Kanskje. Men da ser det dessverre ut til at jeg må glemme jobb med barn og heller søke på annet man kan som få uten videregående eller annen utdannelse, og håpe på flaks etterhvert.

Skrevet

Ta heller bua som privatist. Aldri hørt om utdannelsen "barnehageassistent" og tror du har større sjanse for jobb med barne- og ungdomsarbeider. Da både i skole og bhg.

Anonymkode: f682e...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...