Gå til innhold

Homofile vielser??

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg syns det kan kalles både ekteskap og vielse.

Og ja, jeg syns også at homofile skal få lov til å adoptere.

Nemlig!

Er enig her. Vi lever tross alt i 2005 og verden burde ha kommet lenger enn dette. Jeg synes homofile bør likestilles på lik linje med heterofile, både når det gjelder ekteskap og adopsjon.

Hva er det som er så "farlig" eller kanskje ekkelt ved å elske en annen? Spiller ingen rolle om det er samme kjønn.

Og legning skal ikke ha noe som helst å si når det gjelder å være forelder. Man kan være en god foreldrer selv om man er homofil. Barn tar ikke mer skade av å vokse opp med 2 fedre/2 mødre enn å vokse opp med 1 mor og 1 far.

Det tror jeg ( desverre ) ikke på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Par som er gift har helt andre rettigheter enn samboere og partnere - juridisk sett.

Feil.

Vi har faktisk akkurat samme rettigheter som hetrofile bortsett fra rett til adopsjon og inseminering på norske sykehus.

Skrevet

Feil.

Vi har faktisk akkurat samme rettigheter som hetrofile bortsett fra rett til adopsjon og inseminering på norske sykehus.

:o Har dere ikke rett til inseminasjon heller? Hvis du og din kjære kjenner en mann dere kunne tenke dere som far til barnet, og som vil hjelpe dere, så vil dere bli tvunget til å dra utenlands eller naturmetoden for å få et eget barn?

Og hvordan våger noen å mene at ikke homofile har like stor rett til å gifte seg,og på den måten vise at de øsnker å dele resten av livet sammen?Er kjærligheten mellom to menn eller to kvinner noe mindre verdt enn kjærligheten mellom mann og kvinne?

Skrevet

Feil.

De fleste homofile som ønsker barn drar vel til Danmark og gjør det?

Gjest Valhalla
Skrevet

Og hvordan våger noen å mene at ikke homofile har like stor rett til å gifte seg,og på den måten vise at de øsnker å dele resten av livet sammen?Er kjærligheten mellom to menn eller to kvinner noe mindre verdt enn kjærligheten mellom mann og kvinne?

Det er vel det man har partnerskap for. Kan noen svare på om de synes bigami er greit? Jeg synes man vanskelig kan argumentere for å gjøre om på hva ekteskapet betyr med argumentet fordi man elsker hverandre dersom man ikke også tillater flere som elsker hverandre å gifte seg.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg synes også at kirken som trossamfunn har "rett" til å nekte å foreta vielser av homofile, fordi tro er tro... Nok et argument for å skille stat og kirke. Ellers støtter jeg fullt ut at homofile bør kunne vies og være ektepar, ikke bare partnere. OG jeg støtter deres rett til å adoptere barn etter samme kriterier som andre adoptivforeldre.

Er veldig enig i det som ble skrevet her jeg......skill stat og kirke, og la homofile få gifte seg, og adoptere barn!! :Nikke:

Gjest Valhalla
Skrevet
og adoptere barn!! :Nikke:

Det er det heldigvis ikke flertall for.

Skrevet

Det er det heldigvis ikke flertall for.

Hva er galt med det?

Er homofile dårligere foreldre?

Er de kanskje potensielle overgripere?

Lærer de barna sine at homofili er mer riktig enn heterofili, eller andre seksuelle legninger?

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er i hvert fall vist at de er mer promiskuøse og holder sammen mye kortere enn heterofile. De andre tingene kan godt være, finnes en del undersøkelser, men de orker jeg ikke lete opp nå.

Her er en ganske lang tråd sist gang vi diskuterte dette.

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=88581

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere duiskuterte og mente ja..Men det er jo ikke akkurat noe kvalitetsstempel på et "issue" i samfunnet :roll:

Gjest Valhalla
Skrevet
Dere duiskuterte og mente ja..Men det er jo ikke akkurat noe kvalitetsstempel på et "issue" i samfunnet :roll:

Nei, men jeg velger å følge det som står i din signatur.

Gjest Rimfrost
Skrevet

Ekteskap = evigvarende (i teorien) kjærlighet mellom to mennesker. Uavhengig av kjønn.

Ser ikke problemet med å vie to mennesker.. samma hvilket kjønn de er vel ? Ekteskap er en privatsak , fatter ikke hvorfor folk skal blande seg med sånt.

Skrevet

Ekteskap bør være mellom mann og kvinne.

Homofile bør ikke få adoptere barn.

Kunstig inseminasjon bør begrenses når det gjelder både homofile og heterofile.

Stat og kirke bør stå sammen.

Enkelte ting skal bare ikke røres ved, rett og slett fordi Gud hadde en mening med sine idèer.

Mad-Leya, jeg digger deg og syns du er en oppegående og fornuftig dame. At du inngikk partnerskap med din nydelige kone og om dere velger å reise til Danmark for å lage baby vil ikke endre på mitt syn når det gjelder deg, tvert imot vil jeg tenke "tøff jente som står for det hun mener er riktig."

Men jeg tenker at Gud har innstiftet ekteskapet som institusjon mellom mann og kvinne, slik at verden skal bestå. Slik bør det være. For meg.

Jeg ser ikke på homofile som dårligere mennesker, langt i fra, eller på noen måte annerledes enn meg selv rent bortsett fra at jenter forelsker seg i jenter og jeg forelsker meg i menn. Vi har samme livsverdi og samme rettigheter. Men det er ingen rettighet å få barn, det er en gave. Og det er ikke alle som får denne gaven, ikke alle heterofile heller. Homofile bør ikke adoptere barn fordi et barn bør ha en mor og en far. Og jeg er motstander av kunstig insminasjon til en viss grad fordi jeg mener at livet er så mye verdt at det ikke skal tukles med.

So, girls, let`s hear it :wink:

Skrevet
Ekteskap bør være mellom mann og kvinne.

Homofile bør ikke få adoptere barn.

Kunstig inseminasjon bør begrenses når det gjelder både homofile og heterofile.

Stat og kirke bør stå sammen.

Enkelte ting skal bare ikke røres ved, rett og slett fordi Gud hadde en mening med sine idèer.

Mener du disse reglene gjelde for de som ikke tror på Gud og?

Gjest Rimfrost
Skrevet

Hva med oss som driter i kirken og i gud ? Det er ikke lenger slik at 99% av den norske befolkningen lytter til bibelen , og fler og fler melder seg ut at statskirken...

Håper inderlig de avskaffer statskirka, nettopp av den grunn at den er så fordømmende og trangsynt. Og ikke minst gammeldags.

Å dra inn kirken når det er snakk om vielser blir litt feil i mine øyne... Det er heldigvis noe som heter borgelige vielser, og de fleste jeg kjenner som har gifta seg har valgt denne formen for vielse. Skal det selv også. Så det jo ikke slik at man MÅ i kirken for å gifte seg, og dermed har også kirken mindre den skulle sagt når det gjelder giftemål.

Skal det som står i en eldgammel bok få avgjøre om to mennesker som elsker hverandre skal gå gifte seg eller ei ? :roll:

Gjest Bellatrix
Skrevet

På mange måter er jeg enig med deg, Tex. Men du skriver:

Mad-Leya, jeg digger deg og syns du er en oppegående og fornuftig dame. At du inngikk partnerskap med din nydelige kone og om dere velger å reise til Danmark for å lage baby vil ikke endre på mitt syn når det gjelder deg, tvert imot vil jeg tenke "tøff jente som står for det hun mener er riktig."

Det er mennesker som Madley det handler om. Er ikke Gud glad i dem også? Hvis Gud er glad i dem vil Han vel at de også skal ha det godt å dele sin kjærlighet? For det er det partnerskap handler om; kjærlighet. Jeg kjenner mennesker som mener jeg er tidenes synder fordi jeg bodde sammen med mannen min før vi gifta oss, men det var da et uttrykk for kjærlighet. Og er ikke kjærlighet bra?

Til adopsjon. Ja, det optimale er om barn vokser opp med en mamma og en pappa. Men jeg kjenner flere lesbiske/homofile par som jeg vet er utrolig omsorgspersoner. Det må da være bedre å bo sammen med mennesker som virkelig tar vare på deg enn å lide.

Gjest Valhalla
Skrevet
Det må da være bedre å bo sammen med mennesker som virkelig tar vare på deg enn å lide.

Kanskje det , kanskje det. Nå har det seg slik at problemstillingen egentlig er lite relevant siden de land vi adopterer fra ikke aksepterer homofile adopsjonsforeldre. Da gjenstår kun de norske barn, det er det nok etterspørsel for blant norske heterofile foreldre og jeg vil prioritere disse.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Kanskje det , kanskje det. Nå har det seg slik at problemstillingen egentlig er lite relevant siden de land vi adopterer fra ikke aksepterer homofile adopsjonsforeldre.

Sant nok. Der har vi ikke så mye vi skulle sagt.

Da gjenstår kun de norske barn, det er det nok etterspørsel for blant norske heterofile foreldre og jeg vil prioritere disse.

Feil Det er mulig det er nok adoptivforeldre i resten av landet, men i nordland er det stor mangler på fosterfamilier og adoptivfamilier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...