Gå til innhold

Problemet med EVRY i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg jobber for EVRY, med utvikling av banksystemer. I dag har EVRY hatt store problemer med "noe", som gjør at folk ikke får kontakt med nettbank eller får tatt ut penger i minibank. Dette har ingenting med min avdeling å gjøre; vi er ca. 10.000 ansatte i hele selskapet, og på min avdeling er vi bare 8 stk. og vi jobber med noe som er helt separat fra den delen som har hatt problemer i dag. Men allikevel føler jeg meg skyldig, jeg føler at selskapet jeg jobber for er skit, og jeg tar veldig innover meg alle de negative kommentarene på Facebook. Kjenner jeg er redd for å miste jobben, redd for at alle kundene våre (bankene) skal si opp avtalene sine med oss slik at selskapet ikke lenger har penger til å betale oss. Jeg sliter mye med angst og depresjon i utgangspunktet, og kjenner at disse nyhetssakene og Facebookpostene gjør det tusen ganger verre. Har bare ligget i fosterstilling hele dagen og ikke klart å gjøre noe produktivt. Er bare lei meg og vil jobbe for et selskap som ikke påvirker samfunnet på noen måte... Mange på Facebook sier at vi er ubrukelige, at vi burde legge ned, og at det ikke finnes brukende folk blant oss, så de burde  bare si opp alle og velge alternative selskaper. Og jeg tar det så sinnsykt personlig! Selv om jeg vet at det er urelatert til avdelingen jeg jobber for. Men føler meg liksom ubrukelig etter en dag som i dag, og skammer meg for å jobbe for et firma så mange sier noe negativt om og "hater".

Anonymkode: c1041...a02

Skrevet (endret)

Var problemer med banken min også i dag.
Sparebank1. Så er ikke bare evry. :) 
Ikke bekymre deg, alle kan ha en dårlig dag. Stol på at du og andre gjør en god jobb. :D 

Endret av Drakan
Skrevet
4 minutes ago, Drakan said:

Var problemer med banken min også i dag.
Sparebank1. Så er ikke bare evry. :) 
Ikke bekymre deg, alle kan ha en dårlig dag. Stol på at du og andre gjør en god jobb. :D 

Men vi i EVRY leverer jo banksystemene til Sparebank1, så det er egentlig vår feil at du har hatt problemer i dag. Men takk for at du ser at det ikke er firmaet som helhet som har et problem i dag :) Folk som har vært medstudenter som nå jobber for sparebank 1 som har hatt problemer begynte å sende meldinger tidlig i dag om at jeg måtte fikse problemene, selv om det ligger langt utenfor min avdeling...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men vi i EVRY leverer jo banksystemene til Sparebank1, så det er egentlig vår feil at du har hatt problemer i dag. Men takk for at du ser at det ikke er firmaet som helhet som har et problem i dag :) Folk som har vært medstudenter som nå jobber for sparebank 1 som har hatt problemer begynte å sende meldinger tidlig i dag om at jeg måtte fikse problemene, selv om det ligger langt utenfor min avdeling...

Det går fint, regner med dere klarer å fikse det i god tid.
Folk blir frustrert men burde ikke ta det ut over andre folk i bedriften. Regner med dere vet hva dere gjør. :) 
Så ikke stress. Ikke alle blir sur av litt problemer. Det skjer i blant. :) 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hey- feil kan skje, og de fleste oppegående mennesker klandrer ikke menneskene ansatt i bedriften. Du ER ikke jobben, og jobben er ikke deg, så jeg håper du klarer å distansere deg selv. Første skritt kan være å slutte å lese hissige kommentarer😁

• Liker 2
Skrevet

Sånt skjer. Ingen er perfekte.

• Liker 1
Skrevet

Dette var døden i dag. Jeg bruker sjeldent sparekontoen min som ikke er i hovedbanken, men i dag måtte jeg inn. Utrolig typisk at problemer måtte oppstå akkurat da. 

Feil skjer, men det er frustrerende for kundene uansett da man er ganske låst når ingenting fungerer. Det som er mest frustrerende etter min mening er intetsigende svar fra konsulenter som gjentas i det uendelige. "Vi håper å få ordnet det snart. Forsøk igjen litt senere." Vel, åpenbart håper dere at det blir ordnet snart, men det sier jo ikke en dritt om hvordan man ligger an. Og jeg forsøkte "litt senere" titalls ganger. Det var nærmere 18 timer senere det fungerte. 

Ellers vil jeg anbefale deg å ikke oppsøke slike kommentarer på Facebook. Dette har ikke noe med deg å gjøre, og det har heller ikke så mye med de ansvarlige å gjøre. Dette dreier seg i hovedsak om frustrasjon over at en viktig tjeneste ikke fungerer, så tar enkelte kunder det utover de arenaene de får tale. Kundebehandling kan jo bankene imidlertid bli litt flinkere på når slike ting skjer. Det føles ofte som å snakke til en vegg. 

Anonymkode: c1fe3...6af

• Liker 2
Skrevet

Bedriften din har hatt dårlig rykte over lengre tid (jeg er hos en av konkurrentene), så mitt råd til deg er å søke etter noe annet. Det er ikke første gang Evry har stoppet opp hele Norge. Jeg ønsker ikke å snakke nedlatende til deg altså, men bedriften du jobber i kommer til å slite enda mer fremover. Men fordelen for deg er at når du først jobber innenfor denne bransjen, så er det lett å bytte jobb. Masse lykke til!

Anonymkode: 25c2a...d60

Skrevet

Du virker veldig nærtagen. Du må ikke ta til deg slike problemer, det har jo ingenting med deg å gjøre. 

Jeg er ikke fornøyd med tjenestene Evry leverer til min bedrift. Men sånn er det bare, misliker jo ikke de som jobber der. 

Anonymkode: 00ea3...b63

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til dette, jobber også med utvikling/drift, men ikke i Evry eller banksystemer dog. Men skal du overleve i denne tøffe bransjen må du lære å ikke ta ting personlig. Kan skrive under på at bransjen er beintøff med eviglange arbeidsdager (12-15 timer når det står på, har også sittet flere netter noen ganger) og man får mye kjeft og tyn hvis ting ikke virker. Men skal man fortsette å jobbe i denne bransjen, så har man ikke noe annet valg enn å lære seg å takle det :)

Anonymkode: 49edc...3db

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet i EDB BusinessPartner i en periode før sammenslåingen og navnebyttet til Evry og jeg synes ikke det er det minste rart at de stadig sliter, med tanke på hvor mange inkompetente guttunger (i alle aldre) som får lov til å utfolde seg fritt der. 

Anonymkode: 3cfb8...d89

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet i EDB BusinessPartner i en periode før sammenslåingen og navnebyttet til Evry og jeg synes ikke det er det minste rart at de stadig sliter, med tanke på hvor mange inkompetente guttunger (i alle aldre) som får lov til å utfolde seg fritt der. 

La meg gjette... Mange kokker uten god nok oversikt over hvem som skal ha ansvaret for hvirke komponenter/moduler og ikke tilstrekkelig skille mellom prod/test/utviklig i miljøene?

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette... Mange kokker uten god nok oversikt over hvem som skal ha ansvaret for hvirke komponenter/moduler og ikke tilstrekkelig skille mellom prod/test/utviklig i miljøene?

Ingen langsiktig tenkning for å unngå problemer, men en ny "taskforce" hver gang et problem oppsto, som var flere ganger i uka...😂 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen langsiktig tenkning for å unngå problemer, men en ny "taskforce" hver gang et problem oppsto, som var flere ganger i uka...😂 

Minner meg om Telecomputings strategi ved drifting av Citrux... :roll:

Anonymkode: d88a6...8f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...