Gå til innhold

Homofile vielser??

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det fins utrolig mange barn der ute som mangler foreldre, og det finnes utrolig mange homofile som ville blitt glimrende foreldre.Og hvorfor er det ikke flere som vurderer adopsjon som 1alterantiv,uansett?Er ingen som har så ***lig bra gener at de MÅ føres videre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rimfrost
Skrevet
men har vært borti norrøninger med bastante antihomo-meninger...

Selv har jeg vært borti LANGT flere kristne som har vært imot homofili enn "norrøninger" og andre mere alternative trosretninger/livssyn.

Som du sa, utskudd finnes i alle religioner, både til det negative og det positive. Ekteskap er noe som finnes overalt, uavhengig av religion, så å dra inn gud/guder her er kanskje ikke passende.

Et ekteskap er definert som en forening mellom mann og kvinne uansett religion. Jeg er gammeldags på enkelte områder og svært fornøyd med det, forandring er ikke alltid det samme som fremgang.

Som du sa, du tenker på en gammeldags måte. Og heldigvis tenker færre og færre slik. I fremtiden vil det forhåpentligvis ikke være noen skam å elske hverandre, uansett hvordan man ser ut, hvilket kjønn man er og hvilken rase man tilhører. Ekteskap er i mine øyne et løfte om troskap og kjærlighet livet ut, og har fint lite med religion og kjønn å gjøre.

Å nekte to som elsker hverandre å gifte seg er diskrimminering.

Gjest Anonymous
Skrevet

har lest gjennom denne tråden og kommet frem til en konklusjon..

min mening er at kirken burde få hodet ut av middelalderen og se hva som skjer rundt omkring. Mener at det er ikke noe galt i at homofile kan få gifte seg i kirke. Ja, det sies i bibelen at homofili er en synd og at de havner i helvete og slikt, men jeg har nå aldri likt den boka.

Skulle vi alle levd etter den, så hadde kvinnene sittet på bakrommet og født barn, mens mannen bestemte.

Pådrar meg sikkert kjeft pga det jeg skriver, men det blåser jeg i.

Alle har vi forskjellige meninger, så noen enighet i dette temaet tror jeg ikke kommer med det første.

Jeg sier nå JA til homofile ekteskap i kirke og støtter de homofiles rett til adopsjon.

Gjest Rimfrost
Skrevet
Ja, det sies i bibelen at homofili er en synd og at de havner i helvete og slikt, men jeg har nå aldri likt den boka.

Skulle vi alle levd etter den, så hadde kvinnene sittet på bakrommet og født barn, mens mannen bestemte.

Hjertens enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...