Gliffy Skrevet 6. oktober 2017 #21 Skrevet 6. oktober 2017 Ett kjapt googlesøk avslører at det koster 15 kroner, pluss 1% av kjøpesummen for kontantuttak med coop mastercard. Det var ikke vanskelig å finne ut, tok meg 20 sekunder. 1
MorTil2 Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #22 Skrevet 6. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette, @MorTil2 "Han sier at det skal være opplyst om kortgebyret med et klistremerke på betalingsautomaten i alle brukersteder, men om det ikke er merket så bør du kontakte Postens kundesenter. - Jeg anbefaler å ta kontakt med vårt kundesenter – både om våre kunder oppdager umerkede terminaler og om de har spørsmål om gebyret. Da har vi mulighet til å sørge for at betalingsterminalen blir skikkelig merket og vurdere en eventuell henvendelse om å refundere gebyret, sier Eckhoff." http://www.dinside.no/okonomi/det-kan-bli-dyrt-a-bruke-kredittkort-pa-posten/60992934 Anonymkode: ee6ed...ed7 Har sendt inn klage. Å merke signeringsplaten og ikke betalingsterminalen er ikke bra nok. Og når den ansatte i tillegg bare trekker på skuldrene når jeg bemerker den dårlige merkingen, og sier "Det var vel ikke plass til lapp på betalingsterminalen da", så er det enda verre. 1
MorTil2 Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #23 Skrevet 6. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På posten får man vanligvis ikke hente pakker som kommer i postoppkrav når man bare kan betale med kredittkort. Jeg har flere ganger prøvd å betale med kredittkort, uten at kortene blir godtatt i kortterminalen. Uansett, du må da selv vite og holde orden på betingelsene for ditt eget kredittkort, du signerer tross alt på at du godtar kortets betingelser i det kortet blir tatt i bruk første gangen. Anonymkode: 60815...74b Poenget her er jo nettopp at jeg vet at kontantuttak er "fy,fy" når det gjelder kredittkort, og at posten burde merket betalingsterminalen sin bedre. Når jeg kjøper frimerker, eller i dette tilfelle en forsendelseslapp for Norgespakken, tenker jeg på dette som et varekjøp. Og dermed ingen gebyr. Jeg hadde aldri brukt kredittkortet i minibanken, eller til å ta ut kontanter i kassen på Rema eller Kiwi.
MorTil2 Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #24 Skrevet 6. oktober 2017 2 timer siden, Gliffy skrev: Ett kjapt googlesøk avslører at det koster 15 kroner, pluss 1% av kjøpesummen for kontantuttak med coop mastercard. Det var ikke vanskelig å finne ut, tok meg 20 sekunder. Jeg så også prislisten. Men det står pris for minibank og kontantuttak, og på kvitteringen min fra posten står det at gebyr KAN komme ved bruk av kredittkort. Jeg har sett litt på andre kredittkort og tilhørende priser, og der er prisen for "skranke i butikk/post" spesifisert, eller det er en egen tekst i prislisten om Posten. Dette fant jeg ikke i prislisten til Coop Mastercard. Så egentlig kan jeg fremholde at de ikke kan ta noe gebyr for bruk i Posten, for de har ikke informert om det. Fant heller ikke spesifisert noe om dette i den lange avtaleteksten med alle vilkårene.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #25 Skrevet 7. oktober 2017 det er posten som har bestemt at all bruk av kredittkort skal registreres som kontantuttak sånn at de slipper å betale gebyret for internasjonale betalingsnettverk, som det står i denne artikkelen https://dinero.no/kredittkort-hos-posten/ har du kredittkort uten uttaksgebyr men rente fra uttakstidspunkt kan du slippe å betale renter ved å overføre det du har handlet for på posten med en gang coop krever ikke rente fra uttakstidspunkt, så det er kun kr 15 + 1 % av uttak som kreves her. det er rart det ikke står opplyst i prisliten til coop, det står i nesten alle andre kortene jeg har sine prislister. :/ Anonymkode: 5c981...ad7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #26 Skrevet 7. oktober 2017 På 6.10.2017 den 16.55, MorTil2 skrev: Jeg ble ganske irritert, både på meg selv for å ha glemt at jeg har lest at å bruke kredittkort på posten medfører gebyr, Får satse på at Posten ikke leser denne tråden hvor du jo innrømmer at du visste om dette.... Anonymkode: decaa...0a5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #27 Skrevet 7. oktober 2017 21 hours ago, MorTil2 said: Har sendt inn klage. Å merke signeringsplaten og ikke betalingsterminalen er ikke bra nok. Og når den ansatte i tillegg bare trekker på skuldrene når jeg bemerker den dårlige merkingen, og sier "Det var vel ikke plass til lapp på betalingsterminalen da", så er det enda verre. Jeg sjekket i dag på min lokale Post i Butikk, og selv om det var en rød lapp på betalingsterminalen der hadde jeg helt ærlig aldri fått med meg at det er gebyr på bruk av kredittkort. Skriften er jo så utrolig liten! Burde ikke være så vanskelig å få slengt opp en større lapp / ark. Anonymkode: 72980...8c5 1
ajarRun Skrevet 7. oktober 2017 #28 Skrevet 7. oktober 2017 På 6.10.2017 den 17.22, MorTil2 skrev: Jeg har nå studert prislisten til Coop Mastercard, og det står ingenting der om gebyr ved bruk i Posten. Har sendt en melding til de via nettbanken, da jeg liker å ha alt sånt skriftlig. Håper de ikke tar et gebyr. Blir forferdelig dyr forsendelse i så tilfelle... Kontantuttak i minibank: kr 15 + 1 % av uttak Står i prislisten. Så det var jo ikke allverden. 1
MorTil2 Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter #29 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Kontantuttak i minibank: kr 15 + 1 % av uttak Står i prislisten. Så det var jo ikke allverden. Hadde det bare vært størrelsen på gebyret som opprørte meg, ville du hatt rett. Jeg har vært "heldig" i valg av kredittkort. Mange tar mye mer. Irriterende penger å betale i tillegg til porto, men ikke mer enn at det går an å leve med. Men, det som virkelig provoserer her, er mangelen på informasjon. Vesentlig informasjon skal gjøres tilgjengelig slik at brukerne av en tjeneste med stor sannsynlighet vil kunne ha mulighet til å gjøre seg kjent med den. I dette tilfellet er altså informasjonen som skal gies ene og alene tilknyttet betalingsterminalen. Informasjonen plasseres av en eller annen grunn ikke på denne, men på signaturplaten som befinner seg på en "arm" som svinger på til høyre og venstre. I verste fall kan altså den røde lappen være utenfor synsfeltet når en benytter betalingsterminalen. Som tidligere nevnt blir jeg også ganske provosert når ansatt bare trekker på skuldrene og virker fullstendig likegyldig til mine tilbakemeldinger på plasseringen av informasjonen. Et minstekrav ville vært at hun sa "Jeg ser hva du mener. Jeg skal notere det, og ta det videre til den som har ansvaret."
MorTil2 Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter #30 Skrevet 7. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Får satse på at Posten ikke leser denne tråden hvor du jo innrømmer at du visste om dette.... Anonymkode: decaa...0a5 Det er mange ting vi egentlig "vet" om vi bare tenker oss godt om. Men ettersom det angår oss ytterst sjeldent, er det fort for å glemme i en stresset situasjon, eller rett og slett fordi det ligger så langt bak i hukommelsen. Jeg fastholder at det er tjenesteyter som har hovedansvaret for å gi tilstrekkelig informasjon på en hensiktsmessig måte. Jeg hadde for eksempel aldri funnet på å tatt ut penger i kassen på Rema 1000 eller i en minibank med et kredittkort. Det er noe jeg gjør jevnt og trutt, og vet at der må jeg bruker vanlig bankkort. Når jeg kjøper en vare, i dette tilfelle pakkeporto, går hjernen min i "autopilot" : Jeg skal utføre et varekjøp. At jeg, i det jeg ser skriften på betalingsterminalen, "kontantuttak", kommer på at "Shit ! Posten er er ikke varekjøp!", fritar ikke Posten fra å skulle ha plassert informasjonen slik at jeg faktisk ble påminnet dette FØR jeg betalte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå