Gå til innhold

Halskatarr som ikke roer seg

Pigaloppen

Anbefalte innlegg

Har nå hatt halskatarr i en uke, hvorpå stemmen og smertene har vedvart like lenge. Hoster til jeg kaster opp og skvetter i buksa(føler meg delikat).. Dette startet som en forkjølelse for 3 uker siden, lå da i en uke før jeg var relativt grei i formen en uke. Så BÆM kom dette dritet forrige helg...

Har vært hos legen et par ganger denne uka da de har vært redde for trange luftveier, men dette er ingen fare. Blodprøver er også normale, så det er ingen grunn til antibiotikakur. Men det er fortsatt like vondt, og feberen vil ikke slippe taket.

Er gravid i 1 trimester, så det er jo ikke så mye jeg kan ta for hverken smerter eller hosten. Har fått paralgin forte, bruker dette på kvelden så jeg får noen få, sårt trengte timer med søvn på første del av natten før tørrhosten gjør at jeg ikke får sove mer.

Har prøvd ingefær, honning, is og ja snart det meste... lurer på når dette skal gå over, og om noen har noen tips mot hosten.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forhold til tørrhoste så synes jeg at det eneste som faktisk hjelper er å holde halsen med jevn tilførsel på vann med noe i (alt fra sitron via sukker til ingefær og te funker, altså, men rent vann hjelper ikke for meg, det virker nesten som det irriterer halsen). Så forsøk å drikke eller suge på eller spise noe konstant, eller i det minste med få minutts mellomrom. 

For desto mindre du hoster, desto fortere går det over. 

Ingefæravkok (raspet fersk rot i varmt vann) vil funke dempende på irritasjon. Og du bør også forsøke å gurgle så langt bak du kommer med enten vann eller salt vann ofte, så du får opp betent gugg som gjør vondt verre. Jeg bruker også være ekstra nøye på tannpussen når jeg har vondt i halsen. Aner ikke hvorfor det hjelper, men det hjelper. Så puss tenna og gurgle 3-5 ganger per dag.

Anonymkode: ba2ba...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...