Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2005 #1 Del Skrevet 21. januar 2005 http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/21/420956.html Gjett om jeg skal trippelforsikre meg om at jeg kun blir behandlet av det mennesket jeg skal neste gang jeg skal i narkose.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 21. januar 2005 #2 Del Skrevet 21. januar 2005 Fy flate!!! Snakk om å krenke en person!!! Selvfølgelig skal pasientene kunne reservere seg mot at fremmede graver i underlivet!!! Dette VAR virkelig sjokkerende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sita Skrevet 21. januar 2005 #3 Del Skrevet 21. januar 2005 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 21. januar 2005 #4 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er klart studentene må få lære/prøve - men det går bare ikke an å gjøre det på denne måten. Maken til krenkelse av en person (og det gjelder ikke det at "det man ikke vet.. har man ikke vondt av") - sånt er totalt uakseptablet. En hver pasient må ha rett til å kunne si nei til å være "forsøkskanin".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselhek Skrevet 21. januar 2005 #5 Del Skrevet 21. januar 2005 Enig med LilleBille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #6 Del Skrevet 21. januar 2005 Ja, fy! Jeg håper dette kun skjer når man er i narkose på grunn av et "gynekologisk" inngrep? Jeg har nemlig vært i narkose flere ganger i voksen alder.....Æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #7 Del Skrevet 21. januar 2005 Fikk helt frysninger... Herregud!!! Fikk lyst å dra til noen, men vet ikke helt hvem liksom. Tenk alle dem som har tatt abort som nå leser dette i avisen, fy søren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. januar 2005 #8 Del Skrevet 21. januar 2005 faktisk helt ufattelig! :o :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #9 Del Skrevet 21. januar 2005 Ja, fy! Jeg håper dette kun skjer når man er i narkose på grunn av et "gynekologisk" inngrep? Jeg har nemlig vært i narkose flere ganger i voksen alder.....Æsj Ser at dette ble litt feil, mener ikke at det er greit om det blir gjort ved "gynekologiske" inngrep heller..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #10 Del Skrevet 21. januar 2005 Hehe reagerte på akkurat det, men tenkte at du mente det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #11 Del Skrevet 21. januar 2005 Hehe reagerte på akkurat det, men tenkte at du mente det sånn Det er godt det finnes noen som ikke MÅ misforstå for enhver pris :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #12 Del Skrevet 21. januar 2005 Er nok noen som tror jeg er sånn, hehe, men jeg er ikke så veeeeldig kverulerende Eller jo, hvis jeg vil. Men egentlig er jeg ganske snill!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 21. januar 2005 #13 Del Skrevet 21. januar 2005 Husker at dette var oppe i media for et år eller to tilbake også, så det forundrer meg egentlig at fagmiljøet er så sjokkert. Når JEG, som ikke har noe tilknytning til helsevesenet visste om en slik praksis, så er det rart at de ikke vet. Forøvrig synes jeg dette er et overgrep uten like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xiomy Skrevet 21. januar 2005 #14 Del Skrevet 21. januar 2005 Helt utrolig at det virkelig gjennomføres. :o Tragisk at et gynekologisk inngrep skal ende i overgrep ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 21. januar 2005 #15 Del Skrevet 21. januar 2005 ville dere sagt ja om dere ble spurt på forhånd ?? Min søster er lege, og hun sa at som student var det svært vanskelig å få "frivillige" til å godta å være " forsøkskanin" som dere kaller det. Det er selvfølgelig uakseptabelt at man ikke blir spurt, men slik lærdom kan man desverre ikke lese seg til i bøker heller. Syns det er mer skremmende at jeg kan risikere å bli undersøkt av en lege som IKKE har vært gjennom den runden før han/hun er ferdig uteksaminert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 21. januar 2005 #16 Del Skrevet 21. januar 2005 :o alvorlig? :o Sikker på at det ikke bare er, en snurt student? Bekalger, men ja jeg er sjokkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 21. januar 2005 #17 Del Skrevet 21. januar 2005 :o alvorlig? :o Sikker på at det ikke bare er, en snurt student? Bekalger, men ja jeg er sjokkert Ærlig talt! Hvorfor skulle en viss student x være snurt fordi han ikke får grave i dåsa til fru y??? Dere fremstiller det jo sånn at studentene er perverse overgripere jo. Det er faktisk de samme studentene som dere risikerer å ha som fastleger etpar år etterpå.. tror de har lite glede av å se i det aller helligste.. og at de gjør det utelukkende for at de skal bli EN BEDRE LEGE. Å fremstille dette som om det er fremmede som kommer " å tar seg til rette" blir helt feil. Studenter er knyttet til samme taushetsplikt ol som annet helsepersonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 21. januar 2005 #18 Del Skrevet 21. januar 2005 Ærlig talt! Hvorfor skulle en viss student x være snurt fordi han ikke får grave i dåsa til fru y??? Dere fremstiller det jo sånn at studentene er perverse overgripere jo. Det er faktisk de samme studentene som dere risikerer å ha som fastleger etpar år etterpå.. tror de har lite glede av å se i det aller helligste.. og at de gjør det utelukkende for at de skal bli EN BEDRE LEGE. Å fremstille dette som om det er fremmede som kommer " å tar seg til rette" blir helt feil. Studenter er knyttet til samme taushetsplikt ol som annet helsepersonell. Du må være en mann, eller så har du liten forståelse for hvilke rettigheter man har som pasient. Om ejg legges i narkose, så forventer jeg at det de har forklart skal hende, er det som hender. Det er uakseptabell oppførsel av både lege og student, og holde på med helt andre ting. Det er min rett til å få vite, og det er utrolig falskt at en student skal stå og vente på gangen. For så å komme inn, når pasienten sover søtt og ikke aner hva som hender. Så beklager, men det er ikke greit at noen tar seg sånne friheter med min kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 21. januar 2005 #19 Del Skrevet 21. januar 2005 Nei jeg er faktisk dame! Du snakker om hvilke rettigheter man har som pasient.. Ja jeg er enig at det er feil fremgangsmåte når pasienten ikke blir spurt på forhånd. Men ville du om du blir spurt sagt ja? og hvis ikke,, hvorfor vil du ikke sjøl nedverdige deg å bli brukt som "prøvekanin" ? Har sjøl hatt studenter med meg på fødsel bla annet og hadde ingen betenkeligheter med det. Jeg ser heller ikke hvorfor jeg skal stille min kropp til disposisjon for vitenskapen fordi at du skal få en bedre kyndigere lege når DU trenger det, når du nekter meg den samme retten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 21. januar 2005 #20 Del Skrevet 21. januar 2005 Nei jeg er faktisk dame! Du snakker om hvilke rettigheter man har som pasient.. Ja jeg er enig at det er feil fremgangsmåte når pasienten ikke blir spurt på forhånd. Men ville du om du blir spurt sagt ja? og hvis ikke,, hvorfor vil du ikke sjøl nedverdige deg å bli brukt som "prøvekanin" ? Har sjøl hatt studenter med meg på fødsel bla annet og hadde ingen betenkeligheter med det. Jeg ser heller ikke hvorfor jeg skal stille min kropp til disposisjon for vitenskapen fordi at du skal få en bedre kyndigere lege når DU trenger det, når du nekter meg den samme retten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå