Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt frustrert i dag. Var på posten for å sende en pakke med Norgespakken til kr 170,-. Av gammel vane tok jeg frem Coop Mastercard kredittkortet mitt og betalte med det. Ikke før ETTER betaling sto det på betalingsterminalen at dette ble et "kontantuttak". Da jeg ga uttrykk for forbauselsen min, og at dette ville jo bety ekstra gebyr til hun bak skranken, pekte hun på en rød lapp festet på signeringsplaten (den som brukes når man signerer for å ha mottatt en pakke). Jeg ble ganske irritert, både på meg selv for å ha glemt at jeg har lest at å bruke kredittkort på posten medfører gebyr, men også at posten plasserer varselet om dette et helt annet sted enn betalingsterminalen. Uansett - er det noen som vet hva dette blir i gebyr ? Finner ikke noen informasjon i Coop Mastercard sin prisliste utover uttak i minibank og bruk i utlandet. Vil det hjelpe om betaler inn det gjeldende beløpet i dag (nedbetale utenom forfall) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva gebyret vil bli, men det vil ikke gjøre noen forskjell at du eventuelt betaler ikke før forfall.

Anonymkode: 72980...8c5

Skrevet
20 minutter siden, MorTil2 skrev:

Ble litt frustrert i dag. Var på posten for å sende en pakke med Norgespakken til kr 170,-. Av gammel vane tok jeg frem Coop Mastercard kredittkortet mitt og betalte med det. Ikke før ETTER betaling sto det på betalingsterminalen at dette ble et "kontantuttak". Da jeg ga uttrykk for forbauselsen min, og at dette ville jo bety ekstra gebyr til hun bak skranken, pekte hun på en rød lapp festet på signeringsplaten (den som brukes når man signerer for å ha mottatt en pakke). Jeg ble ganske irritert, både på meg selv for å ha glemt at jeg har lest at å bruke kredittkort på posten medfører gebyr, men også at posten plasserer varselet om dette et helt annet sted enn betalingsterminalen. Uansett - er det noen som vet hva dette blir i gebyr ? Finner ikke noen informasjon i Coop Mastercard sin prisliste utover uttak i minibank og bruk i utlandet. Vil det hjelpe om betaler inn det gjeldende beløpet i dag (nedbetale utenom forfall) ?

Ring COOP Mastercard og spør. Det skal stå tydelig merket på eller ved betalingsterminalen, når bruk av Mastercard gir ekstra gebyr.

Jeg var ute for noe lignende med DNB Mastercard for ca 2 år siden, og jeg ble belastet ca kr 80,-i gebyr  for kjøp av noen frimerker på Post i butikk. Jeg kontaktet DNB og fikk pengene tilbake ettersom det ikke var merket på eller ved betalingsterminalen om dette med gegyr ved bruk av Mastercard.

Anonymkode: ee6ed...ed7

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ring COOP Mastercard og spør. Det skal stå tydelig merket på eller ved betalingsterminalen, når bruk av Mastercard gir ekstra gebyr.

Jeg var ute for noe lignende med DNB Mastercard for ca 2 år siden, og jeg ble belastet ca kr 80,-i gebyr  for kjøp av noen frimerker på Post i butikk. Jeg kontaktet DNB og fikk pengene tilbake ettersom det ikke var merket på eller ved betalingsterminalen om dette med gegyr ved bruk av Mastercard.

Jeg har nå studert prislisten til Coop Mastercard, og det står ingenting der om gebyr ved bruk i Posten. Har sendt en melding til de via nettbanken, da jeg liker å ha alt sånt skriftlig. Håper de ikke tar et gebyr. Blir forferdelig dyr forsendelse i så tilfelle...

Skrevet
24 minutter siden, MorTil2 skrev:

Ja, da vil du slippe å betale så mye renter for beløpet.
Hva sto det på den røde lappen? Sto det noe om gebyr ved bruk av Mastercard? Hvis ikke, ville jeg tatt opp dette med COOP og bedt om å få tilbake de pengene som du har blitt belastet i gebyr.

Skrevet
1 minutt siden, MorTil2 skrev:

Jeg har nå studert prislisten til Coop Mastercard, og det står ingenting der om gebyr ved bruk i Posten. Har sendt en melding til de via nettbanken, da jeg liker å ha alt sånt skriftlig. Håper de ikke tar et gebyr. Blir forferdelig dyr forsendelse i så tilfelle...

Undersøk også med Posten. I tilfelle det er de som skal ha pengene fra gebyret.
Uansett skal terminalene ha et skilt med informasjon om gebyr ved bruk av Mastercard.

Skrevet
30 minutter siden, MorTil2 skrev:

Les artikkelen "VAREKJØP GEBYRLEGGES SOM KONTANTUTTAK HOS POSTEN: Med gebyr på opptil 75 kroner, samt renter av beløpet, kan det bli dyrt å betale med kredittkort på Posten. I stedet for 11 kroner, kan dette frimerket da koste opptil 86,11 kroner.

Det kan bli dyrt å bruke kredittkort på Posten

Alle varekjøp blir regnet som «kontantuttak» - og det kan bli dyrt!" http://www.dinside.no/okonomi/det-kan-bli-dyrt-a-bruke-kredittkort-pa-posten/60992934

Skrevet

Flere fikk tilbake pengene sine etter å ha klaget på manglende merking for ca 2 år siden.

Skrevet
6 minutter siden, MorTil2 skrev:

Fra samme artikkel: "

Han sier at det skal være opplyst om kortgebyret med et klistremerke på betalingsautomaten i alle brukersteder, men om det ikke er merket så bør du kontakte Postens kundesenter.

- Jeg anbefaler å ta kontakt med vårt kundesenter – både om våre kunder oppdager umerkede terminaler og om de har spørsmål om gebyret. Da har vi mulighet til å sørge for at betalingsterminalen blir skikkelig merket og vurdere en eventuell henvendelse om å refundere gebyret, sier Eckhoff.

"

Skrevet

Står det ikke på sidene til coop hva det koster for kontantuttak? Det er ikke en egen pris for posten, det koster det samme der som om man tar ut i minibank. Jeg har også gått på den smellen der og kjøpt noen veldig dyre frimerker en gang..

Skrevet

Jeg kommer til å sende en klage til posten. Ikke at jeg tror de gjør noe mer med informasjonen sin. Den lille røde lappen på signeringsplaten var både brettet og skriften liten. Og som sagt, den var ikke festet på betalingsterminalen. Egentlig burde de ha limt et A4 ark på disken der man legger pakkene som skal sendes. Dette er veldig sure penger !!

Skrevet

Ja, da er klage sendt. Så får jeg se hva som skjer. 

Skrevet

Hos oss har vi den røde lappen med informasjon om dette på kortterminalen, men det er få som leser dette. Prøver derfor å følge med slik at jeg kan si ifra dersom jeg ser at noen skal betale med kredittkort, men det er ikke bestandig jeg får med meg dette. 

Skrevet
20 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, da vil du slippe å betale så mye renter for beløpet.

Det er kr 0,- i renter om du betaler innen fristen (én dag i måneden, dvs. 15-45 dagers betalingsusettelse).

Skrevet

Her er det lapp på terminalen. Om jeg husker riktig ble det også sendt ut en mail da denne ordningen ble innført for en stund siden. Har glemt dette jeg og, men min skyld som ikke følger med. 

Anonymkode: 97fae...c54

Skrevet
Akkurat nå, GauteS skrev:

Det er kr 0,- i renter om du betaler innen fristen (én dag i måneden, dvs. 15-45 dagers betalingsusettelse).

Ved kontantuttak løper rentene fra dag 1

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved kontantuttak løper rentene fra dag 1

Har lagt utestående til betaling. Men - det er fredag og på toppen av det , problemer i mange av landets banker. Så betalingen går ikke ut før en på mandag. Jeg har ihvertfall lært noe i dag...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, MorTil2 skrev:

På posten får man vanligvis ikke hente pakker som kommer i postoppkrav når man bare kan betale med kredittkort. Jeg har flere ganger prøvd å betale med kredittkort, uten at kortene blir godtatt i kortterminalen. Uansett, du må da selv vite og holde orden på betingelsene for ditt eget kredittkort, du signerer tross alt på at du godtar kortets betingelser i det kortet blir tatt i bruk første gangen. 

Anonymkode: 60815...74b

Skrevet
6 minutter siden, MorTil2 skrev:

Har lagt utestående til betaling. Men - det er fredag og på toppen av det , problemer i mange av landets banker. Så betalingen går ikke ut før en på mandag. Jeg har ihvertfall lært noe i dag...

Jeg tror at det er gode sjanser for at du får tilbake pengene for gebyret, ettersom terminalen ikke var merket. Du kan også vise til det som står i artikkelen over, når du er i kontakt med Posten om saken.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det er gode sjanser for at du får tilbake pengene for gebyret, ettersom terminalen ikke var merket. Du kan også vise til det som står i artikkelen over, når du er i kontakt med Posten om saken.

Dette, @MorTil2

"Han sier at det skal være opplyst om kortgebyret med et klistremerke på betalingsautomaten i alle brukersteder, men om det ikke er merket så bør du kontakte Postens kundesenter.

- Jeg anbefaler å ta kontakt med vårt kundesenter – både om våre kunder oppdager umerkede terminaler og om de har spørsmål om gebyret. Da har vi mulighet til å sørge for at betalingsterminalen blir skikkelig merket og vurdere en eventuell henvendelse om å refundere gebyret, sier Eckhoff."

http://www.dinside.no/okonomi/det-kan-bli-dyrt-a-bruke-kredittkort-pa-posten/60992934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...