Gå til innhold

Ble kalt avskum!

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg sitter her litt sånn satt ut. Jeg tror jeg er usedvanilg bortskjemt med hyggelige mennesker i "virkeligheten". Alt jeg leser om fordommer,hat og aggresivitet har jeg sjelden opplevd ellers. Og det er rart i og med at jeg jo bor et sted hvor "statusen" er lav ifh til gjengs oppfatning om dere skjønner. Jeg er mye over alt også,men det skjer nesten aldri at folk er så jævlige som på nett! 

Jeg ble vitne til at ei dame ble dytta ned fra trappa til en butikk av innehaver. Jeg sto rett ved,så jeg gikk de få meterne bort og sa at han måtte slutte. Eller jeg sa :hva driver du med ? Slapp av.

Han ser helt sinnsyk ut og flerrer mot meg : hun er rusa. Vil faen ikke ha narkomane her. 

Dama hadde ikke gjort noe,og hun begynte å gråte. Jeg tok henne i armen og prøvde å få henne vekk. Så gikk idioten på henne igjen og dytta henne så jeg snubla også. Da ble jeg sint og sa ordrett :- nå må du roe deg ned. Du er jo helt idiot!

Han klikka helt,så folk i nabobutikken kom ut og stilte seg mellom dama og meg og innehaveren. De prøve å roe ham ned mens jeg fikk dama med meg. 

-Jævla avskum!Det er det dere er,ropte han mot oss! Jeg ble stående som om jeg hadde bly rundt bena. Bare så på ham. Helt klikk.

De andre dyttet ham inn,og dama jeg dro vekk bare gikk bort. Hva faen er det med noen mennesker egentlig? Blir helt matt jeg. Avskum? Hvem sier sånt? Jo,på nett er det myye skitt. Skal det bli sånn i "virkeligheten"også?

For ei tid vi lever i :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow. Send klage til butikken gitt. Det der er jo ikke normalt selvom dama skulle ha vært rusa. Jeg jobber i butikk å dealer med mennesker som er ruset fra tid til annen, blir jeg usikker, tilkaller jeg en vekter, men vi holder alltid en vennlig tone, uansett om det skulle oppstå ubehag når kunden er ruset.

• Liker 6
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Maju Mjau skrev:

Wow. Send klage til butikken gitt. Det der er jo ikke normalt selvom dama skulle ha vært rusa. Jeg jobber i butikk å dealer med mennesker som er ruset fra tid til annen, blir jeg usikker, tilkaller jeg en vekter, men vi holder alltid en vennlig tone, uansett om det skulle oppstå ubehag når kunden er ruset.

Ja,jeg tenkte det. Sånt går jo ikke an. Fyfader,jeg fikk så vondt når hun så på meg og begynte å gråte! Fyfader. Og de andre beskytta oss jo. For en drittsekk. Men han eier butikken?

Tenkte å anmelde mente jeg. Men bryr de seg? Han dytta henne hardt. Og enda en gang da jeg også snubla. Det er jo vold.

Endret av NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Ja,jeg tenkte det. Sånt går jo ikke an. Fyfader,jeg fikk så vondt når hun så på meg og begynte å gråte! Fyfader. Og de andre beskytta oss jo. For en drittsekk. Men han eier butikken?

Hvis han eier butikken og det ikke er en kjede, så hjelper det vel lite å klage. Du kan jo prøve å gå tilbake en annen dag når han har fått roet seg ned å spørre hva som skjedde den dagen. Beklage situasjonen og høre hans side. Om han da klikker helt igjen, så er det åpenbart noe galt med han og da vil nok ikke butikken vare så lenge :P

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Maju Mjau skrev:

Hvis han eier butikken og det ikke er en kjede, så hjelper det vel lite å klage. Du kan jo prøve å gå tilbake en annen dag når han har fått roet seg ned å spørre hva som skjedde den dagen. Beklage situasjonen og høre hans side. Om han da klikker helt igjen, så er det åpenbart noe galt med han og da vil nok ikke butikken vare så lenge :P

Hun bare satt der. Hun gjorde ingenting. Vi satt nemlig i bilen da hun satte seg der. Vi spiste gatekjøkkenmat og så alt fra begynnelsen. 

Eller. Rettere sagt : jeg tok en røyk på utsiden av bilen når dette skjedde.

Endret av NotNaomi
Skrevet

Hun bare satt der. Hun gjorde ingenting. Vi satt nemlig i bilen da hun satte seg der. Vi spiste gatekjøkkenmat og så alt fra begynnelsen. 

Nei huff, stakkars :( Visse folk glemmer at andre er mennesker, rusa eller ikke. Noen bare eier ikke medmenneskelighet. Glad du gjør det, siden du faktisk grep inn. Er det noen som er avskum her, er det nok butikkeieren :)

Skrevet

Nei, folk som stjeler fra butikken og får ærlige kunder til å skygge unna, er jo ikke avskum. De er tyver og rusmisbrukere. Det var det han mente. Hun hadde nok grått om hun var blitt kalt tyv og rusmisbruker også. Fordi hun vet så inderlig vel at det er sant. Og det gjør vondt. Han burde nok ikke lagt hånd på henne. Men når det skjer for nte gang? At noen kan miste besinnelsen da er forståelig.

Hva er løsningen? Jeg vet ikke. Alle må være snille mot hverandre. Men hva når noen går over dine grenser, blir irettesatt, men det skjer igjen og igjen? Løsningen på dette?

• Liker 3
Skrevet
19 minutes ago, NotNaomi said:

Jeg ble vitne til at ei dame ble dytta ned fra trappa til en butikk av innehaver.

Anmeld personen for vold.

Anonymkode: a0a5d...46f

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
2 minutter siden, Maju Mjau skrev:

Nei huff, stakkars :( Visse folk glemmer at andre er mennesker, rusa eller ikke. Noen bare eier ikke medmenneskelighet. Glad du gjør det, siden du faktisk grep inn. Er det noen som er avskum her, er det nok butikkeieren :)

Ja,for en mann! Hjelp. Fikk så sjukt vondt av henne. Jeg reagerte helt uten å tenke altså. Er det ikke instingt i oss? Jeg tror det. 

Skrevet
6 minutter siden, NotNaomi skrev:

Hun bare satt der. Hun gjorde ingenting. Vi satt nemlig i bilen da hun satte seg der.

Han kjente henne igjen. Det er slik de opererer. Helt uskyldig sitter de der og gjør ikke en flue fortred. For så å slå til som sultne gribber når anledningen byr seg. Modus operandi. For utenforstående fremstår det, ja uforståelig.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
2 minutter siden, Horten Market skrev:

Nei, folk som stjeler fra butikken og får ærlige kunder til å skygge unna, er jo ikke avskum. De er tyver og rusmisbrukere. Det var det han mente. Hun hadde nok grått om hun var blitt kalt tyv og rusmisbruker også. Fordi hun vet så inderlig vel at det er sant. Og det gjør vondt. Han burde nok ikke lagt hånd på henne. Men når det skjer for nte gang? At noen kan miste besinnelsen da er forståelig.

Hva er løsningen? Jeg vet ikke. Alle må være snille mot hverandre. Men hva når noen går over dine grenser, blir irettesatt, men det skjer igjen og igjen? Løsningen på dette?

Hva? Les hva jeg skriver. Vi så alt fra begynnelsen. Hun satte seg bare ned der på trappa! Hun var sliten! 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, Horten Market skrev:

Han kjente henne igjen. Det er slik de opererer. Helt uskyldig sitter de der og gjør ikke en flue fortred. For så å slå til som sultne gribber når anledningen byr seg. Modus operandi. For utenforstående fremstår det, ja uforståelig.

Så vold mot er greit? 

Skrevet

Så vold mot er greit? 

Les hva jeg skriver en gang til. Du siterte det til og med: " Han burde nok ikke lagt hånd på henne."

Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, Horten Market skrev:

Les hva jeg skriver en gang til. Du siterte det til og med: " Han burde nok ikke lagt hånd på henne."

Han burde "nok ikke". Uff. Jeg skjønner meg ikke på deg med den innstillingen.

Skrevet

Kanskje greit å legge følelser litt til side i slike sammenhenger, og unngå å blande seg inn. Rusmisbrukere og tilsvarende som holder til ved og i butikklokaler er faktisk et stort problem for bedriftene. Det er sjenerende for ansatte og for andre kunder, og i tillegg skaper det uforutsigbarhet og usikkerhet. Det var mang en gang i løpet av min tid som butikkmedarbeider at ledelsen måtte vise vekk personer som forstyrret kundene og oss ansatte. Vi måtte ha minst én mannlig ansatt på jobb på kveldstid for at vi skulle være litt tryggere.

Innehaveren kunne ha håndtert situasjonen noe penere hvis det du gjengir er en faktisk fremstilling av (objektive) fakta, men uansett bør han slippe å kalles idiot av uvedkommende for at han prøver å ivareta bedriften, kundene, og de ansatte.

Anonymkode: ea83c...07f

• Liker 1
Skrevet

Det finnes jo faktisk folk som er avskum , men i dette tilfellet virker det som at det var han og ikke deg eller den andre dama. 
Desverre er det noen som ser på de narkomane i samfunnet som "avskum" og mindre verdt og ja det er helt forjævlig at noen har sånne holdninger. 

Det var bra du turte å gripe inn og forsvare hun som han dyttet. 

Anonymkode: ac4da...02a

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld personen for vold.

Anonymkode: a0a5d...46f

Jeg vurderer det. Fikk øyekontakt med de som kom ut fra nabobutikken. Han rystet på hodet mot han møkkafyren.

Skrevet
9 minutter siden, Horten Market skrev:

Hva faen veit du egentlig om det? Kanskje hun hadde vært inne å KJØPT seg et rundstykke og satt seg ned på trappa for å spise. Eller kanskje hun VENTET på noen som hun hadde avtale med som skulle kjøpe mat til hun, eller hente hun og kjøre hun til legen og at hun bor rett ved butikken og det er deres hentested (jeg blir også hentet av min mor på parkeringsplassen til nærbutikken og setter meg alltid utenfor den å venter)  

Og oppegående butikkeiere hadde , om hun var en gjenganger der uten penger, gitt hun gårsdagens bakevarer som de ikke har lov til å selge uansett , og ikke kalt hun avskum. 

Det er forresten helt usannsynlig at noen tyver setter seg ned ved butikken å "venter" på å bli oppdaget sånn som du beskriver. Stjeler man så kommer man , stjeler og går igjen. 

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje greit å legge følelser litt til side i slike sammenhenger, og unngå å blande seg inn. Rusmisbrukere og tilsvarende som holder til ved og i butikklokaler er faktisk et stort problem for bedriftene. Det er sjenerende for ansatte og for andre kunder, og i tillegg skaper det uforutsigbarhet og usikkerhet. Det var mang en gang i løpet av min tid som butikkmedarbeider at ledelsen måtte vise vekk personer som forstyrret kundene og oss ansatte. Vi måtte ha minst én mannlig ansatt på jobb på kveldstid for at vi skulle være litt tryggere.

Innehaveren kunne ha håndtert situasjonen noe penere hvis det du gjengir er en faktisk fremstilling av (objektive) fakta, men uansett bør han slippe å kalles idiot av uvedkommende for at han prøver å ivareta bedriften, kundene, og de ansatte.

Anonymkode: ea83c...07f

Du. Jeg gjengir helt objektivt. En gjør ikke sånt mot uskyldige. Rusa eller ei. Mulig jeg er overfølsom. Greit nok. Men sånt er akseptabelt! Eh. Uakseptabelt!

Endret av NotNaomi
Skrevet

Enig i at du burde anmelde han for vold. Fortest mulig. Episoden finnes nok fremdeles på sikkerhetskameraene til butikken men det er vanlig at de slettes etter 3 dager om det ikke har vært rapporterte tilfeller. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...