Gå til innhold

Bytte batteri røykvarsler, lukter svidd

Anbefalte innlegg

Røykvarsleren begynte å pipe for noen dager siden, slik den gjør når batteriet er tomt. Tok ut batteriet, og idag kjøpte jeg nytt. Det så akkurat likt ut som det gamle batteriet, bare et annet merke. 

Da jeg prøvde å sette i batteriet (fiklet litt med den greia nedi for å prøve å få det på plass), begynte det å lukte svidd og det kom ut litt svak røyk fra brannvarsleren. Ble livredd og tok ut batteriet med en gang. 

Er dette pga. brannvarsleren eller batteriet? Kjøpte brannvarsleren for ca. 1 år siden. Har en annen som er akkurat identisk, har ikke skjedd det samme med den. 

Anonymkode: 34444...6b4

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Røykvarsleren begynte å pipe for noen dager siden, slik den gjør når batteriet er tomt. Tok ut batteriet, og idag kjøpte jeg nytt. Det så akkurat likt ut som det gamle batteriet, bare et annet merke. 

Da jeg prøvde å sette i batteriet (fiklet litt med den greia nedi for å prøve å få det på plass), begynte det å lukte svidd og det kom ut litt svak røyk fra brannvarsleren. Ble livredd og tok ut batteriet med en gang. 

Er dette pga. brannvarsleren eller batteriet? Kjøpte brannvarsleren for ca. 1 år siden. Har en annen som er akkurat identisk, har ikke skjedd det samme med den. 

Var det nye batteriet på like mange volt som det gamle batteriet? Ta med røykvarsleren til den butikken der du kjøpte den.

Anonymkode: 049f1...c1a

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du har en røykvarsler hvor det er mulig å snu 9V batteriet. Se etter at pluss ligger mot pluss, og minus gir seg da selv. Har hørt dette er blitt gjort før, der det ikke er de tilsvarende knappene som kneppes på batteriet

Endret av tdm900
  • Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...