AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Er det normalt at en kollega daglig blir sint og viser sterk angst i tilknytning til verdens miljøutfordringer? Han sukker og kjefter på oss, at vi ikke må bruke plastposer når vi handler og han nevner navnet på barna til flere av oss og sier «stakkars Ole når han vokser opp, og han en sånn mor / far som er då ubevisst i forhold til miljøet». Han sier hver dag at vininteresserte må bruke for mye vann til å drikke og at vi må bytte ut bensinbilen med elbil. Han får dypere og dypere rynker av dette. Han sier også at de som stemmer blått er direkte onde. Blir noe satt ut. Er dette normalt..? Anonymkode: f93e5...b61
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 Det er høyst unormalt. Og burde bli en personalsak. Anonymkode: 48655...2e6 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #3 Skrevet 6. oktober 2017 Mulig han mener å tulle mye...? Anonymkode: f93e5...b61
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Nei ingen av de tingene der er normale. Hvorfor skal en kollega blande seg i andre kollegaers privatliv? Anonymkode: aa44d...7bc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 Han har vært leder for en lokal/regional miljøbevegelse og han sendte senest i dag ut en fellesmail der han beklaget valget, sa at alle med barn burde la være å kaste så mye mat osv. Han har kun jobbet ved stedet nå i 7 måneder... Anonymkode: f93e5...b61
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 Han la til nederst i e-postsignaturen «Nei til oljeboring i Lofoten» med fet, grønn skrift. Kan dette rapporteres til HR? Anonymkode: f93e5...b61
Smascha Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 På 6.10.2017 den 19.42, AnonymBruker skrev: Han la til nederst i e-postsignaturen «Nei til oljeboring i Lofoten» med fet, grønn skrift. Kan dette rapporteres til HR? Anonymkode: f93e5...b61 Det høyres veldig merkeleg ut at ei bedrift har politiske slogan i e-postsignaturen sin, også får den enkelte tilsette. Med mindre bedrifta de jobbar i er eit politisk parti eller feks ein miljøorganisasjon. I vår bedrift er det strenge maler og oppskrifter for absolutt alle typer materialer som skal ut av bedrifta. Det er ikkje snakk om å eigne uttrykk der. Til og med font er bestemt. Eg ville nemnt dette for han, og om ikkje sagt frå oppover. 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, Smascha skrev: Det høyres veldig merkeleg ut at ei bedrift har politiske slogan i e-postsignaturen sin, også får den enkelte tilsette. Med mindre bedrifta de jobbar i er eit politisk parti eller feks ein miljøorganisasjon. I vår bedrift er det strenge maler og oppskrifter for absolutt alle typer materialer som skal ut av bedrifta. Det er ikkje snakk om å eigne uttrykk der. Til og med font er bestemt. Eg ville nemnt dette for han, og om ikkje sagt frå oppover. Han har føyd det til helt selv...i Outlook. Vil si ifra til HR mandag.. Anonymkode: f93e5...b61 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 Han høres ut som et vandrende kommentarfelt! Ville sagt fra til ham og om det ikke ble noen forandring så ville jeg tatt det videre Anonymkode: 6d8d6...012 1
Drakan Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg hadde sagt med utdypende sarkasme "stakkars trærne og dyrene som har en så negativ person som deg til å representere dem. Ikke rart folk IKKE vil hjelpe miljøet når sånne som deg er så negativ til andre..." 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #12 Skrevet 6. oktober 2017 Absolutt ikke normalt. Forrige person jeg traff som holdt på sånn var psykotisk viste det seg. Han predikerte en god del mindre etter han fikk medisiner og konsentrerte seg da om å bare leve miljøvennlig selv og sluttet å plage andre. Anonymkode: 69b03...40f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #13 Skrevet 6. oktober 2017 På 6.10.2017 den 22.23, Drakan skrev: Jeg hadde sagt med utdypende sarkasme "stakkars trærne og dyrene som har en så negativ person som deg til å representere dem. Ikke rart folk IKKE vil hjelpe miljøet når sånne som deg er så negativ til andre..." Herrefred. Dette er den absolutt VERSTE måten å adresse noe på arbeidsplassen... Anonymkode: 4fe67...c32 6
Drakan Skrevet 6. oktober 2017 #14 Skrevet 6. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herrefred. Dette er den absolutt VERSTE måten å adresse noe på arbeidsplassen... Anonymkode: 4fe67...c32 Sitat Han sukker og kjefter på oss, at vi ikke må bruke plastposer når vi handler og han nevner navnet på barna til flere av oss og sier «stakkars Ole når han vokser opp, og han en sånn mor / far som er då ubevisst i forhold til miljøet». Vil ikke si det med tanken på at han kommuniserer på denne måten til andre selv. ville gitt han hans egen medisin for deretter å spørre han hvordan han synes det er å bli fortalt sånt av en kollega. Og forklare at det er akkurat sånn han høres ut for andre. I beste fall vil jeg melde han til sjefen, men om han sier sånt konstant må han forvente reaksjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #15 Skrevet 6. oktober 2017 Hvordan vet du at han har angst? Anonymkode: ee2ee...aef 3
Måbarefåsiat... Skrevet 6. oktober 2017 #16 Skrevet 6. oktober 2017 Altså, han tar jo ikke feil. Men det er noe med hvordan man angriper salen. Og politiske slogans i firmaets e-postsignatur er jo ikke greit. 4
Smascha Skrevet 6. oktober 2017 #17 Skrevet 6. oktober 2017 På 6.10.2017 den 22.23, Drakan skrev: Jeg hadde sagt med utdypende sarkasme "stakkars trærne og dyrene som har en så negativ person som deg til å representere dem. Ikke rart folk IKKE vil hjelpe miljøet når sånne som deg er så negativ til andre..." Nja, eg ville nok kult sarkasmen mot denne personen. Han verkar såpass ute at dette nok vil eskalere ein merkeleg arbeidsplassituasjon til ein konflikt. Eg tenker, TS, at det ikkje er opp til deg å oppdra ein merkeleg kollega. Med mindre du er klar for ein konflikt som kanskje kan eskalere. Når ein kollega sin oppførsel påverkar arbeidsplassen på denne måten vil det med tida også påverke arbeidsmiljø og resultat. Dette bør du ta opp med sjefen, så er det opp til han/ho å ta tak. 2
Sillyline Skrevet 6. oktober 2017 #18 Skrevet 6. oktober 2017 Med mindre han jobber innen miljø osv så kan jeg ikke se at det der er normalt. En ting er hva man gjør selv, men å klage på andre? Ikke OK.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #19 Skrevet 6. oktober 2017 På 6.10.2017 den 22.47, Måbarefåsiat... skrev: Altså, han tar jo ikke feil. Men det er noe med hvordan man angriper salen. Og politiske slogans i firmaets e-postsignatur er jo ikke greit. Ikke feil? At årets valg gikk som det gikk? Samme det, hvilken regjering man har: man sender ikke e-post til alle med egne kommentarer om hvordan man oppfatter valget. Mannen er loco! Anonymkode: 4fe67...c32
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #20 Skrevet 6. oktober 2017 På 6.10.2017 den 18.29, AnonymBruker skrev: Er det normalt at en kollega daglig blir sint og viser sterk angst i tilknytning til verdens miljøutfordringer? Han sukker og kjefter på oss, at vi ikke må bruke plastposer når vi handler og han nevner navnet på barna til flere av oss og sier «stakkars Ole når han vokser opp, og han en sånn mor / far som er då ubevisst i forhold til miljøet». Han sier hver dag at vininteresserte må bruke for mye vann til å drikke og at vi må bytte ut bensinbilen med elbil. Han får dypere og dypere rynker av dette. Han sier også at de som stemmer blått er direkte onde. Blir noe satt ut. Er dette normalt..? Anonymkode: f93e5...b61 Seriøst? Det er jo både morsomt og trist! Anonymkode: 4fe67...c32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå