AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #41 Skrevet 6. oktober 2017 11 minutes ago, AnonymBruker said: Et grusomt menneskesyn. Anonymkode: a0a5d...46f Det er ikke urimelig å mene at bedrifter selv skal måtte kunne velge å vise bort personer som av ulike årsaker forstyrrer driften, uten at folk som blir vitne til dette skal blande seg inn og eskalere situasjonen. Anonymkode: ea83c...07f 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #42 Skrevet 6. oktober 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Dette er bare pisspreik. Vet du hvor mange daglig av rusede velkledde som går i en butikk å handler? Hasj rusa, pillerusa, kokain rusa. Bare fordi de ikke ser ut som narkomane så betyr det ikke at de ikke er rusa. De får sitte utenfor butikken i fred eller får et hyggelig hei i kassa. Det er veldig sjenerende med skrikende barn, parfymestinkende rikmannsfruer eller ungdommer i shorts hvor rumpeballen henger ut også , men de blir da ikke behandlet som rotter fordet! Anonymkode: ac4da...02a Om du leser det jeg faktisk skriver så kommer det klart frem at jeg snakker om de som er til sjenanse. Underforstått gjennom oppførsel eller språkbruk. De som oppfører seg greit har ingenting med dette å gjøre. Anonymkode: ea83c...07f
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #43 Skrevet 6. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fortest mulig. Litt på siden, men her er et par liknende saker. http://www.dagsavisen.no/roganytt/dyttet-kvinne-med-barnevogn-ned-trapp-1.977267 http://www.namdalsavisa.no/arkiv/2015/08/01/Dyttet-ned-trapp-13400310.ece https://www.dagbladet.no/nyheter/mannen-som-sparket-kvinnen-ned-trappa-pa-undergrunnstasjonen-inbspberlinnbsper-arrestert/66559952 Anonymkode: a0a5d...46f Uff. Leste. Takk igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #44 Skrevet 6. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du leser det jeg faktisk skriver så kommer det klart frem at jeg snakker om de som er til sjenanse. Underforstått gjennom oppførsel eller språkbruk. De som oppfører seg greit har ingenting med dette å gjøre. Anonymkode: ea83c...07f Sjenanse er objektivt. Du er sikkert til sjenanse for mange du også, å dytte og slå deg er ikke greit for det. Da må den som har et problem med en annen jobbe med seg selv! Anonymkode: ac4da...02a 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #45 Skrevet 6. oktober 2017 8 minutes ago, AnonymBruker said: Rusede personer skal ikke sjenere andre. At TS eller andre synes synd på en person utelukker på ingen måte at den personen også kan være til sjenanse for butikken, kunder, og ansatte. Det fremkommer veldig tydelig av hovedinnlegget i tråden at TS er emosjonelt engasjert i hendelsen og ikke klarer å se den fra flere sider. I tillegg gjør språkbruken det vanskelig å ta TS sin gjenfortelling på alvor da den mangler objektivitet. Anonymkode: ea83c...07f Hvis personen hadde vært så ruset at vedkommende lager problemer så fikk han ha ringt politiet, ikke gått fysisk til angrep. Problemet er vel at en del besteborgelige med nesa i været ikke takler å se en person med rusproblemer fordi det er en flekk på deres egne plettfrie liv. Anonymkode: a0a5d...46f 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #46 Skrevet 6. oktober 2017 6 minutes ago, NotNaomi said: Ja. Jeg har ikke rørt ham. Og ja,det kokte litt her. Oppførte meg helt ok. Vold ville jeg aldri brukt mot noen. Ever! Vold er selvsagt ikke greit, utenom i selvforsvar. Noe dette ikke høres ut som. Ut i fra egne erfaringer så er min første tanke at det må være en forhistorikk her mellom denne personen og butikken. Noe som kanskje forklarer opptrinnet - selv om det ikke forsvarer å være hardhent. Anonymkode: ea83c...07f 1
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #47 Skrevet 6. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis personen hadde vært så ruset at vedkommende lager problemer så fikk han ha ringt politiet, ikke gått fysisk til angrep. Problemet er vel at en del besteborgelige med nesa i været ikke takler å se en person med rusproblemer fordi det er en flekk på deres egne plettfrie liv. Anonymkode: a0a5d...46f For å si det sånn: innehaveren av butikken var den som var til sjenanse her. For oss andre normale med positivt fortegn. De i nabobutikken heier jeg på. De var tydelig ille berørte. Vi hadde øyekontakt.
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #48 Skrevet 6. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vold er selvsagt ikke greit, utenom i selvforsvar. Noe dette ikke høres ut som. Ut i fra egne erfaringer så er min første tanke at det må være en forhistorikk her mellom denne personen og butikken. Noe som kanskje forklarer opptrinnet - selv om det ikke forsvarer å være hardhent. Anonymkode: ea83c...07f Ingenting kan rettferdiggjøre dette. Les hva jeg skriver!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #49 Skrevet 6. oktober 2017 34 minutter siden, NotNaomi skrev: Hva? Les hva jeg skriver. Vi så alt fra begynnelsen. Hun satte seg bare ned der på trappa! Hun var sliten! Men du vet jo ingenting om hun har vært der inne og stjålet før eller om hun holdt utkikk. dere satt som du sa bare der og spiste i bilen. Regner ikke med at dere sitter der hver dag døgnet rundt så du vet jo strengt tatt ikke hva som har skjedd før. Og som han Horten Market sier så har nok denne fyren vært borti hun og andre narkomane før. De stjeler jo som ravner. Jobber selv i byen og der går de narkomane på rundgang, en følger med en stjeler og overleverer til en annen som så løper avgårde med fangsten. Er ikke greit at du ble dyttet, men kan godt forstå at folk som driver butikk blir frustrert. Er ikke mye man kan gjøre utenom å anmelde det, og ingenting blir gjort. Anonymkode: 0919e...148 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #50 Skrevet 6. oktober 2017 Hadde det vært noen som var i ferd med å kidnappe barnet ditt hadde du reagert på samme måte? Du har sympati med noen men ikke alle tydeligvis. Er det samme som de som har så sympati med skadedyr men ikke med barn. Hadde det vært barnevernet som var i ferd med å kidnappe et barn så hadde du syns det var helt greit og hadde garantert ikke gjort noe for da "måtte det jo være noe" ettersom du tilfeldigvis aldri hadde hørt noen foreldre "innrømme feil" Anonymkode: 0d36c...560
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #51 Skrevet 6. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men du vet jo ingenting om hun har vært der inne og stjålet før eller om hun holdt utkikk. dere satt som du sa bare der og spiste i bilen. Regner ikke med at dere sitter der hver dag døgnet rundt så du vet jo strengt tatt ikke hva som har skjedd før. Og som han Horten Market sier så har nok denne fyren vært borti hun og andre narkomane før. De stjeler jo som ravner. Jobber selv i byen og der går de narkomane på rundgang, en følger med en stjeler og overleverer til en annen som så løper avgårde med fangsten. Er ikke greit at du ble dyttet, men kan godt forstå at folk som driver butikk blir frustrert. Er ikke mye man kan gjøre utenom å anmelde det, og ingenting blir gjort. Anonymkode: 0919e...148 Jeg blåser i om JEG ble dyttet!! Jeg prøvde å hjelpe en uskyldig! Skjønner du ikke hva jeg skriver? Jeg skrev det for å gi inntrykk av hvor hardt han dyttet!
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #52 Skrevet 6. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde det vært noen som var i ferd med å kidnappe barnet ditt hadde du reagert på samme måte? Du har sympati med noen men ikke alle tydeligvis. Er det samme som de som har så sympati med skadedyr men ikke med barn. Hadde det vært barnevernet som var i ferd med å kidnappe et barn så hadde du syns det var helt greit og hadde garantert ikke gjort noe for da "måtte det jo være noe" ettersom du tilfeldigvis aldri hadde hørt noen foreldre "innrømme feil" Anonymkode: 0d36c...560 ...
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #53 Skrevet 6. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja ts følg hjertet. Sjokkerende at noen syntes dette skal være "ok". Det er vårt samfunnsansvar å slå ned på sånne episoder! De som ikke skjønner det håper jeg ender opp med sykdom som gjør at de blir uglesett (fordi de er bleke, slitne og må sette seg ned i en trapp, eller går litt rart og folk tror de er rusa) eller barn som blir narkomane så skal de få se hvordan folk forhåndsdømmer og behandler de og innser at det såklart IKKE er greit, under NOEN omstendigheter! Anonymkode: ac4da...02a Jeg skjønner harmen. Vi får overgi til Karma:-)
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #54 Skrevet 6. oktober 2017 1 minutt siden, NotNaomi skrev: ... Tror det er en viss person her som må gå litt i seg selv..og jobbe med egne verdier og holdninger før du begynner å leke hero på kg Anonymkode: 0d36c...560
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #55 Skrevet 6. oktober 2017 Men dere. Jeg skal på politistasjonen jeg nå. Oppdaterer. Må dra nå.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #56 Skrevet 6. oktober 2017 2 minutes ago, NotNaomi said: Ingenting kan rettferdiggjøre dette. Les hva jeg skriver! Jeg har lest det du forteller. Jeg har ikke hørt innehaveren sin side av saken. Jeg bare egne erfaringer å sammenligne med, og derfor tenker jeg at opptrinnet må ha en foranledning. Vold er ikke greit, men at synlig rusede personer vises bort må være lov. Så kan man heller snakke om måten det blir gjort på, og ikke at det blir gjort til å begynne med. Anonymkode: ea83c...07f 2
Sphynx Skrevet 6. oktober 2017 #57 Skrevet 6. oktober 2017 43 minutter siden, NotNaomi skrev: Men dere. Jeg skal på politistasjonen jeg nå. Oppdaterer. Må dra nå. Flink du er Venter spent på update
Gjest C.Tramell Skrevet 6. oktober 2017 #58 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg ville kontaktet politiet og anmeldt butikkeieren for voldsbruk. Fy flate, man kan da ikke behandle mennesker som ikke har gjort noe galt på den måten der! Han der høres ut som en tikkende bombe.
Gjest Mass Skrevet 6. oktober 2017 #59 Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke urimelig å mene at bedrifter selv skal måtte kunne velge å vise bort personer som av ulike årsaker forstyrrer driften, uten at folk som blir vitne til dette skal blande seg inn og eskalere situasjonen. Anonymkode: ea83c...07f Uansett hva man mener om den ene eller andre personen, så er det aldri ok å være truende i atferden, handle aggressivt og/eller bruke vold mot noen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #60 Skrevet 6. oktober 2017 3 minutes ago, Mass said: Uansett hva man mener om den ene eller andre personen, så er det aldri ok å være truende i atferden, handle aggressivt og/eller bruke vold mot noen. At det ikke er greit å bruke vold har jeg selv skrevet tidligere i tråden. Jeg har bare vanskelig for å skjønne at dette skal ha skjedd helt uprovosert. At en butikkinnehaver, midt i den travle arbeidstiden, skal gå vekk fra det han eller hun holder på med for å uprovosert gå etter noen som oppholder seg utenfor butikken. Da er det mer sannsynlig at personen tidligere har blitt bortvist grunnet åpenbar rus, og at personen så har nektet å forholde seg til dette ved å sda heller ette seg rett utenfor. Så har innehaver sett seg nødt til å handle. Kanskje har ikke vektere vært umiddelbart tilgjengelige. Kanskje har kunder klaget. Det unnskylder ikke bruk av makt. Men situasjonen har ikke oppstått ut av det blå, og jeg kan ikke tro annet enn at det her ligger mer bak enn at innehaver ser på rusmisbrukere som "avskum" av prinsipp og derfor angriper noen utenfor arbeidsområdet, midt i arbeidstiden. Anonymkode: ea83c...07f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå