Gå til innhold

Ble kalt avskum!

Fremhevede innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen veit du egentlig om det? Kanskje hun hadde vært inne å KJØPT seg et rundstykke og satt seg ned på trappa for å spise. Eller kanskje hun VENTET på noen som hun hadde avtale med som skulle kjøpe mat til hun, eller hente hun og kjøre hun til legen og at hun bor rett ved butikken og det er deres hentested (jeg blir også hentet av min mor på parkeringsplassen til nærbutikken og setter meg alltid utenfor den å venter)  

Og oppegående butikkeiere hadde , om hun var en gjenganger der uten penger, gitt hun gårsdagens bakevarer som de ikke har lov til å selge uansett , og ikke kalt hun avskum. 

Det er forresten helt usannsynlig at noen tyver setter seg ned ved butikken å "venter" på å bli oppdaget sånn som du beskriver. Stjeler man så kommer man , stjeler og går igjen. 

Anonymkode: ac4da...02a

Nettopp. Hun haddd ikke gjort NOE. Rusa og sliten bare. Begynte å gråte,så tilstedeværende var hun. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Kanskje greit å legge følelser litt til side i slike sammenhenger, og unngå å blande seg inn. Rusmisbrukere og tilsvarende som holder til ved og i butikklokaler er faktisk et stort problem for bedriftene. Det er sjenerende for ansatte og for andre kunder, og i tillegg skaper det uforutsigbarhet og usikkerhet.

Et grusomt menneskesyn.

Anonymkode: a0a5d...46f

• Liker 3
Skrevet
5 minutes ago, NotNaomi said:

Jeg vurderer det. Fikk øyekontakt med de som kom ut fra nabobutikken. Han rystet på hodet mot han møkkafyren.

Hadde gjort det og aldri satt mine bein i den butikken igjen.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Det var mang en gang i løpet av min tid som butikkmedarbeider at ledelsen måtte vise vekk personer som forstyrret kundene og oss ansatte. Vi måtte ha minst én mannlig ansatt på jobb på kveldstid for at vi skulle være litt tryggere.

Innehaveren kunne ha håndtert situasjonen noe penere hvis det du gjengir er en faktisk fremstilling av (objektive) fakta, men uansett bør han slippe å kalles idiot av uvedkommende for at han prøver å ivareta bedriften, kundene, og de ansatte.

Anonymkode: ea83c...07f

Jeg har også jobbet på butikk, og ingen var sjenerende for oss, for vi behandlet alle med respekt og medmenneskelighet! kanskje noe du bør starte med også? Hver kveld la vi alle bakevarer i poser som vi dagen etter delte ut til de narkomane. De var bare blide og vennlige. Varer som gikk ut på dato samme dag fikk de også hente hver kveld rett før stengetid, så vi slapp å kaste det. 
Hvis man er grei mot andre så er dem greie tilbake vet du, men om du ser på dem som avskum så får dem hvertfall lyst til å rundstjæle butikken din! 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at du burde anmelde han for vold. Fortest mulig. Episoden finnes nok fremdeles på sikkerhetskameraene til butikken men det er vanlig at de slettes etter 3 dager om det ikke har vært rapporterte tilfeller. 

Takk. Jeg gjør det jeg. Det var sånn at de som kom fra nabobutikken helt tydelig viste oss at dette ikke var ok! De kan bevitne de også.

Skrevet

Hadde gjort det og aldri satt mine bein i den butikken igjen.

Enig, jeg ville anmeldt til politiet for vold (snarest mulig! ikke vente til mandag pga risiko for at videoovervåkningen blir skrevet over av ny film) , sendt en mail til kjeden og klagd , og sendt brev til gjeldende butikk og sagt at du aldri kommer til å sette din fot der igjen for et sånt menneskesyn vil du ikke støtte. 

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Et grusomt menneskesyn.

Rusede personer skal ikke sjenere andre. At TS eller andre synes synd på en person utelukker på ingen måte at den personen også kan være til sjenanse for butikken, kunder, og ansatte. Det fremkommer veldig tydelig av hovedinnlegget i tråden at TS er emosjonelt engasjert i hendelsen og ikke klarer å se den fra flere sider. I tillegg gjør språkbruken det vanskelig å ta TS sin gjenfortelling på alvor da den mangler objektivitet.

Skrevet

Jeg har også jobbet på butikk, og ingen var sjenerende for oss,

Kanskje du bør reflektere over at andre kan ha andre erfaringer enn deg.

• Liker 1
Skrevet
13 minutes ago, NotNaomi said:

Han burde "nok ikke". Uff. Jeg skjønner meg ikke på deg med den innstillingen.

Man burde jo ikke slå folk og sånn, men det skjer jo innimellom, selv om det ikke burde skje selvsagt! 

Anonymkode: be8ac...7b9

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et grusomt menneskesyn.

Får helt vondt jeg. Hva skjer med visse mennesker?

Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Takk. Jeg gjør det jeg. Det var sånn at de som kom fra nabobutikken helt tydelig viste oss at dette ikke var ok! De kan bevitne de også.

Bra! Det var godt å lese. (10 points for humanity!)  Kjempe godt og flott , ikke minst viktig at du gjør det! 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Rusede personer skal ikke sjenere andre. At TS eller andre synes synd på en person utelukker på ingen måte at den personen også kan være til sjenanse for butikken, kunder, og ansatte. Det fremkommer veldig tydelig av hovedinnlegget i tråden at TS er emosjonelt engasjert i hendelsen og ikke klarer å se den fra flere sider. I tillegg gjør språkbruken det vanskelig å ta TS sin gjenfortelling på alvor da den mangler objektivitet.

At det var?

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har også jobbet på butikk, og ingen var sjenerende for oss, for vi behandlet alle med respekt og medmenneskelighet! kanskje noe du bør starte med også? Hver kveld la vi alle bakevarer i poser som vi dagen etter delte ut til de narkomane. De var bare blide og vennlige. Varer som gikk ut på dato samme dag fikk de også hente hver kveld rett før stengetid, så vi slapp å kaste det. 
Hvis man er grei mot andre så er dem greie tilbake vet du, men om du ser på dem som avskum så får dem hvertfall lyst til å rundstjæle butikken din! 

Jeg har ikke brukt betegnelsen "avskum". Når en person, ruset eller ei, trakasserer ansatte og kunder og stjeler fra butikken gjentatte ganger, så er ikke det noe som skal ignoreres og aksepteres. Ikke vet jeg om det er tilfelle her, men folk blir ikke vist bort fra butikker og andre steder uten god grunn til det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er bare pisspreik. Vet du hvor mange daglig av rusede velkledde som går i en butikk å handler? Hasj rusa, pillerusa, kokain rusa. Bare fordi de ikke ser ut som narkomane så betyr det ikke at de ikke er rusa. De får sitte utenfor butikken i fred eller får et hyggelig hei i kassa. 
Det er veldig sjenerende med skrikende barn, parfymestinkende rikmannsfruer eller ungdommer i shorts hvor rumpeballen henger ut også , men de blir da ikke behandlet som rotter fordet! 

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bra! Det var godt å lese. (10 points for humanity!)  Kjempe godt og flott , ikke minst viktig at du gjør det! 

Takk for at dere som skjønner støtter. Jeg anmelder jeg. Så får det gå som det går. Da har jeg ihvertfall gjort det riktige.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Enig, jeg ville anmeldt til politiet for vold (snarest mulig! ikke vente til mandag pga risiko for at videoovervåkningen blir skrevet over av ny film) , sendt en mail til kjeden og klagd , og sendt brev til gjeldende butikk og sagt at du aldri kommer til å sette din fot der igjen for et sånt menneskesyn vil du ikke støtte. 

Ja, fortest mulig.

Litt på siden, men her er et par liknende saker.

http://www.dagsavisen.no/roganytt/dyttet-kvinne-med-barnevogn-ned-trapp-1.977267

http://www.namdalsavisa.no/arkiv/2015/08/01/Dyttet-ned-trapp-13400310.ece

https://www.dagbladet.no/nyheter/mannen-som-sparket-kvinnen-ned-trappa-pa-undergrunnstasjonen-inbspberlinnbsper-arrestert/66559952

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, NotNaomi said:

At det var?

Du bruker selv betegnelser på innehaver.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg har ikke brukt betegnelsen "avskum". Når en person, ruset eller ei, trakasserer ansatte og kunder og stjeler fra butikken gjentatte ganger, så er ikke det noe som skal ignoreres og aksepteres. Ikke vet jeg om det er tilfelle her, men folk blir ikke vist bort fra butikker og andre steder uten god grunn til det.

Vist bort? Dytta hardt? Er det å vise bort??

Gjest NotNaomi
Gjest NotNaomi
Skrevet

Du bruker selv betegnelser på innehaver.

Ja. Jeg har ikke rørt ham. Og ja,det kokte litt her. Oppførte meg helt ok. Vold ville jeg aldri brukt mot noen. Ever!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...