Gå til innhold

Lystette plisse-gardiner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på boligmesse, hvor det er gode tilbud på sol/lys skjerming. Noen av utstillerne var Luxaflex, Scandic, og Norsol. Prisen varierte, og jeg tror Luxaflex var den som lå høyest i pris. De lå på ca 2800 kr per vindu (mørklegging), og han skulle se om han fikk til å få montering inkludert i prisen. Trenger til 2 vinduer, så prisen blir jo brått 5600 kr, som er mye. Norsol lå på 2000 kr per vindu, og Scandic mener jeg lå på 3500 kr for begge vinduene. 

Luxaflex sin var vel den eneste i prisklassen som var toveis av de jeg nevnte her, men usikker på om jeg trenger det på et soverom?  Det var et firma til jeg bare ikke klarer å huske navnet på (må visst tilbake på messa igjen, hehe).

Er det noen som har erfaring med de forskjellige leverandørene? Er det noen som er bedre enn de andre, eller er det safe uansett? Hva med de fra Kid og Princess, duger de? 

Anonymkode: 56f43...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har lystette plissegardiner fra Kid, i kombinasjon med lystette gardiner blir det stappmørkt selv når sola står på. Det er noen huller i gardina der tråden går gjennom, så hvis dere skal ha bare plissegardinene blir det sikkert noen lyspunkter der.

Anonymkode: 7e709...b23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lystette plissegardiner fra Kid, i kombinasjon med lystette gardiner blir det stappmørkt selv når sola står på. Det er noen huller i gardina der tråden går gjennom, så hvis dere skal ha bare plissegardinene blir det sikkert noen lyspunkter der.

Det var helt trådløse plissegardiner fra disse forhandlerne. Skal ikke ha gardiner ved siden av, så viktig at plisseén gjør jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var helt trådløse plissegardiner fra disse forhandlerne. Skal ikke ha gardiner ved siden av, så viktig at plisseén gjør jobben.

Da ville jeg nok anbefalt noe annet enn de fra Kid. Prisen er derimot deretter, da. Vi har en (ikke lystett) plissegardin fra Luxaflex, og den kostet over 2000 for fem år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg nok anbefalt noe annet enn de fra Kid. Prisen er derimot deretter, da. Vi har en (ikke lystett) plissegardin fra Luxaflex, og den kostet over 2000 for fem år siden.

Nå fant jeg omsider ut navnet på den siste, Lunex! Det var de som helt klart var best i pris - 3200 kr for begge vinduer - inkludert montering. Hvis jeg ikke husker feil, var det toveis regulering fra denne leverandøren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på Jysk og kjøp deres lystette plisegardiner til en brøkdel av prisene du nevner her med mindre du har økonomi til å bruke 5 000 på plisegardiner. På Jysk ligger prisen på ca. 500. 

Anonymkode: c9dec...233

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scandic markiser har lystette plissegardiner, sånne som kan reguleres i begge ender. De kommer hjem til deg og måler opp vinduet så det passer på millimeteren, veldig fornøyd med dem!

Anonymkode: 3333d...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. oktober 2017 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Gå på Jysk og kjøp deres lystette plisegardiner til en brøkdel av prisene du nevner her med mindre du har økonomi til å bruke 5 000 på plisegardiner. På Jysk ligger prisen på ca. 500. 

Helt uaktuellt, kvaliteten til Jysk er elendig etter min erfaring. Nå varierer prisene på de forskjellige leverandørene jeg har nevnt, så ønsket å høre om erfaring rundt dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. oktober 2017 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Scandic markiser har lystette plissegardiner, sånne som kan reguleres i begge ender. De kommer hjem til deg og måler opp vinduet så det passer på millimeteren, veldig fornøyd med dem!

Anonymkode: 3333d...a7f

Ja, Scandic var en av de som var på messa. Alle forhandlere kommer hjem og gjør målinger, de må de så det blir 100% :) Tror jeg holder en knapp på Lunix foreløpig. 3200 inkl montering for 2 vinduer. Men har ikke noe kjennskap til firmaet, de ga dog godt inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uaktuellt, kvaliteten til Jysk er elendig etter min erfaring. Nå varierer prisene på de forskjellige leverandørene jeg har nevnt, så ønsket å høre om erfaring rundt dem. 

Der er jeg helt uenig med deg. De dyreste plisegarndinene til Jysk har vi i flere vinduer og de er helt utmerket både utseendemessig og kvalitetsmessig. Men det er ditt valg, hva du vil legge penger ned på. Forøvrig spør du i hi om Kid og Princess de er faktisk av dårligere kvalitet enn dem vi nå har fra Jysk. Merkenavnet er gjerne det viktigste for deg i ditt valg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er jeg helt uenig med deg. De dyreste plisegarndinene til Jysk har vi i flere vinduer og de er helt utmerket både utseendemessig og kvalitetsmessig. Men det er ditt valg, hva du vil legge penger ned på. Forøvrig spør du i hi om Kid og Princess de er faktisk av dårligere kvalitet enn dem vi nå har fra Jysk. Merkenavnet er gjerne det viktigste for deg i ditt valg? 

Jeg kan ikke uttale meg om plissegardinene, men av alt annet jeg prøver fra jysk (rullegardiner, persienner), så er det noe forbasket ræl. Nei, jeg bryr meg ikke om merkenavn, jeg er ingen snobb selv om jeg ønsker kvalitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har plissegardiner fra Markisemannen på nesten alle vinduer, og er veldig fornøyd. De kom hjem og målte, og hadde mange stoffprøver å velge i. De lystette på soverommene fungerer veldig bra. Er glad vi brukte litt ekstra penger på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Selfie skrev:

Vi har plissegardiner fra Markisemannen på nesten alle vinduer, og er veldig fornøyd. De kom hjem og målte, og hadde mange stoffprøver å velge i. De lystette på soverommene fungerer veldig bra. Er glad vi brukte litt ekstra penger på det. 

Jeg har skjønt at det er det som er Lunex? Vinduene mine er ca 85 x 115 cm, så for 2 vinduer ble det 3200 kr - inkl montering. Grei pris`? Virket som de hadde et ok fargeutvalg også. Den delen er også viktig, for de skal jo være en del av interiøret og passe inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skjønt at det er det som er Lunex? Vinduene mine er ca 85 x 115 cm, så for 2 vinduer ble det 3200 kr - inkl montering. Grei pris`? Virket som de hadde et ok fargeutvalg også. Den delen er også viktig, for de skal jo være en del av interiøret og passe inn :)

De har et bra fargeutvalg ja, og mange forskjellige stofftyper. Mulig vi har Lunex, det vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Selfie skrev:

De har et bra fargeutvalg ja, og mange forskjellige stofftyper. Mulig vi har Lunex, det vet jeg ikke. 

Stod Lunex/Markisemannen på kortet. Antar det er bra :) Var veldig stort prisavsalg i forbindelse med messe, så mulig jeg flotter meg med en i kjøkkenvinduet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...