AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 I fjor fikk jeg utslett på haka, som mest sannsynlig var perioral dermatitt. Gikk til lege etterhvert, fikk Rozasol som jeg brukte lenge. Sluttet på den etterhvert, og utslettet gikk bort etter å ha vart ca 6 mnd. For 6 mnd siden startet det på nytt. Har vært hos legen og to forskjellige hudleger, der alle mener forskjellig, og har prøvd mange kremer, som ikke har funket. Kortison funket, men kremen jeg skulle bruke etterpå reagerte jeg på, fikk masse røde nupper som spratt frem.(+ at kortisom skal ikke brukes på p.d) Rozex roet litt av det ned i perioder virker det som. Men i løpet av dette halve året har det bare blitt mer og mer. Nå har jeg under nesen begge sider, fra nesevingene og med mot haka. Det på haka er litt midre enn det har vært. Men det kommer bare fler og fler steder. Blir helt desperat. Legen vil ikke gi meg antibiotia som mange har hatt nytte av (hvis det er p.d.) Vet ikke hva jeg skal gjøre :-0 Dra til privet hudlege? Vil til noen som kan gi meg rett diagnose, de andre har jo bare gjettet seg frem.Vet ikke helt hva sp.målet er, jeg er bare desperat! Anonymkode: 177be...6a8
Sphynx Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg har hatt eksem grunnet tørr og kald luft. Har dehydrert hud spesielt i ansiktet og uten riktig fuktighetskrem, ansiktsmaske osv, kan jeg få utslett. Jeg har aldri møtt på en lege som har kunnet forklare dette. Men om jeg hadde hatt større problemer med det i dag (var verst i tenåra) ville jeg gått til en privat hudlege, ja. Ene legen min trodde jeg hadde skabb, når det helt klart bare var eksem... Fikk 'solbehandling' på sykehus for at eksemen skulle bli bedre, det hjalp litt. Eksemen ga seg helt etter jeg flyttet vekk fra det isklade nord... En ting er iallefall sikkert, hydrokortison har ødelagt huden min. Den hjelper, men den er ille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå