AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Del Skrevet 6. oktober 2017 Flere enn meg som irriterer seg over feil bruk av disse? Legg gjerne til andre ord og uttrykk som brukes feil, og som du irriterer deg over. Anonymkode: 5128a...fba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Del Skrevet 6. oktober 2017 Ja. Andre: Hvet (!) Kommer ikke på flere skriftlige i farten, men muntlig: Når folk uttaler P som F, som Trumf i steden for Trump, eller fordi ordet har en h, men uten at h-en følger p-en. Feks Pihl blir Fil. Når folk som ikke snakker med rulle-r sier Torsjov. Det heter Torshov (Tors hov), at østlendinger før en sch-lyd er pga kombinasjon o-rulle r-h men for bergensere og andre uten rulle-r heter det Torshov. De sier jo ikke Osjlo. Anonymkode: 549de...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 7. oktober 2017 #3 Del Skrevet 7. oktober 2017 At det går Ann! har jeg ofte sett, og med stor A! Hva er det som rører seg oppi hodet på de som kan prestere slikt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JudasPriest Skrevet 7. oktober 2017 #4 Del Skrevet 7. oktober 2017 (endret) , Endret 12. oktober 2017 av JudasPriest , Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 14. oktober 2017 #5 Del Skrevet 14. oktober 2017 Jeg irriterer meg over tråder som denne, altså tråder som "flere enn meg som irriterer seg over [liste over ting trådstarter irriterer seg over]". Hva er poenget med å irritere seg over ting sammen? Vær litt konstruktive da, kjære medmennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. oktober 2017 #6 Del Skrevet 14. oktober 2017 Ja og ikke bare det. Værst er jo helt ille og Ann, som skrives i f eks "går det Ann" gjør at jeg får vondt i grammatikken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 14. oktober 2017 #7 Del Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Eg kan ikkje forskjell på et/ett Men ellers så irriterter tørr, ann, vill, vell, tokk osv osv som blir brukt feil. "Eg går ofte ut Å spiser" irriteret meg òg. Det skrivast med OG, ikkje Å. Endret 14. oktober 2017 av Belle âme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. oktober 2017 #8 Del Skrevet 14. oktober 2017 Akkurat nå, Belle âme skrev: Eg kan ikkje forskjell på et/ett Men ellers så irriterter tørr, ann, vill, vell, tokk osv osv som blir brukt feil. "Eg går ofte ut Å spiser" irriteret meg òg. Det skrivast med OG, ikkje Å. Ett er antall. F eks skriver en "Jeg skal ha ett egg". Det betyr at du kun skal ha 1 egg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #9 Del Skrevet 14. oktober 2017 10 minutes ago, H80 said: Jeg irriterer meg over tråder som denne, altså tråder som "flere enn meg som irriterer seg over [liste over ting trådstarter irriterer seg over]". Hva er poenget med å irritere seg over ting sammen? Vær litt konstruktive da, kjære medmennesker! Tråden her handler om språket vårt og du er på språkforumet nå! Anonymkode: 66d64...4b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 14. oktober 2017 #10 Del Skrevet 14. oktober 2017 Jeg vet at vi er på språkforumet. Jeg er interessert i språk. Jeg irriterer meg over at brukere poster i språkforumet når de ikke har noe konstruktivt å komme med. Det burde kanskje vært opprettet et eget forum for folk som har lyst til å irritere seg sammen og snakke dritt om andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #11 Del Skrevet 14. oktober 2017 På 6.10.2017 den 14.04, AnonymBruker skrev: Flere enn meg som irriterer seg over feil bruk av disse? Legg gjerne til andre ord og uttrykk som brukes feil, og som du irriterer deg over. Anonymkode: 5128a...fba Endelig en tråd hvor vi kan diskutere dette! På tide! Anonymkode: 7c25b...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #12 Del Skrevet 14. oktober 2017 Hva skal du gjøre i forhold til dette, da? Anonymkode: 7c25b...9f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #13 Del Skrevet 14. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva skal du gjøre i forhold til dette, da? "I forhold til dette" – sammenlignet med hva? Anonymkode: abed6...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå