Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)  Vurderer å begynne på p-pillen igjen, men trenger råd og tips fra dere;

Sluttet på p-pillen i slutten av januar i år, og ble gravid etter én måned. Graviditeten endte desverre med en SA. Fikk da beskjed om å vente to menstruasjoner før vi startet prøvingen igjen. Hadde så to regelmessige og normale menstruasjoner, og startet prøvingen etter dette. Har nå vært igjennom 3 pp uten hell, men merker at syklusen ikke har vært helt normal i disse tre periodene. Har vært hos både gyn. og lege og alt ser fint ut. Gynekologen mente at jeg antakelig hadde litt ubalanse i hormonnivåene etter både p-pilleslutt og SA., og at dette kunne være grunnen til litt rare menstruasjoner og evt. uteblitt eggløsning.

Nå har det seg slik at jeg og samboer har satt en dato for bryllupet vårt, og vi ønsker derfor å avvente noen måneder (halvt års tid) før vi fortsetter å prøve. Lurer da på om jeg skal begynne på p-pillen igjen imellomtiden? eller om vi bare skal være forsiktig fremover? Tenker at p-pillen kunne hjulpet syklusen å bli normal igjen? eller burde jeg bare la kroppen normalisere seg selv? Vet ikke hva som vil være best i forhold til når vi skal starte å prøve igjen... Huff, tror alle som prøver kan kjenne seg igjen i all grublingen man bedriver.. kan gruble meg ihjel på de rareste ting.. 

Setter stor pris på alle svar og råd jeg kan få fra dere :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste ville vært om kroppen for normalisere seg selv, slik at den finner sin naturlige hormonbalanse. Det er ikke anbefalt å gå av og på p-piller.

Anonymkode: 9f3bc...263

Skrevet

Takk for svar :) Er i utgangspunktet det jeg også tenker, men blir så usikker av alt forskjellig jeg har lest overalt... 

Skrevet

Når du slutter på p-pillene igjen om et halvt år, må jo kroppen din normalisere seg etter p-pillene også. Pluss de tre første månedene man går på p-piller er det stor risiko for blodpropp osv. Vær forsiktig, bruk kondom eller noe. 

Anonymkode: d24ce...539

Skrevet

Ville ikke begynt på p-piller igjen, når dere tenker starte prøving om bare 6 mnd. Ville enten brukt kondom eller en av de usikre metodene som Labykomp og kondom i fruktbar periode. Men det siste kun om det ikke er så krise om du skulle bli gravid før, fordi det er usikkert. Bare tenkte at med med ladykomp kan du bli kjent med syklus før prøving og se om det virker som du stabiliserer deg/har eggløsning.

Anonymkode: d3fbd...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...