AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg passer en lapphund i helga for noen andre. Idag er første dag og han virker urolig. Han kjenner meg godt fra før og har bare positive assosiasjoner til meg, men peser roer seg dårlig inne. Han ser nå ut til å ha roet seg ute. Jeg har vegg til vegg-teppe i alle rom og det er ikke kjeller her, så jeg lurer på om golvet blir for varmt for han. Der han kommer fra har de ikke teppe på gulvet, og det er ganske gulvkaldt. Han foretrekker likevel å være ute hos dem, lurer på om han sover ute på verandaen om natta hos dem også. Er det rett og slett for varmt for disse hundene inne? Anonymkode: 6da4c...2b1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Ingen som har lapphund? Anonymkode: 6da4c...2b1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 Hadde (finsk) lapphund før og kjenner igjen det du skriver. De er generelt litt reserverte og nervøse hunder, særlig når de er nye steder med folk de ikke kjenner kjempegodt. Men det pleier å gå seg til etter noen dager, er min erfaring. Min foretrakk i hvert fall å være ute og vi endte også med å la henne sove ute. Tror ikke det handlet om at hun var for varm, men disse hundene er mer ulv enn de fleste andre raser, så de er litt mindre domestisert. Min likte best å finne seg en plass med utsikt og sitte og speide utover verden, noe jeg tror var et typisk ulveinstinkt hun hadde. Anonymkode: 1c234...314
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Hadde (finsk) lapphund før og kjenner igjen det du skriver. De er generelt litt reserverte og nervøse hunder, særlig når de er nye steder med folk de ikke kjenner kjempegodt. Men det pleier å gå seg til etter noen dager, er min erfaring. Min foretrakk i hvert fall å være ute og vi endte også med å la henne sove ute. Tror ikke det handlet om at hun var for varm, men disse hundene er mer ulv enn de fleste andre raser, så de er litt mindre domestisert. Min likte best å finne seg en plass med utsikt og sitte og speide utover verden, noe jeg tror var et typisk ulveinstinkt hun hadde. Anonymkode: 1c234...314 Takk for svar. Denne er ikke nervøs, men peser og tasser rundt inne, men ute roer han seg. Ser ut som han helst vil være ute om natta også ja. De har vel ligget utenfor lavvoene i tusenvis av år og speidet, så det er vel det de vil gjøre. Anonymkode: 6da4c...2b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå