Gå til innhold

Er det noen her som faktisk gleder seg til jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig så skjønner jeg ikke at noen kan glede seg til å gå på jobb. Jeg sliter hver eneste dag. Nå sliter jeg med sosial angst så kan være det er grunnen? Føler meg ordentlig utmattet etter en dag på jobb. 

Hva gleder dere dere til? Å møte kollegaer? Selve arbeidsoppgavene? Det er jo virkelig ikke gøy å stå opp tidlig og jobbe i så mange timer.

Anonymkode: e2579...94e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror prostituerte i alle fall gleder seg til hver dag på jobb. Tenk å få ha en masse sex hver dag! :P

Anonymkode: 729ec...dee

• Liker 6
Skrevet

Tja.. noen dager... spørs hvem av kollegaene mine som er på jobb, det avgjør hele dagen... men nei.. gleder meg ikke direkte.. noen dager er det litt gøy andre dager hater jeg. Sykepleier.

Anonymkode: ad0b6...fd0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt en jobb som jeg stort sett alltid gledet meg å gå til, både for å treffe kolleger, men også på grunn av arbeidsoppgaver som jeg har elsket. Selv med sosial angst og depresjoner. ;)

• Liker 7
Skrevet

Har absolutt ikke gledet meg til alle jobbene jeg har hatt, men penger må inn og da må det jobbes. Nå har jeg derimot fått meg utdannelse og jobb som jeg elsker. Kjekke kolleger, kjekk og nyttig jobb, kjempeinteressant faglig. Så nå gleder jeg meg til å gå på jobb ja. 

Anonymkode: a2097...1fb

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet

Nei, jeg skulle ønske jeg kunne være hjemmeværende husmor og samtidig drive min egen youtubekanal.

Skrevet

Jeg gleder meg hver dag, men ikke sånn at jeg gleder meg spesielt til å møte kolleger, og heller ikke arbeidsoppgavene i seg. Gleder meg over å jobbe generelt, fordi jobb er viktig for meg og jeg liker å ha rutiner i hverdagen. Litt rart svar kanskje. Jeg har alltid gledet meg til å gå på jobb, uansett hva jeg jobbet med.

Men hvis jeg ikke gledet meg så er det fordi det er andre ting i livet som ikke er bra akkurat da.  

Anonymkode: b3750...caf

• Liker 2
Skrevet

Jeg gleder meg til å dra på jobb. Har selv slitt med sosial angst (og kan ha små tilbakefall av og til) men en følelse av å være inkludert i et godt arbeidsmiljø av gode kollegaer gjør meg så godt. Jeg opplever også mye mestringsfølelse i jobben og den gir meg mye både når det kommer til utfordringer men også takknemlighet fra pasientene. 

Jeg vet jeg er heldig som gleder meg til å dra på jobb og jeg er veldig takknemlig for at jeg har det slik.

Anonymkode: 6a872...aa9

• Liker 6
Skrevet

Jeg gleder meg ikke, men jeg gruer meg heller ikke. Jeg har og sosial angst og blir nok mer sliten etter en arbeidsdag enn mange andre. Ofte kan pausene vær litt stressende og spesielt telefoner fra kundene skulle jeg helst vært uten. Men jeg trives veldig godt med arbeidsoppgavene mine, og har få og veldig hyggelige kollegaer. Skulle gjerne ha jobbet litt mindre slik at jeg hadde litt mer overskudd til å kunne finne på noe på fritiden og, men er ikke så villig til å gå ned i lønn. Har tidligere hatt jobber der jeg gruet meg til jobb hver eneste dag, det er uutholdelig i lengden. Hva med å prøve å få jobb på en litt mindre arbeidsplass TS?

Anonymkode: c58be...002

Skrevet

Jeg har alltid hatt jobber jeg har gledet meg til. 
Klart noen dager har vært verre enn andre, men totalt sett har jeg hovedsaklig gledet meg til å dra på jobb. 
Nå er jeg sykemeldt grunnet angst og depresjon, og det jeg gleder meg til aller mest med å bli bedre er å kunne dra på jobb igjen. 

Anonymkode: b9de7...828

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig så skjønner jeg ikke at noen kan glede seg til å gå på jobb. Jeg sliter hver eneste dag. Nå sliter jeg med sosial angst så kan være det er grunnen? Føler meg ordentlig utmattet etter en dag på jobb. 

Hva gleder dere dere til? Å møte kollegaer? Selve arbeidsoppgavene? Det er jo virkelig ikke gøy å stå opp tidlig og jobbe i så mange timer.

Anonymkode: e2579...94e

Jeg gleder meg til jobb hver dag, hvis jeg ikke vil jobbe en dag så jobber jeg ikke. Da gjør jeg noe annet, reiser en plass eller noe. Hvis jeg ikke trivdes med å jobbe ville jeg kjøpt meg en sykkel og syklet til Tibet eller noe.

Min jobb er å gjøre mennesker i stand til å ferdes i trafikken uten å bli drept, hardt skadet eller drepe noen andre. Jeg jobber aktivt for å forhindre at familier får beskjed om at noen de er glade i ikke kommer hjem til middag fordi de ble kvestet eller drept i en ulykke.

Jeg gleder meg til å møte elevene mine. De har forskjellige evner og motivasjoner for å få førerkort. Noen må ha det for å få jobb, andre vil ha sosial status og noen blir tvunget av foreldrene. Jeg hjelper dem nå målet på best mulig måte. Jeg liker også det sosiale, jeg får snakke med dem og blir kjent med dem over noen måneder og så forsvinner de for alltid. Men jeg ser dem på veiene av og til.

I tillegg er det en flykt fra virkeligheten. Jeg putter på et smil og slipper å tenke på meg selv eller livet. Når jeg har det vanskelig bruker jeg jobb som en virkelighetsflukt. Det funker bra.

Å stå opp tidlig trenger jeg strengt talt ikke (med unntak av når jeg må på banen), men jeg synes det er nyttig å stå opp tidlig og ha struktur på dagene.

De fleste kollegaene mine liker jeg, men jeg møter dem ikke så ofte. Noen ganger ser jeg dem bare en eller to ganger i uken, med unntak av sekretæren vår. Jeg trenger heller ikke jobbe mange timer, en normal arbeidsdag er sånn 6 timer, og det er jo fryktelig lite.

• Liker 1
Skrevet

Nei, gleder meg aldri :) 

• Liker 1
Skrevet

Ikke akkurat gleder meg hver dag, men aldri at jeg ikke har lyst å gå. Jeg liker jobben min, mine arbeidsoppgaver, mine rutiner, mine ukentlige og månedlige rutiner/oppgaver, jeg arbeider med økonomi/regnskap å stortrives med det. Det med kollegene betyr ikke all verdens for meg, det er koselig å møtes i lunsjen, å prates da, men jeg har ikke behov sånn ellers gjennom dagen å jabbe i kontordøra til en/ei eller annen. 

Anonymkode: 8299a...054

Skrevet

Jeg gleder meg. Hver eneste arbeidsdag. Har en givende jobb, herlige kolleger på alle nivåer og en god sjef. 

Etter en hard uke synes jeg jo det er digg med fredag og å sove lenge i helgen. Liker feriene mine også, men jeg gleder meg på jobb :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser alltid frem til å dra på jobb, men det blir litt feil å si jeg gleder meg. Har ikke barn jeg trenger pause fra, jeg er bare glad i jobben. :) Trives med arbeidsoppgavene, kollegene og rutinene. 

Anonymkode: dc923...c72

• Liker 1
Skrevet

Det har variert med jobben. Ryddepike på Cafena og renholdsmedarbeider på sykehjem var drepen, og jeg grudde meg hver dag. Kioskjobbing var litt mer underholdende, på grunn av menneskene. Så fikk jeg etter utdannelse faglig interessante jobber, der trivselen var mye bestemt av kolleger; har opplevd nokså dårlig og veldig bra miljø. Det siste hjelper godt på motivasjonen til å pelle seg på jobb.

Et triks er å ikke drikke kaffe før man kommer på jobb. Da er det noe å glede seg til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gleder meg nesten alltid til å gå på jobb. Når jeg drar fra jobb på slutten av dagen er det en utrolig tilfredsstillende følelse. Lite som slår det! Kollegaene er ok, sjefen er en idiot men oppfører seg stort sett greit. Arbeidsoppgavene er ikke alltid utfordrende, men jeg føler meg veldig nyttig og får brukt utdannelsen min.

Anonymkode: de9a5...987

• Liker 1
Skrevet

Jeg gleder meg, og kommer alltid før alle andre på jobb. Føler jeg har drømmejobben. :) 

Liker

• arbeidsoppgavene, at jeg kan gjøre en forskjell for andre mennesker.
  • kollegaene mine, positivt arbeidsmijlø uten baksnakking, der vi støtter hverandre
  • at andre er interessert i og trenger kunnskapen og erfaringen min
  • stor frihet i jobben, dvs. jeg kan påvirke arbeidstid og innhold i jobben

Det har ikke alltid vært slik, så nå er jeg veldig takknemlig. 

Skrevet

Nei. Gleder meg ikke til å bli vekket av alarmen tidlig om morgenen. Gleder meg ikke til å bli tvunget til å gå ut i regnet, kulden, mørket. Bruke 1 time på å komme til eller fra jobb. Gleder meg heller ikke til å sitte inne på kontoret når det er fint vær ute om sommeren. Gleder meg ikke til "office politics" - smisking, baksnakking, manipulering. 

Gleder meg ikke til å "betjene" vanskelige, sure, usympatiske kunder som ikke ser forskjell på meg og jobben min. 

Gleder meg ikke til den samme rutinen om og om og om og om og om igjen. Jeg kan forutse fremtiden min fordi dagen i morgen blir lik dagen i dag. Er utrolig demotiverende og forsterker følelsen av at jeg er fanget i jobben. 

Gleder meg ikke til å bli fortalt hvordan jeg skal gå kledd, hvordan jeg snakke, hvordan jeg skal se ut, hvordan jeg skal oppføre meg. 

Gleder meg ikke til å bruke 8 timer på jobb, 2 timer reisetid frem og tilbake, 1 time til å dusje, kle på og stelle meg for jobben. Legg til 1 time på natten før jeg sove hvor jeg bare ligger og tenker på jobben. Da er summen oppe i 12 timer. + 8 timer søvn. Da har jeg 4 timer igjen hver dag hvor jeg kan spise, drite, pille meg i nesen, hvile meg foran tven fordi jeg er utkjørt.. det er et trist liv. 

Penger og ting som jeg får ved å jobbe er lite verdifullt for meg. Jeg er glad i å reise, å gjøre ting jeg ikke har gjort før, se nye ting, nye mennesker, nye perspektiver jeg kan gjøre dette med lite penger. 

Uansett, nå naver jeg. Jeg får mer enn nok penger fra dem og jeg er utrolig mye friere i hverdagen min nå. 

Anonymkode: f508d...6ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg gleder meg til jobb. Jeg mener at jeg har verdens beste jobb, og jeg vet aldri hva dagen bringer. Kan være alt fra livet til døden. 

Jeg er ambulansearbeider/paramedic. 

Anonymkode: f5e5e...2d2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...