Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 22 år gammel. Er ferdig på VGS, men bestå ikke matte eksamen, tar den snart og tipper at jeg består, men bestå alt anna, uansett så har jeg litt arbeidserfaring, jeg jobber for en bedrift, jobbet for dem ca et år. Store i utviklingsmuligheter. Jeg har tenkt å gå for en skifleder stilling internt, men jeg tenker å ta leder kurs for å styrke mulighetene mine og øke sjansene mine for å få jobben. Å lede kan jeg, det er snakk om talent her. Men trenger kurs for å bli enda flinkere på det.

Noen som vet om noe steder der jeg kan ta kurs som passer for min situasjon? Bor i Oslo. ☺

Anonymkode: e9dd3...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NOEN? 

Anonymkode: e9dd3...192

Skrevet

Du som er så talentfull burde jo Google deg til det selv....

Anonymkode: b889a...443

• Liker 3
Skrevet

Men tror du at du får lederstillingen så fort i en så ung alder?  Har forstått det slik at man må ha en god del erfaring før man får prøve seg som leder.

Skrevet

Et lederkurs er som regel ikke dumt på generelt grunnlag, men husk at man ikke kan lese eller utdanne seg til å være leder, det er noe man lærer gjennom erfaring og evt. utvikler seg til å bli etterhvert som man blir dyktigere i yrkeslivet. Jeg grøsser litt over at du konstanterer "å lede kan jeg". Helt ærlig er arroganse ikke et bra utgangspunkt for å bli leder. Vi har nok av ledere som tror de kan, men som overhodet ikke kan. Sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg, men ikke bli en slik dårlig leder. Å lede andre handler om respekt, som man må gjøre seg fortjent til.

Anonymkode: b5fe0...d49

• Liker 3
Skrevet

Du lærer ikke på et kurs hvordan du blir en god leder, du blir derimot bevæpnet med en god del verktøy som kan brukes når du møter utfordringer. Du lærer også mest sannsynlig hvordan man opererer innenfor norsk lov når det gjelder arbeidsrettslige spørsmål. Hvordan du oppfører/forholder deg i en lederposisjon må du rett og slett lære den harde veien, det fins ikke et kurs i verden som kan lære deg det. Som nevnt tidligere så er ydmykhet og respekt veldig gode egenskaper hos en leder. I lengden får man ikke fram det beste i folk ved å oppføre seg som en kuk.

Anonymkode: 8b90d...72a

Skrevet

Du virker som en typisk bråkjekk idiot som vil bli leder uten å ha filla peiling på hva god ledelse går ut på.

Anonymkode: c1996...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...