Gå til innhold

Microsoft surface pro 4, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken modell er best?
Har bestemt meg for at jeg kan gå for den i 10 000 kr klassen, med 256 gb, da jeg åpenbart ikke har råd til en i 20 000 klassen. 

Har derimot sett betegnelsene bak som m3, i5 og slikt.

Skal bruke den til å lage kunst, hovedsakelig photoshop og å lage tegneserier og slikt. 
Den blir min kunst jobb pc. :) 
Så om noen kan forklare hva de betegnelsene bak betyr, så hadde det vært fint så jeg kan gjøre et riktig valg. 
Vil at den skal fungere bra med flere kunst programmer (er ikke sikker hva som finnes på markede), men vet jeg kan få fullverdig photoshop på denne modellen som er grunnen til at jeg vil gå for den.

Håper noen kan hjelpe, takk på forhånd.

Leger ved et bilde jeg tok fra prisjakten av alle modellene. :) 
59d7b8d5a7101_microsoftsurfacepro4modeller.jpg.b6d8d3d1da010b00ecd4acc9bf50207f.jpg

Anonymkode: 6567b...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

m3, i5 og i7 er forskjellige prosessorer. m3 er den svakeste og i7 er den beste.

Antall GB ram er arbeidsminnet til maskinen. Photoshop liker mye RAM. 8GB er nok absolutt minimum, men 16 er å foretrekke.

128,255 og 512 GB er størrelsen på disken. 128 GB er i minste laget, men det er ikke sikkert du trenger 512GB.

Jeg vil si at i7 med 16GB RAM og 256GB disk er det laveste du bør gå. 

Har du prøvd disse maskinene? Den penna er ikke fult så brilliant som man skulle tro. Det jeg var skuffet over var nøyaktigheten på penna. Det er en grunn til at de fleste designere fortsatt sverger til vanlig tegnebrett..

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, prt90 skrev:

m3, i5 og i7 er forskjellige prosessorer. m3 er den svakeste og i7 er den beste.

Antall GB ram er arbeidsminnet til maskinen. Photoshop liker mye RAM. 8GB er nok absolutt minimum, men 16 er å foretrekke.

128,255 og 512 GB er størrelsen på disken. 128 GB er i minste laget, men det er ikke sikkert du trenger 512GB.

Jeg vil si at i7 med 16GB RAM og 256GB disk er det laveste du bør gå. 

Har du prøvd disse maskinene? Den penna er ikke fult så brilliant som man skulle tro. Det jeg var skuffet over var nøyaktigheten på penna. Det er en grunn til at de fleste designere fortsatt sverger til vanlig tegnebrett..

Var nettopp innom en butikk og testet litt frem, og det virket veldig positivt. 
Bedre en mange andre jeg har vært borti som er grunnen til at jeg endelig vil kjøpe et tegnebrett, ble derimot litt usikker på hvordan jeg skulle tolke noen av betegnelsene derimot så tusen takk for at du forklarte for meg. 
Har ikke økonomi til å alltid kjøpe materiale, og tenker å prøve å lage tegneserier online. Så da trenger jeg noe som kan virke online, derfor tenker jeg dette er et godt alternativ. 
Elsker å lage kunst, og har lyst å bli bedre på slikt som photoshop. Blir letter for min del (da jeg surrer veldig i virkeligheten) å få alt arbeid på en plass som jeg kanskje kan selge også i form av tegneserier eller photoshop kunst. :) 

Takk for svar. :lillesky2:

Skrevet

Hadde kanskje en rimeligere versjon funket like bra som en i7 med 16gb ram? 
Er litt usikker om jeg kan ta meg råd til å bruke 17 000 for en surface pro av den kvalitet. Er ganske mye penger tros alt. 
Har lyst på det beste, men kanskje en med laver ram eller slikt fungerer like bra med photoshop og slike program. :a034:

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kanskje en rimeligere versjon funket like bra som en i7 med 16gb ram? 
Er litt usikker om jeg kan ta meg råd til å bruke 17 000 for en surface pro av den kvalitet. Er ganske mye penger tros alt. 
Har lyst på det beste, men kanskje en med laver ram eller slikt fungerer like bra med photoshop og slike program. :a034:

Det er meget mulig du slipper unna med en i5 med 8GB RAM også. Å tenge tegneserier er jo ikke akkurat det tyngste du kan bruke photoshop til. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Batteri tid er litt viktig for meg, men det er fint å se et rimelig alternativ med godt minekapasitet. :) 
Siden den har windows 10, regner jeg med man kan installere photoshop på den også kanskje? 

Takk for svar. :blomst:

Kan se på den i morgen om den er på elkjøp. :) 
Om andre har andre modeller som kan fungere også, hadde det vært hyggelig med flere svar. :biggrin:

18 minutter siden, prt90 skrev:

Det er meget mulig du slipper unna med en i5 med 8GB RAM også. Å tenge tegneserier er jo ikke akkurat det tyngste du kan bruke photoshop til. 

Tenkte også å lage litt større bilder kanskje som er detaljert og ser bra ut om man skriver ut på a1 ark også. 
Alla typen plakater som dette, bare større og mer detaljert potensielt. Vil lage ting som er ganske stort. :) 
Vil det fremdeles gå bra uten i7 og 16gb?
Vil ikke ha begrensninger på kunsten min, da jeg alt har noe jeg kan utøve kunst på men som er veldig begrensende. Så jeg ønsker best mulig resultat av data kunsten min. :) 

Eksempel bilde: 
59d7d28492331_dragonposter.thumb.jpeg.181e6e662bf8cc90df73734ea696d2e4.jpeg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Batteri tid er litt viktig for meg, men det er fint å se et rimelig alternativ med godt minekapasitet. :) 
Siden den har windows 10, regner jeg med man kan installere photoshop på den også kanskje? 

Takk for svar. :blomst:

Kan se på den i morgen om den er på elkjøp. :) 
Om andre har andre modeller som kan fungere også, hadde det vært hyggelig med flere svar. :biggrin:

Tenkte også å lage litt større bilder kanskje som er detaljert og ser bra ut om man skriver ut på a1 ark også. 
Alla typen plakater som dette, bare større og mer detaljert potensielt. Vil lage ting som er ganske stort. :) 
Vil det fremdeles gå bra uten i7 og 16gb?
Vil ikke ha begrensninger på kunsten min, da jeg alt har noe jeg kan utøve kunst på men som er veldig begrensende. Så jeg ønsker best mulig resultat av data kunsten min. :) 

Eksempel bilde: 
59d7d28492331_dragonposter.thumb.jpeg.181e6e662bf8cc90df73734ea696d2e4.jpeg

Ta en titt på youtube. Der er det endel designere og fotografer som forteller om sine erfaringer med surface. Batteritid tror jeg uansett ikke du kan forvente noe særlig av. Neppe mer enn 2-3 timer med tung bruk.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, prt90 skrev:

Ta en titt på youtube. Der er det endel designere og fotografer som forteller om sine erfaringer med surface. Batteritid tror jeg uansett ikke du kan forvente noe særlig av. Neppe mer enn 2-3 timer med tung bruk.

Nyttig video.  :lillesky2:
Han hadde den rimeligste versjonen tror jeg, da han nevnte at man kunne få med bedre batteritid.  :) 

Siden jeg ikke planlegger å ha en videoredigering så tror jeg det er effektivt, og han nevnte at den ikke krasjer ofte slik som andre han har (noe som er positivt). Har sett at man kan lade den mens man jobber på den om batteri skulle bli et problem, og tenker andre modeller vil slitte mer med batteri kanskje en denne om man er ute en tur uten laderen, spesielt med photoshop.

Å se videoen hypper meg litt til å starte å jobbe med den. :)  
Det virket veldig smidig og enkelt, og han viste også noen programmer man kan bruke for å gjøre det enklere. :biggrin:
Får bare mer lyst på et fast enkelt tegnebrett jeg kan ta med over alt. :ninuskapus:

Kunne prøvd å vente å se om prisen faller litt kanskje, men føler nesten det er essensielt å skaffe en. 
Å jobbe stasjonert er nærmest umulig for meg da jeg ikke har plass til stasjonær pc og liker å tegne på kaffe og ute på tur. 

Skrevet

Burde kanskje vente en uke og tenke over kjøpet og se over alle alternativer grundig. 
Tror jeg har fått kjøpe lus hyper dilla. Kommer til å skaffe et tegnebrett så lenge det kan bruke photoshop effektivt, men trenger ikke handle på impuls heler. :pasha:
Så må vente litt til impulsen er borte så jeg kan gjøre rett valg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...